V Levici menijo, da vstop druge države ne bi pomenil zgolj škode za projekt, ampak tudi za javne finance in strateške interese Slovenije, zato predlagajo, da se v zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper črta določba, ki omogoča vstop tujega kapitala v lastništvo 2TDK-ja.
Vlada pa poudarja, da namen določbe, ki daje možnost finančnega sodelovanja druge države EU-ja pri financiranju izgradnje drugega tira, ni široko odpiranje vrat tujim naložbam v drugi tir, ampak ravno nasprotno.
"Z določbo se natančno regulirajo pogoji finančnega sodelovanja, s tem pa se zamejujejo učinki sodelovanja in zmanjšuje nepredvidljivost posledic različnih interesov za delovanje družbe in drugega tira v dolgoročnem koncesijskem obdobju. Pogoji, ki so določeni dokaj strogo, preprečujejo večinsko lastništvo tujega družbenika. Večinski lastnik družbe 2TDK v vsakem primeru ostaja Republika Slovenija. Družbenik je lahko samo druga država in ne zasebni vlagatelj," navaja vlada.
Dodaja, da je mogoče sodelovanje samo v okviru gospodarske družbe, da lastniški vstop poteka po pravilih korporacijskega prava, potencialni družbenik lahko svoje interese uveljavlja zgolj v korporacijskem okviru (kot manjšinski družbenik) in je v tem smislu upravičen samo do pravic, ki mu jih dajejo pravila o delovanju gospodarskih družb.
"Ne nazadnje pa samo odločitev vlade kot upravičenca za upravljanje kapitalske naložbe ne zadošča. Z družbenikom mora biti sklenjen meddržavni sporazum, ki ga obvezno ratificira državni zbor," je zapisala vlada.
"Gre torej za pomembne varovalke, ki se aktivirajo samo v primeru, da se država za to možnost sploh odloči. S stališča pravne varnosti je njihova ohranitev izjemno pomembna," je prepričana vlada.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje