Dirka za veliko nagrado Velike Britanije je v preteklosti postregla s številnimi zgodovinskimi in nepozabnimi dirkami. Silverstone je leta 1950 gostil prvo dirko formule ena, ki je štela za svetovno prvenstvo, pred kraljem Georgeem VI. jo je dobil Italijan Giuseppe 'Nino' Farina v alfi romeu.
Od tedaj je Silverstone vsako sezono eden izmed vrhuncev na koledarju formule ena. Dirkači imajo radi stezo, zgrajeno na nekdanjem vojaškem oporišču, za izjemno kuliso pa poskrbijo tudi glasni britanski navijači, ki vsako leto z nestrpnostjo pričakajo hrumenje dirkalnikov najvišjega motošportnega razreda.
Organizatorji so konec prejšnjega meseca sporočili, da bo dirka za VN Velike Britanije lahko potekala pred polnimi tribunami, kar pomeni, da bo nedeljsko preizkušnjo v živo spremljalo 140 tisoč ljudi.
Po vrsti slabših rezultatov na prejšnjih dirkah, kjer je 'smetano pobral' Max Verstappen, aktualni svetovni prvak Lewis Hamilton upa na boljši konec tedna. Serijski prvak je absolutni rekorder po številu zmag na dirkah za VN Velike Britanije, zmagal je kar 7-krat, od zadnjih sedmih britanskih preizkušenj jih je dobil kar šest!
Novost: šprinterska dirka
Da pa bo dogajanje ta konec tedna dodatno začinjeno, pa je vodstvo formule ena poskrbelo z uvedbo t. i. šprinterske dirke, ki bo potekala namesto standardnih kvalifikacij, razdeljenih na tri dele. Omenjena dirka, dolga 100 km, bo odločala o štartnem vrstnem redu na nedeljski dirki. Poleg določanja štartnih mest šprinterska kvalifikacijska dirka dirkačem prinaša dodaten motiv: zmagovalec bo dobil tri točke, drugouvrščeni dve, tretjeuvrščeni pa eno točko za svetovno prvenstvo. Uvedba šprinterske dirke v Silverstonu prinaša tudi določene spremembe na urniku tekmovanja. Namesto dveh prostih treningov v petek bodo po prvem opravili kvalifikacije za sobotno kvalifikacijsko dirko. Vodstvo formule ena se je za uvedbo tovrstnega formata kvalifikacij odločilo z namenom popestritve dirkaškega dogajanja. Novosti so bile sicer naklonjene vse ekipe.
Uvodno britansko dirko dobil Italijan
Silverstone je v preteklosti poskrbel za številne nepozabne dirke in trenutke. Prvo dirko za svetovno prvenstvo v formuli ena za VN Velike Britanije so izpeljali leta 1950. Zmagal je Italijan Farina pred rojakom Luigijem Fagiolijem in Britancem Regom Parnellom (vsi Alfa Romeo), ki je prevzel tretje mesto, potem ko je Argentinec Juan Manuel Fangio odstopil zaradi okvare oljne črpalke osem krogov pred ciljem. Britanska dirka za formulo ena se je v preteklosti večkrat selila med Silverstonom, Aintreejem in Brands Hatchem, od leta 1987 jo izključno gosti le Silverstone, ki je leta 2010 s formulo ena podpisal 17-letno pogodbo, tako da bo britansko dirko gostil vsaj do leta 2027.
Irski duhovnik opozarjal na konec sveta
Leta 2003 je med dirko veliko pozornosti požel irski duhovnik Cornelius Horan, ki je v ravnini Hangar Straight, kjer dirkači drvijo s hitrostjo 200 km/h, stekel na stezo. Duhovnik, ki je leto dni pozneje zmotil tudi maratonsko preizkušnjo na olimpijskih igrah v Atenah – leta 2009 je celo nastopil v oddaji Britanija ima talent, v kateri je zbrano množico navdušil z irskim plesom –, je na stezi s transparenti širil svoje prepričanje, da se bliža konec sveta. Na stezo je nemudoma zapeljal varnostni avtomobil, upočasnil dirkače, duhovnika pa so hitro odstranili in aretirali. Pozneje je bil obsojen na zaporno kazen.
Hamiltonova prevlada leta 2008
Za eno najboljših predstav v zgodovini britanskih dirk je pet let pozneje sicer poskrbel Hamilton, ki je v dežju premagal vse tekmece. Dirko je začel s četrtega mesta, hitro je napredoval, v 4. krogu je v zavoju Stowe prehitel tedaj vodilnega moštvenega kolega Heikkija Kovalainena in se relativno mirno odpeljal sedmi zmagi naproti. Kako dominanten je bil dirkač McLarna, dokazuje končni vrstni red, v katerem je vse tekmece, razen dveh, prehitel za krog, drugouvrščeni Nick Heidfeld (BMW Sauber) in tretjeuvrščeni Rubens Barrichello (Honda) pa sta zaostala več kot minuto. Po dirki je Britanec, ki je tistega leta za pičlo točko osvojil naslov svetovnega prvaka, priznal, da je imel večji del dirke težave z vidljivostjo.
Pirellijeve gume dirkače pahnile v nevarnost
Pet let pozneje je veliko prahu z nezanesljivostjo pnevmatik dvignil Pirelli. Med tistimi, ki jim je razneslo gumo, je bil tudi Hamilton (Mercedes), ki je neljub dogodek doživel v ravnini Wellington, in sicer že v 7. krogu dirke. Štiri kroge pozneje je gumo razneslo še Felipeju Massi v ferrariju, pozneje še Jean-Ericu Vergnu v toro rossu in Sergiu Perezu v mclarnu. Kaos, iz katerega je zmagovito prišel Nico Rosberg (Mercedes), ki je slavil pred Markom Webbrom (Red Bull) in Fernandom Alonsom (Ferrari). Po dirki se je veliko črnila prelilo glede zanesljivosti Pirellijevih gum in varnosti dirkačev. Podjetje iz Milana je opravilo preiskavo, po kateri je ugotovilo, da je do nezanesljivosti gum prišlo zaradi zaradi nepravilno nameščenih zadnjih gum in prenizkega zračnega pritiska, ki je gume izpostavil dodatnim obremenitvam v zavojih oziroma dirkanju čez robnike.
Hamilton po treh gumah do zmage
Tudi lanska dirka v Silverstonu je postregla z veliko drame, zlasti v zaključku. Ko je že kazalo, da bo mercedes brez večjih težav slavil novo dvojno zmago, je Hamiltonu v zadnjem krogu počila sprednja leva guma. Britanec, ki je vendarle kot prvi prečkal ciljno črto, je imel srečo, da se je Verstappen malo pred tem odpravil v bokse po svež komplet gum zaradi želje po najhitrejšem krogu in dodatni točki, v nasprotnem primeru bi rekordni sedmi zmagi na rodni grudi pomahal v slovo. Tretje mesto je s ferrarijem osvojil Charles Leclerc. "Do zadnjega kroga je vse potekalo relativno gladko. Stanje gum se mi je zdelo kar dobro. Ko se je preluknjala njegova guma, sem mislil, da je pri meni vse v redu, potem pa se je isto pripetilo meni. Ko sem videl, kako guma opleta okoli platišča, se mi je skoraj ustavilo srce. Nato sem samo vozil, zadnjih dveh zavojev mi skorajda ni uspelo speljati. Iz boksa so mi odštevali razliko. Najprej je padla z 19 sekund na deset. V zadnjem zavoju sem slišal odštevanje devet, osem, sedem ...," je zaključek drame opisal Hamilton in dodal: "V karieri nisem doživel česa podobnega. Hvala vsem, da se je vse dobro izteklo. Danes sem res imel srečo."
Začetek dirke v nedeljo ob 16.00
Britanski dirkaški konec tedna se začenja s petkovim prvim prostim treningom ob 15.30, ob 19. uri se bodo začele kvalifikacije za sobotno šprintersko kvalifikacijsko dirko. V soboto ob 13. uri je na sporedu drugi prosti trening, ob 17.30 šprinterska dirka, ki bo določila štartna mesta za nedeljsko dirko za VN Velike Britanije, ki se bo začela ob 16.00.
Zmagovalci vseh dirk za VN Velike Britanije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2020 | Lewis Hamilton | Mercedes | Silverstone |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2018 | Sebastian Vettel | Ferrari | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2012 | Mark Webber | Red Bull | |
2011 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2010 | Mark Webber | Red Bull | |
2009 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2008 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2007 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
2006 | Fernando Alonso | Renault | |
2005 | Juan Pablo Montoya | McLaren | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2003 | Rubens Barrichello | Ferrari | |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2001 | Mika Häkkinen | McLaren | |
2000 | David Coulthard | McLaren | |
1999 | David Coulthard | McLaren | |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1997 | Jacques Villeneuve | Williams | |
1996 | Jacques Villeneuve | Williams | |
1995 | Johnny Herbert | Benetton | |
1994 | Damon Hill | Williams | |
1993 | Alain Prost | Williams | |
1992 | Nigel Mansell | Williams | |
1991 | Nigel Mansell | Williams | |
1990 | Alain Prost | Ferrari | |
1989 | Alain Prost | McLaren | |
1988 | Ayrton Senna | McLaren | |
1987 | Nigel Mansell | Williams | |
1986 | Nigel Mansell | Williams | Brands Hatch |
1985 | Alain Prost | McLaren | Silverstone |
1984 | Niki Lauda | McLaren | Brands Hatch |
1983 | Alain Prost | Renault | Silverstone |
1982 | Niki Lauda | McLaren | Brands Hatch |
1981 | John Watson | McLaren | Silverstone |
1980 | Alan Jones | Williams | Brands Hatch |
1979 | Clay Regazzoni | Williams | Silverstone |
1978 | Carlos Reutemann | Ferrari | Brands Hatch |
1977 | James Hunt | McLaren | Silverstone |
1976 | Niki Lauda | Ferrari | Brands Hatch |
1975 | Emerson Fittipaldi | McLaren | Silverstone |
1974 | Jody Scheckter | Tyrrell | Brands Hatch |
1973 | Peter Revson | McLaren | Silverstone |
1972 | Emerson Fittipaldi | Lotus | Brands Hatch |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell | Silverstone |
1970 | Jochen Rindt | Lotus | Brands Hatch |
1969 | Jackie Stewart | Matra | Silverstone |
1968 | Jo Siffert | Lotus | Brands Hatch |
1967 | Jim Clark | Lotus | Silverstone |
1966 | Jack Brabham | Brabham | Brands Hatch |
1965 | Jim Clark | Lotus | Silverstone |
1964 | Jim Clark | Lotus | Brands Hatch |
1963 | Jim Clark | Lotus | Silverstone |
1962 | Jim Clark | Lotus | Aintree |
1961 | Wolfgang von Trips | Ferrari | |
1960 | Jack Brabham | Cooper | Silverstone |
1959 | Jack Brabham | Cooper | Aintree |
1958 | Peter Collins | Ferrari | Silverstone |
1957 | Stirling Moss Tony Brooks | Vanwall | Aintree |
1956 | Juan Manuel Fangio | Lancia | Silverstone |
1955 | Stirling Moss | Mercedes | Aintree |
1954 | Jose Froilan Gonzalez | Ferrari | Silverstone |
1953 | Alberto Ascari | Ferrari | |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | |
1951 | Jose Froilan Gonzalez | Ferrari | |
1950 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje