Foto: Občina Piran
Foto: Občina Piran

Okolje Piran je upravljanje območja prevzelo v začetku maja in tedaj je direktor javnega podjetja Gašpar Gašpar Mišič pojasnil, da bodo imeli skrbni lastniki plovil priložnost skleniti dogovor o plačevanju vzdrževalnine do trenutka, ko bodo zgradili mostovž vzdolž celotnega območja kanala. Medtem so v Okolju začeli izvajati vzdrževalna dela, čistiti degradirano območje in odstranjevati potopljena plovila.

V Okolju Piran navajajo, da se je z začetkom izvajanja določil občinskega odloka, s katerim so prevzeli kanal v upravljanje, kot večja težava izkazala problematika pravice do začasnega priveza, ki je pogojena s tem, da je bilo plovilo na presečni datum 30. oktobra lani privezano v kanalu sv. Jerneja: "Veliko lastnikov plovil, ki so imeli več let privezano plovilo v kanalu, je imelo namreč v času popisa zaradi vzdrževalnih del ali zimovanja plovilo na suhem."

Piranski občinski svet je zato na zadnji seji sprejel novelo odloka o pristanišču kanala sv. Jerneja in koncesiji za gradnjo in upravljanje krajevnega pristanišča kanala sv. Jerneja, ki predvideva imenovanje tričlanske strokovne komisije za ugotavljanje upravičenosti do začasnega priveza.

Lastniki plovil, ki jih 30. oktobra ni bilo v Jernejevem kanalu, bodo tako morali dokazati, da so imeli v obdobju od 1. januarja do najpozneje 30. oktobra 2020 plovila privezana tam ter da tedaj niso bila privezana iz razlogov, povezanih z dejavnostjo plovila ali opravljanjem dejavnosti v zvezi s plovilom.

Po začetku veljavnosti odloka, tj. objavi v Uradnem listu, bo torej imenovana komisija, ki bo na podlagi predloženih dokazov in ugotovljenih dejstev upravljavcu podala predlog odločitve o upravičenosti do začasnega priveza, nato bo Okolje Piran ravnalo skladno z odlokom.

Iz Jernejevega kanala so lastniki do zdaj sicer sami odstranili pet potopljenih plovil, Okolje Piran pa preostalih 15.