V Veliki Britaniji mnogi panično nakupujejo gorivo, potem ko so nekateri bencinski servisi ob odsotnosti dobave že zaprli vrata. Glavni razlog za krizo je pomanjkanje voznikov cistern, ki mu botruje kombinacija pandemije covida-19 in učinkov brexita. Premier Boris Johnson bi lahko na pomoč vpoklical vojsko.
Johnson naj bi razmišljal o možnosti vpoklica vojakov, ki bi dobavljali gorivo. Odločitev o tem bi lahko padla že danes. Gospodarski minister Kwasi Kwarteng je medtem za sektor začasno ukinil pravila konkurence, tako da lahko dobavitelji neposredno komunicirajo s trgovci in tako dobavljajo dodatno gorivo črpalkam, ki so ostale brez zalog, navaja nemška tiskovna agencija DPA.
Minister za promet Grant Shapps je prejšnji teden zavračal pozive k olajšanju postopka za izdajo vizumov tujim voznikom tovornjakov, a je popustil pritiskom in napovedal izdajo 5000 trimesečnih vizumov za dodatne tovornjakarje. Hkrati je prometno ministrstvo napovedalo spremembe pri dobivanju dovoljenj za vožnjo tovornjakov, da bi lahko za volane čim prej sedli novi vozniki.
Počasi zmanjkuje goriva
Ministrstvo za izobraževanje bo s partnerskimi agencijami z več milijoni funtov spodbudilo usposabljanje 4000 dodatnih voznikov, obenem pa bodo po pošti pozvali vse voznike, ki imajo trenutno licenco za vožnjo tovornjaka, a tega dela ne opravljajo, naj se vrnejo na ceste. Panično kupovanje goriva se je okrepilo konec tedna, potem ko je v javnost prišlo sicer zaupno sporočilo energetskega velikana BP, v katerem ta opozarja, da morda ne bo mogel zagotavljati dobav goriva. Združenje prodajalcev pogonskih goriv Petrol Retailers Association je posvarilo, da sta v nedeljo brez goriva ostali do dve tretjini od njihovih članov, 5500 neodvisnih bencinskih servisov, pri preostalih pa goriva počasi zmanjkuje. Kwarteng je poudaril, da je bilo ves čas in je še naprej v rafinerijah in terminalih dovolj goriva. Tudi naftna industrija z dobavitelji, kot so Shell, ExxonMobil in Greenergy, je v sporočilu za javnost poudarila, da to ni nacionalno pomanjkanje goriva.
Pomanjkanje voznikov posledica pandemije in brexita
V združenju voznikov Road Haulage Association ocenjujejo, da je pomanjkanje voznikov posledica kombinacije pandemije in izstopa Velike Britanije iz EU, vlado pa so pozvali k hitremu ukrepanju, je navajala francoska tiskovna agencija AFP. Povpraševanje po voznikih težkih vozil je trenutno na 92 odstotkih predkoronske ravni. Vendar pa je brexit povzročil, da je mnogo voznikov moralo zapustiti Otok, kar je prizadelo različne sektorje, od prehranskega do gradbenega. Številni vozniki v Veliki Britaniji so namreč prihajali iz vzhodne Evrope. Domov so se vrnili tako zaradi nove migrantske politike Velike Britanije kot tudi zdravstvene krize. Kljub posebni vizumski shemi je enaka težava prizadela sezonske obiralce sadja. Shapps je zanikal, da bi bil za pomanjkanje voznikov kriv brexit. Po njegovih besedah se s podobnimi težavami srečujejo tudi članice EU-ja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje