Tipično slovensko podjetje še vedno porablja ogromno časa za ročno pripravo poročil po oddelkih. Na kolegijih se nato sprašujejo, zakaj prihaja do odstopanj v številkah in imajo zaradi količine poročil zabrisano sliko celotnega poslovanja.
Več kot 70 odstotkov* podjetij v Sloveniji še vedno nima vzpostavljene avtomatske poslovne analitike na način, da bi jim pomagala z informacijami pri poslovanju, izboljšanju odločanja in povečanju prodaje.
(*Vir: Ekonomska fakulteta v Ljubljani, Raziskava o stanju in trendih na področju digitalne preobrazbe slovenskih podjetij, 2017)
1. Sodoben pogled na kupca naj bo celovit
Naši kupci od nas kupujejo različne produkte ali storitve, obiskujejo naše spletne strani, prodajna ekipa jih redno obdeluje, sodelujejo z nami na različnih socialnih omrežjih, itd. Vsi ti podatki se zbirajo v naših sistemih (ERP, CRM, web, FB, LinkedIN,…). Vprašanje je, kako dobro te podatke izrabljamo, med seboj združujemo in povezujemo vse z namenom kakovostne obdelave in razumevanja naših kupcev, da jim lahko ponudimo najboljše za njih?
S premišljeno vpeljavo in uporabo orodij za poslovno analitiko obsežne količine podatkov lahko danes iz široko razpršenih virov relativno enostavno združimo ter jih pregledno in smiselno prikažemo na enem mestu – nadzorni plošči oziroma dashboardu.
2. Na sestanek s pravimi informacijami
Danes se pogosto pričakuje, da bo vsak sestanek prodajnika s kupcem kakovosten in učinkovit. Za učinkovito vodenje prodajnega sestanka naj bo prodajnik opremljen z natančno in pregledno diagnozo preteklega sodelovanja, za kar ne potrebuje gore fasciklov, saj zadoščajo že pametni telefon ali tablica, primerna programska oprema in nekaj znanja uporabe. Z enim klikom prodajnik preveri vse bistvene informacije: obseg in kakovost preteklega sodelovanja, zadovoljstvo kupca s preteklim nakupom, njegove interese glede produktov, ki mu še niti niso bili ponujeni, kupčevo plačilno disciplino in dosežen RVC. To so informacije, ki so bistvene tako za učinkovito prodajo kot tudi za končni uspeh podjetja.
3. Kupec je kralj
Še vedno velja, da je kupec kralj in njegovo zadovoljstvo je ključno, da se bo k nam vračal. S poznavanjem in razumevanjem nakupovalnih navad in potreb posameznega kupca lahko brez težav in zelo hitro prilagodimo prodajni proces vsakemu konkretnemu kupcu posebej. Hitra in pravočasna prilagoditev spremembam na trgu je bila vedno lastnost zmagovalcev, danes je le lažje dosegljiva.
V letu 2018 je treba poskrbeti, da bo prodajna ekipa celovito, pravilno in pregledno informirana o svojih strankah. Dobro informirani prodajniki bodo dobro prodajali, najbolje informirani bodo prodajali najbolje.
4. Vas zanima, kako se lotiti vpeljave analitike BI?
Udeležite se brezplačnega dogodka – Poslovna analitika za vsako organizacijo. Prijavite se TUKAJ!
Spoznali boste najsodobnejša analitična orodja, tudi na praktičnih primerih z različnih področij in industrije.