Ob jutranjih urah, ko se mesta po Sloveniji šele dobro prebujajo v svoj živahen vsakdan, so v Lidlovih trgovinah prodajalke in prodajalci že v polni delovni vnemi, da lahko ob 8:00 Lidlove trgovine odprejo svoja vrata in pozdravijo prve kupce. Ana Stekić na paleti iz skladišča v prodajni prostor pripelje sveže sadje in zelenjavo, potem pa rutinsko pregleda vse tisto, kar je že na policah, da je vse, kot mora biti. »Včasih si zjutraj tudi navijemo glasbo in tako delo še lažje steče,« veselo reče Ana, ki je bila to jutro skrbnica za svežost, kar pomeni, da bo tisti dan ona skrbela, da bosta sadje in zelenjava, po katerih bodo segli kupci, res izvrstna. Svežino v trgovini sicer preverjajo večkrat na dan.

Foto: MP Produkcija za Lidl Slovenija
Foto: MP Produkcija za Lidl Slovenija

Čeprav je Ana iz Kočevja, se vsako jutro pripelje na delo v ljubljanski BTC. »Saj imamo Lidl tudi v Kočevju in v Ribnici, ampak sem se navadila tukaj. Super ekipa smo in veliko mi pomeni, da se dobro razumemo,« pove, medtem ko skrbno zalaga Lidlovo tržnico s svežim sadjem in zelenjavo. »Zeleni čaj,« nam smeje zaupa skrivnost svoje energičnosti ob šesti uri zjutraj.

V službi ji je »top«

V Lidlu uvajajo 36-urni delovnik, kar pomeni, da zaposleni v trgovinah in skladiščih delajo 4 ure manj od običajnih 40 ur, prejemajo pa vse ugodnosti zaposlitve za polni delovni čas.

Ana pobrska po spominu, kaj je pred petimi leti na razgovoru za zaposlitev odgovorila na vprašanje, zakaj si želi delati pri Lidlu. »Sem slišala dobra priporočila, pa da imajo dobre plače, da cenijo ljudi in da so stvari urejene,« se spomni in doda, da je res tako. »Odkar sem tukaj, grem z veseljem v službo. Če me kdo vpraša, kako je v Lidlu, rečem, da mi je top,« iskreno pove. Najprej je delala le 25 ur tedensko. »To mi je bilo zelo všeč, saj sem imela dva majhna otroka in želela sem biti več doma. Zdaj, ko sta že večja, sem se odločila za več delovnih ur. Če delam kako soboto, sem potem prosta en dan med tednom,« razloži.

Foto: MP Produkcija za Lidl Slovenija
Foto: MP Produkcija za Lidl Slovenija

Otroci zaposlenih na brezplačnih počitnicah

Skupaj z Ano je Lidlovo trgovino prebujala tudi Rada Jovičić, namestnica vodje poslovne enote. »Po večini v naši trgovini znamo vsi delati vse, jaz lahko grem tudi peč kruh ali pa na sadje in zelenjavo, karkoli je treba. A najbolj pri srcu mi je urejanje polic. Všeč mi je, da so vsi izdelki razdeljeni po sklopih, lepo urejeni, vidni. Pri tem kar not' padem,« še Rada in doda in pojasni, da želi ta občutek za estetiko prenesti tudi na druge sodelavke in sodelavce.

Lidl Slovenija je družini prijazno podjetje in vsako leto brezplačno na morje v Pacug pelje okoli 200 otrok svojih zaposlenih, letos so prvič zanje pripravili tudi angleški jezikovni tabor v Kranjski Gori.

Vzporedno z odpiranjem novih trgovin nenehno raste tudi število zaposlenih, danes jih je v Lidlu Slovenija zaposlenih že več kot 1.800. V Lidlu Slovenija s svojimi zaposlenimi gradijo odprto kulturo in zagotavljajo stimulativne delovne pogoje. Svoja prizadevanja na področju zadovoljstva dokazujejo tudi z mednarodnim certifikatom »Top Employer Slovenija« in »Top Employer Europe«, ki so ga prejeli v letih 2017, 2018 in ponovno v 2022. Certifikat podeljuje uveljavljena mednarodna neodvisna ustanova Top Employers Institute, prejmejo pa ga podjetja, ki s svojimi kadrovskimi praksami, razvojnimi programi za zaposlene ter skrbjo za pozitivno in prijetno delovno okolje izstopajo v svetovnem merilu.

Ker imata obe sogovornici otroke, lahko izkoristita tudi različne brezplačne aktivnosti, ki jih Lidl kot družini prijazno podjetje zanje pripravlja. »Moja dva sta bila enkrat za cel teden na morskem letovanju v Pacugu, letos pa sem mlajšega prijavila na angleški kamp v Kranjski Gori in se že zelo veseli,« pove Ana. Lidl Slovenija tako vsako leto na morje pelje okoli 200 osnovnošolcev svojih zaposlenih. Letos so možnost poletnih počitnic še razširili in organizirali jezikovni tabor za najstnike, s poudarkom na učenju tujega jezika. Znanje tujega jezika namreč odpira marsikatera vrata in je popotnica za vse življenje.

Foto: MP Produkcija za Lidl Slovenija
Foto: MP Produkcija za Lidl Slovenija

»Pogrešala sem vas«

Kupci se svoje trgovine navadijo in tako imajo tudi v BTC-ju svoje stalne stranke. »To so najbolj prijazni ljudje. Ene gospe dolgo ni bilo, potem pa je spet prišla in sem dejala, da sem jo že pogrešala. In je odgovorila, da ona mene tudi,« se prijetne stranke spomni Ana z nasmehom na obrazu. Takšne zgodbe še toliko bolj povedo, kako pomemben del vsake Lidlove trgovine so tisti, ki v njej delajo. Tisti, ki jo zjutraj odklenejo in zvečer ugasnejo luči. Ko smo se zahvalili Ani in Radi za prijetno druženje, so se odprla glavna vrata prodajalne, iz Lidlove pekarne pa je prijetno zadišalo po sveže pečenem kruhu.


Fotografiranje je potekalo v času, ko je bilo nošenje mask v zaprtih prostorih obvezno za vse.