S 1. julijem so začeli medkrajevni avtobusi voziti po novih voznih redih. Kot ob tem sporočajo z Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki je pripravila spremembe, so želeli tako s številom prihodov in odhodov avtobusov kot s prilagoditvijo njihovih tras potnikom olajšati uporabo medkrajevnega potniškega prometa. "Novi vozni redi so povečali standard dostopnosti, število odhodov, ki so razporejeni skozi celoten dan, tudi ob koncih tedna. Dodatne so ponudbe v poznopopoldanskih urah in večernih urah, kjer so zaradi optimiziranja stroškov obstoječi koncesionarji v preteklosti ukinjali ponudbo," so sporočili.
Poudarili so tudi izenačitev nivoja oziroma standarda ponudbe na vseh območjih Slovenije, saj so bile v preteklosti, kot opozarjajo, nekatere regije kar se tiče ponudbe avtobusnih prevozov, izrazito “podhranjene". V sklopu sprememb so bile tako vpeljane tudi dodatne hitre linije, večina od njih na relaciji med prestolnico in različnimi kraji po Sloveniji. Med drugim je na voljo več hitrih povezav med Ljubljano in Koprom, za katero je v poletnih mesecih veliko zanimanja.
Spreminjanje linij za nekatere potnike prineslo tudi negativne posledice
A sprememb in linij je veliko, potnikov pa še več, zato se pojavljajo tudi opozorila o negativnih izkušnjah z novimi voznimi redi. Na naše uredništvo se je že v prvih dneh po uvedbi sprememb obrnilo več bralcev, ki so opozorili, da so od 1. julija "na slabšem". Eden od bralcev je tako opozoril, da so bile s spremembami ukinjene hitre linije, ki so zgodaj zjutraj in popoldne povezovale Ljubljano in kraje v Savinjski regiji. Gre za avtobusne prevoze, ki jih uporabljajo predvsem ljudje, ki se dnevno vozijo na delo v prestolnico. Kot je opozoril, se je tako čas potovanja zaradi vožnje po regionalni cesti, kjer se avtobusi ustavljajo na številnih postajah, podaljšal za pol ure.
Na DUJPP-ju pojasnjujejo, da "določene hitre linije niso bile razpisane, ker se je v času priprave razpisne dokumentacije na ministrstvu predvidevalo, da bo železniški promet na določenih relacijah prevzel večino potnikov". Kot so poudarili, je namreč železnica v prometnopolitičnih usmeritvah predvidena kot "hrbtenica" medregijskega prevoza potnikov. Na DUJPP-ju tudi sicer poudarjajo, da je končni cilj integracija železniškega in avtobusnega javnega potniškega prometa.
"Da ne bi prišlo do podvajanja linij med avtobusom in železnico, se je hitra linija iz Celja za Ljubljano samo preusmerila, tako da trenutno pokriva naselja med Celjem in Trojanami, ki nimajo povezav po železnici," so odgovorili v odzivu na predstavljena opozorila. Ob tem so sicer napovedali, da bodo "glede na velik infrastrukturni cikel del, ki se trenutno izvajajo na Slovenskih železnicah, in posledično občasne slabe potovalne izkušnje" hitro linijo med Celjem in Ljubljano spet začeli izvajati najpozneje s 1. avgustom letos. Ena od bralk nas je ob tem opozorila, da je bila s 1. julijem ukinjena tudi jutranja hitra direktna linija, ki je ob 6.15 povezovala Postojno in Ljubljano. Kot je dodala je v zvezi s tem že stopila v kontakt z DUJPP-jem.
Če je določenim potnikom težave povzročilo preusmerjanje avtobusov na regionalne ceste, kjer peljejo skozi več krajev, pa drugi opozarjajo na to, da imajo v svojih domačih krajih po novem na voljo manj prevozov zato, ker so bile posamezne linije preusmerjene na avtocesto. Kot je poročal portal N1, so se med potniki pojavila tudi opozorila o tem, da naj bi bile s spremembami ukinjene povezave, ki niso "turistično zanimive", kar pa so na DUJPP-ju zavrnili. Ob tem so pojasnili, s koncesionarji, ki opravljajo medkrajevne prevoze – večino države pokrivata Arriva in Nomago, za Prekmurje skrbi AP Murska Sobota, v osrednji Sloveniji pa poleg Arrive tudi LPP – iščejo rešitve in dodatne prilagoditve voznih redov in linij.
DUJPP: Ponudba je bistveno izboljšala stanje, posamezne težave rešujemo sproti
"Urejanje in prilagajanje voznih redov je vedno aktualno, zato bo DUJPP odstopanja in nove potrebe sproti reševal, nadgrajeval in uvajal, vse z namenom čim boljše uporabniške izkušnje potnika ter večanja in spodbujanja k rabi javnega potniškega prometa," so ob tem v imenu DUJPP-ja sporočili z ministrstva za okolje, podnebje in energijo.
"Ocenjujemo, da bo usklajevanje voznih redov potekalo še nekaj časa, ko bomo vsa zaznana odstopanja po potrebi reševali tudi dnevno," je ob tem napovedal direktor DUJPP-ja Miran Sečki. Ob tem je poudaril, da se po različnih odzivih in pohvalah potnikov z različnih koncev Slovenije potrjuje, da je "uvedena ponudba bistveno izboljšala dosedanje stanje".
Z novim sistemom nekatere linije dražje – DUJPP priporoča nakup v predprodaji
A vozni redi edina novost v medkrajevnem avtobusnem prometu. Od 1. julija dalje je namreč spremenjen tudi način nakupa medkrajevnih vozovnic, nekateri potniki pa za pot plačujejo višjo ceno. Bralka, ki se z avtobusom redno vozi na relaciji Ljubljana–Moste pri Komendi, je opozorila, da se je vozovnica z 2,5 evra podražila na 3,3 evra, ob tem pa po novem na Avtobusni postaji (AP) Ljubljana, v času, ko je tam odprta blagajna, ni mogoče kupiti vozovnice neposredno pri vozniku avtobusa. Poleg tega, da nakup na blagajni avtobusne postaje vzame več časa, pa ob tem tam zaračunajo tudi 0,6 evra t. i. postajne storitve. "Konkretno torej za enosmerno vožnjo od 1. julija dalje plačujem 3,90 evra namesto prejšnjih 2,5 evra," je opozorila bralka, ki je poslala tudi fotografijo računa.
Na DUJPP-ju potrjujejo, da vozovnic v času delovanja prodajno-informacijskih mest na ljubljanski avtobusni postaji – blagajna je odprta med 5. zjutraj (ob nedeljah in praznikih se odpre pol ure pozneje) in 22.30 (ob sobotah se zapre pol ure prej) – neposredno na avtobusih ni mogoče kupiti. Kot so dodali, je takšna ureditev nova in velja tudi na vseh drugih avtobusnih postajah po državi, a so poudarili, da se že "dogovarjajo o spremembi tega sistema".
Glede zaračunavanja dodatnih 60 centov ob nakupu vozovnice na blagajni, na kar je prav tako opozorila bralka, pa DUJPP-ju pojasnjuje, da je bilo to zaračunavano samo na AP Ljubljana, a da odslej pri prodaji vozovnic v sklopu Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP) tega tudi v Ljubljani ne bodo zaračunavali več.
Z novimi koncesijami je sicer cena vozovnice odvisna od prevoženih kilometrov. Moste pri Komendi z Ljubljano povezujeta dve liniji, tista, ki je 7 kilometrov daljša, pa se je z novo ureditvijo iz 2,5 evra podražila na 3,3 evra. "Nastalo situacijo intenzivno rešujemo," ob tem sporočajo z DUJPP-ja, kjer trenutno potnikom priporočajo nakup vozovnic v predprodaji – po spletu ali na prodajnih mestih. V Ljubljani je nakup poleg na avtobusni postaji mogoč tudi na železniški postaji in na prodajnem mestu Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). Ob nakupu v predprodaji se namreč za posamezno relacijo zaračuna najkrajša razdalja, saj vozovnica ni vezana na uro in jo potnik v tistem dnevu lahko uporabi na kateri koli liniji.
Nakup vozovnice po spletu ni tako preprost, kot bi pričakovali
Pričakovali bi, da je do vozovnice v predprodaji sicer najlažje priti po spletu, a v praksi ni tako. Če boste želeli vozovnico kupiti na spletni strani AP-ja Ljubljana, vas bo tam pričakalo obvestilo, da so "IJPP-vozovnice trenutno na voljo le na prodajnih mestih avtobusne postaje".
Preostane vam še nakup na spletnih straneh avtobusnih prevoznikov. V primeru linije med Mostami pri Komendi in Ljubljano je to Arriva. Na spletni strani Arrive je nakup vozovnice sicer mogoč, a moramo prej v sistem vnesti 17-mestno številko kartice IJPP. A kartice številni ljudje, med njimi tudi turisti, nimajo. "Posameznik, ki nima urejene IJPP-kartice, si jo mora najprej pridobiti na prodajnem mestu ali pa jo kupiti v spletni aplikaciji in jo nato prejme po pošti," ob tem pojasnjujejo na DUJPP-ju.
Tudi če si boste vozovnico priskrbeli s spletni nakupom, se lahko sicer zadeva zaplete. Več o tem smo na spletnem portalu MMC RTV Slovenija poročali že marca.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje