Ministrstvo je namreč ugotovilo, da zakonodaja, ki ureja področje vinjetnega cestninjenja, ne omogoča ugoditve pobudi po izvzetju predora Markovec iz sistema vinjetnega cestninjenja, saj so vinjete obvezne na vseh cestah, ki so v upravljanju in vzdrževanju Darsa.
V skladu z načelom enakosti pred zakonom oz. načelom prepovedi kakršne koli diskriminacije bi po mnenju ministrstva ugoditev pobudi po izločitvi predora Markovec iz sistema vinjetnega cestninjenja pomenila korak nazaj v prizadevanjih po zagotovitvi pravičnega in nediskriminatornega sistema cestninjenja, saj bi ponovno prišli do položaja, ko bi bili prebivalci posameznega območja privilegirani in ne bi plačevali cestnine za uporabo ceste, ki sicer izpolnjuje vse zakonske pogoje.
"To bi pomenilo odstopanje od načela enakosti pred zakonom in s tem njegovo kršenje, kar pa je nedopustno v pravno urejenih državah, kjer je družbeno življenje in delovanje države podvrženo spoštovanju pravnih pravil," poudarjajo na ministrstvu.
Obalni župani jezni
Župani Kopra, Izole in Pirana pa so v skupni izjavi spomnili, da je bila gradnja predora Markovec načrtovana zato, da se z novo hitro cesto sprosti zelo pomemben del slovenske obale, ki se ga namesto za cesto nameni potrebam prebivalcev slovenske Istre in širše Slovenije.
"Načelo enakosti pred zakonom, na katerega se ministrstvo med drugim sklicuje, očitno velja samo takrat, ko to nekaterim ustreza. Spomnimo, da vsi vozniki osebnih vozil plačujemo cestnino od Kozine proti Kopru, ne plačujejo pa cestnine vozniki tovornjakov in avtobusov, ravno tako ne plačuje cestnine ves tranzitni tovorni promet na relaciji Trst-hrvaška Istra," so zapisali.
Izjema izhaja iz načela prijaznosti do lokalnih uporabnikov
Od uvedbe vinjet sredi leta 2008 je obvezna uporaba vinjete tudi na odseku hitre ceste mimo Kopra, a je upravljavec te ceste izhajajoč iz načela prijaznosti do lokalnih uporabnikov voznikom po tej cesti, ki se na hitro cesto priključujejo na zadnjem uvozu (priključek Semedela), gledano iz smeri Kopra proti Izoli, omogočil, da cestni odsek hitre ceste v dolžini le nekaj metrov uporabljajo brez plačila cestnine (vinjete).
Enak pristop je upravljavec hitre ceste uporabil tudi za voznike, ki prihajajo iz smeri Izole proti Kopru, saj lahko ti uporabljajo hitro cesto do prvega izvoza brez plačila cestnine. "Če bi se dosledno držali črke zakona, bi morali predmetni uporabniki že sedaj pred vstopom na hitro cesto na vozilo na predpisan način namestiti veljavno vinjeto," pravijo na ministrstvu.
Prekategorizacija obalne ceste?
Na ministrstvu pa medtem načeloma podpirajo pobudo za prekategorizacijo obalne ceste med Koprom in Izolo v občinsko cesto, saj bo odsek obstoječe državne ceste nadomeščen z dograditvijo hitre ceste skozi predor Markovec. Vendar pa je treba pri tem upoštevati določene zahteve področne zakonodaje, in sicer zahteve zakonov o cestah, o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti, o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja.
Poleg omenjene zakonodaje je treba pri vprašanju prenosa lastništva predmetne državne ceste upoštevati tudi uredbo o merilih za kategorizacijo javnih cest, ki določa, da se po zgraditvi hitre ceste obstoječa državna cesta ali odsek te ceste, ki poteka vzporedno z novozgrajeno daljinsko cesto in povezuje najmanj dve središči regionalnega pomena, prekategorizira med regionalne ceste tako, da se zagotovi nepretrgana vzporedna povezava te kategorije.
To pomeni, da bosta morali občini v primeru prenosa lastništva predmetne državne ceste v občinsko cesto zagotoviti drugo vzporedno cestno povezavo, ki bo sposobna prevzeti promet zlasti v primeru prometne nesreče ali drugega izrednega dogodka na hitri cesti skozi predor Markovec.
Kljub temu, da veljavna zakonodaja ne omogoča uporabe novozgrajene cestne navezave skozi predor Markovec na obstoječo hitro cesto mimo naselja Koper brez uporabe vinjete, se bo uporabnikom, za katere že zdaj ni bila zahtevana uporaba vinjete za vožnjo med Koprom (priključek Semedela) in Izolo ter obratno, omogočil enak način dnevne migracije z ustrezno cestno navezavo na obstoječo obalno glavno cesto, ki bo predana v promet hkrati s predorom Markovec.
To pa pomeni, da je prenos lastništva obalne glavne ceste, ki ga ministrstvo sicer podpira, med drugim tudi neločljivo povezan z vprašanjem zagotavljanja vzporedne državne necestninske cestne povezave za potrebe zlasti dnevne migracije lokalnega prebivalstva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje