Župani občin ob razvojni osi 3a so na današnjem posvetu namreč pregledali aktivnosti glede obvoznice Škofljica, ki jo želijo kljub nasprotovanju naravovarstvenikov umestiti tudi na območje Ljubljanskega barja. Po besedah grosupeljskega župana Petra Verliča pa so ugotovili, da napredka ni.
Še več, izvedeli so, da je predvidena širitev območja Nature 2000, in to natančno na načrtovano traso obvoznice. To pomeni, da "nam nekdo hoče za vedno preprečiti gradnjo obvoznice", je prepričan župan Škofljice Ivan Jordan.
Prav tako naj bi se Natura 2000 razširila na območje predvidene obrtne cone v njihovi občini, za del katere so že plačani komunalni prispevki in pridobljeno gradbeno dovoljenje. V projekt so že vložili 1,5 milijona evrov evropskega denarja, in če ga bodo morali vračati, bo občina bankrotirala, je povedal župan Škofljice. "Gre za območje, ki je ključno za razvoj gospodarstva," je še opozoril.
Če je prostor za vetrne elektrarne ...
Poleg tega so z ministrstva za kmetijstvo in okolje dobili obvestilo, da Evropska komisija zahteva pojasnila glede umeščanja obvoznice, predvidena javna razgrnitev okoljskega poročila pa je bila preklicana, je povedal Verlič.
Župan Grosuplja je izpostavil, da evropski direktivi o habitatih in o pticah, ki zadevata Naturo 2000, dopuščata izjeme v primerih, kadar sta ogroženi zdravje in življenje ljudi ali kadar je ogrožen gospodarski razvoj. Po njegovem mnenju je stroka v tem primeru odpovedala oz. "sledi nekim drugim ciljem".
"Nihče izmed županov ne nasprotuje varovanju okolja, vendar pa ne za ceno zdravja in življenja ljudi, in ne za ceno razvoja," je poudaril. Če je Evropska komisija našla način za umestitev vetrnih elektrarn v območje Nature 2000, potem ena cesta ne more biti težava, je dodal.
Po pomoč k Janši
Ker so vsi dozdajšnji ministri županom te regije obljubljali obvoznico, zadeva pa se ne premakne, so na tokratnem posvetu župani soglasno sklenili, da bodo zahtevali sestanek s predsednikom vlade Janezom Janšo. Menijo namreč, da edino on še lahko reši to vprašanje, ki "po našem mnenju ni več strokovno, ampak politično", je še povedal Verlič.
Župan Škofljice Ivan Jordan je postregel še z rezultati raziskave, ki so jo opravili na Švedskem - ta je pokazala, da en avtomobil, ki stoji ali vozi s hitrostjo do 10 kilometrov na uro, v naravo izpusti toliko trdih delcev kot skoraj 53 avtomobilov, ki vozijo s hitrostjo 80 kilometrov na uro. "Mi bomo s tem stoječim prometom floro in favno uničili. In potem ne bodo ne ptiči in ne metulji imeli kje živeti," je opozoril.
Z načrtovano obvoznico bi namreč župani radi rešili prometne zamaške, ki nastajajo ob prometnih konicah predvsem na cestah od Kočevja proti Ljubljani in obratno.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje