Ladja Dravo Costa Dorada z 22 člani posadke, med katerimi je večina Špancev, dela 24 ur na dan in vse dni v tednu. Z ogromnim sesalnikom (na prvi sliki) povleče mulj na plovilo. Nato ga odpeljejo do tako imenovane kasete oziroma velikega bazena na ankaranski Bonifiki, kamor ga odlagajo s pomočjo cevi.
Jacques van der Salm, regionalni direktor za Jadran, je pojasnil: "Črpanje traja približno pol ure, spremljamo ga s pomočjo ekrana. Domača družba Harpha Sea nam vsak dan sporoča sveže podatke o tem, koliko smo že poglobili; videti je, kot bi imeli rentgenski pregled morskega dna." Med 500 in 800 kubičnimi metri materiala načrpajo v približno pol ure. Do zdaj so skupno prečrpali že 110 tisoč kubičnih metrov mulja, ki nima drugih primesi.
Za nizozemsko družbo Van Oord, ki zaposluje 4.500 delavcev, večino del pa opravlja zunaj Evrope, je poglabljanje v Kopru eden manjših projektov. Precej večji zalogaj je bila denimo gradnja umetnih otokov v Dubaju. Noureddine Ayari je povedal: "Dva otoka v obliki palme je gradil Van Oord. Za zadnjega je bila vrednost del štiri milijarde in 500 milijonov dolarjev."
Luka bo za poglabljanje prvega bazena odštela 2,5 milijona evrov; morsko dno bodo poglobili na 14 metrov, tako da se bodo lahko ob obali privezale ladje z zmogljivostjo okrog 10.000 zabojnikov. Obenem luška družba Inpo poglablja tudi vplovni kanal.
Ker je združitev treh velikih ladjarjev padla v vodo, se Luki Koper s poglabljanjem ne mudi toliko, pravi predstavnik za stike z javnostmi Sebastjan Šik: "Največji ladjarji si želijo, da bi bila dela čim prej končana, ker bi lahko na ta način prihajali bolj natovorjeni v Koper in jim ne bi bilo treba iti najprej v Trst."
Obe poglabljanji bosta končani na začetku septembra.
Nataša Ugrin Tomšič, Radio Koper
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje