Nagrado, poimenovano po znameniti italijanski igralki iz 19. stoletja, podeljuje Soroptimist International – humanitarni klub soroptimistk iz Čedada za zasluge pri promociji kulture in pomena žensk v družbi najboljši igralki preteklega festivala.

Michela Domenis, predsednica humanitarnega kluba Soroptimist International iz Čedada, in nagrajenka Nataša Matjašec Rošker. Foto: Luca A. d'Agostino Phocus
Michela Domenis, predsednica humanitarnega kluba Soroptimist International iz Čedada, in nagrajenka Nataša Matjašec Rošker. Foto: Luca A. d'Agostino Phocus

"Nataša Matjašec Rošker je na lanskem Mittelfestu z nastopom v uprizoritvi Immaculata po romanu Colma Tóibína Marijin testament navdušila občinstvo in strokovno javnost ter medije," so v sporočilu za javnost zapisali pri SNG-ju Maribor.

Do perfekcionističnih nians
Kot še pišejo, nagrajenka svoj igralski modus operandi oblikuje do perfekcionističnih nians, detajlov, na novo izumlja oblike, ki jih gradi na stičišču raznovrstnih umetniških polj.

Igralskega poklica po njihovih besedah ne dojema kot ločenega od drugih umetniških praks, pač pa se kot umetnica napaja pri besedilnih, interpretativnih, likovnih, scenskih, kostumskih, glasbenih, gibalnih rešitvah, ki pomagajo zaokrožiti improvizacije, kontekst uprizoritve in osmisliti dramske like.

Michela Domenis, predsednica humanitarnega kluba Soroptimist International iz Čedada, Giacomo Pedini, umetniški vodja festivala Mittelfest, Nataša Matjašec Rošker, Roberto Corciulo, predsednik upravnega odbora festivala Mittelfest. Foto: Luca A. d'Agostino Phocus
Michela Domenis, predsednica humanitarnega kluba Soroptimist International iz Čedada, Giacomo Pedini, umetniški vodja festivala Mittelfest, Nataša Matjašec Rošker, Roberto Corciulo, predsednik upravnega odbora festivala Mittelfest. Foto: Luca A. d'Agostino Phocus

Adelaide Ristori, po kateri je nagrada dobila ime, se je rodila v Čedadu leta 1822. Zgodaj je stopila na odrske deske in kmalu zaslovela predvsem po upodobitvah tragičnih junakinj.

Ustanovila je lastno gledališče
"Čeprav je bil v tistem času poklic igralke marginaliziran, ženske, ki so se mu posvečale, pa so bile potisnjene na rob družbe, se je leta 1847 poročila z markizom Giulianom Capranicom del Grillom. Poroka je takrat povzročila velik škandal,"
opisujejo v SNG-ju Maribor. Ustanovila je lastno gledališče, s katerim je gostovala v Franciji, Angliji, Španiji, Združenih državah Amerike in Avstraliji.