"Eno je projekt, drugič, kje so projektanti dosledno spoštovali predpise, tretje pa je potem gradnja, se pravi, koliko je ta gradnja dejansko kakovostna in koliko je dejansko izvedena v skladu s projektno dokumentacijo. Tukaj je treba tudi povedati, da so bili pospeški temeljnih tal v tem potresu bistveno višji, tam od 30 do 40 odstotkov višji, kot so definirani v skladu z aktualnimi turškimi predpisi," je pojasnil Pipenbaher.
Turške oblasti so že aretirale nekatere osumljene, ki so bili odgovorni za gradbena dela na prizadetem območju in jim očitajo malomarnost. Turčija ima sicer stroga pravila za gradnjo na potresnem območju, a ta večinoma veljajo le na papirju. Pipenbaher pozna območje in pravi, da je gradnja na nizki gradbeniški ravni, ogromno objektov pa je bilo zgrajenih že pred sprejetim pravilnikom za gradnjo na potresnem območju.
"Preprosto, ko pride do velikih pomikov, stebri popokajo in potem dobesedno etaža pade na drugo etažo, tako kot sta se zrušila dvojčka v New Yorku. In to je najhuje, ker tega dejansko nihče ne more preživeti, ker dobesedno plošča pade na ploščo in te stisne," je povedal in dodal, da je pomembno, da so objekti pravilno temeljeni.
"Tla so se zapeljala levo za od 40 do 50 centimetrov in v naslednji sekundi in pol desno za več kot en meter. To so ogromni pospeški in stavbe oziroma objekti bi to morali zdržati. Po drugi strani lahko vidite posnetke avtocest, kjer je prišlo do pomikov tal in je dejansko avtocesto zamaknilo za tri metre pa pol. Na take stvari pa niti ceste niti mostovi ne morejo biti dimenzionirani, ker bi bili neskončno dragi," je še dodal slovenski inženir.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje