Peugeot je od nekdaj znamka, ki si drzne upirati tradiciji in iskati nove, še neraziskane poti. Samo spomnimo se modelov kot so bili 206 CC s trdo pomično streho, elegantni 406 Coupe in ne nazadnje tudi nepozabni športnik RCZ. Vsi so na svoj način iskali nekaj novega, česar še ni bilo in pri tem tudi uspeli. Tradicijo pogumnega iskanja novih poti sedaj nadaljuje Peugeot 408, prvi fastback avtomobil v zgodovini te znamke.
Zakaj ne bi mogel imeti vsega?
Ni vsak avtomobil le orodje, ki vas pripelje s točke A v B. Tako kot ni vsak estetski presežek brez uporabne vrednosti. To so zopet dokazali Peugeotovi oblikovalci, ki so bili odgovorni za model 408. Čeprav so si zadali na videz nemogočo nalogo, so jo odlično opravili. Želeli so namreč privlačen avtomobil z močnim dinamičnim karakterjem, postavo križanca in družinsko uporabno kabino ter prtljažnikom. Novi 408 zato že na prvi pogled izstopa z obliko karoserije, ki navdušuje z močnimi in prepoznavnimi detajli. Čeprav se odmika od poznanega, ostaja zvest nezamenljivi mačji drži. Ostre linije človeka težko pustijo hladnega, še posebej ob pogledu na sprednjo masko v barvi karoserije, ki z odbijačem tvori harmonično celoto, medtem ko impozantna LED svetila spominjajo na levje čekane.
Naj bo spredaj še tako zanimiv, je glavna zvezda karoserije zadnji del. Visok, v slogu kupeja zaključen zadek, je kombinacija športnosti in robustnosti v enem. Tam je še toliko bolj očitno, da se zlahka uvršča tudi med prave križance, kar dokazuje s skoraj 19 centimetri odmika karoserije od tal. Pravzaprav je tako, da bi le stežka našli kot, iz katerega 4,69 metra dolg in vsega 1,49 metra visok Peugeot 408 ni videti atraktiven.
Uporabnost je globalna vrednota
Se odpravljate na aktiven oddih v dvoje? Ni problema, doma ne bo ostal noben športni rekvizit. Ste SUP zamenjali za podmladek? Tudi to opravi z odliko! Peugeotov šef oblikovanja Matthias Hossann je poudaril, da si ob še tako ekstravagantni obliki nikakor niso mogli privoščiti kompromisov pri notranjosti. »Naš cilj je bil izdelati edinstven avtomobil, ki je visok in dinamičen hkrati, predvsem pa mora biti učinkovit,« dodaja mojster oblikovanja. Prav zato je novi Peugeot 408 z 2,79-metrsko medosno razdaljo izjemno prostoren. Navduši predvsem obilje v drugi sedežni vrsti, kjer je v predelu kolen na voljo kar 188 milimetrov prostora. Kjer so potniki, je tudi prtljaga, zato je še kako dobrodošla lastnost zasnove fastbacka, ki omogoča velik prtljažnik. Ta sprejme kar 536 litrov prtljage ali pa celo 1611 litrov, če so naslonjala zadnjih sedežev poklopljena. Dodatni bonus tovrstne zasnove je izjemno priročna odprtina motoriziranih prtljažnih vrat ob kateri lahko zardijo celo lastniki karavanov.
Peugeot i-Cockpit® mu je pisan na kožo
Lahko bi rekli, da je armaturna plošča Peugeot i-Cockpit® nekakšna prispodoba za novi 408, saj je prav tako podirala tabuje in z milijoni zadovoljnih uporabnikov neštetokrat dokazala svojo vrednost. Značilen volan manjših dimenzij odlično sede v roke in z natančnostjo upravljanja zagotavlja prav posebne užitke v vožnji. Glasnik prihodnosti je tudi 25,4-centimetrska digitalna instrumentna plošča, ki je za najboljšo preglednost nameščena v višini oči tik nad volanom. Da zadovolji še tako zahtevne okuse, je popolnoma prilagodljiva in pri nivoju opreme GT ponuja celo tehnologijo 3D.
Dober občutek za volanom je toliko bolj pomemben zaradi tistega, kar novi Peugeot 408 zmore na cesti. Nizka in široka drža že sama po sebi obljublja vozniške užitke, po katerih je Peugeot tako ali tako že dobro poznan. Svoj del k suvereni legi prispevajo tudi 20-palčna platišča, odličen primer aerodinamične učinkovitosti. Po vzoru ekipe, ki je zasnovala izjemen dirkalnik Hypercar 9X8, je tudi ta avtomobil zaznamovalo tesno sodelovanje oblikovalcev in inženirjev. Končni rezultat je karoserija, ki brezkompromisno reže zrak, pa naj bo to med užitkarskim priganjanjem po ovinkasti cesti ali pa udobnim avtocestnim križarjenjem.
Hibridna oblika si zasluži zmogljiv hibridni pogon
Ves trud, ki so ga inženirji vložili v ta avtomobil, bi bil zaman, če se z atraktivno obliko in uglašenim podvozjem ne ujema tudi pogonska tehnika. Peugeot 408 ponuja tri različne pogonske možnosti: dve različici priključnohibridnega sistema (PHEV) z 1,6-litrskim bencinskim motorjem in elektromotorjem, ki zagotavljata kombinirano moč 132 ali 165 kilovatov (180 ali 225 KM), za manj zahtevne pa še 1,2-litrski trivaljni bencinski motor s 96 kW (130 KM). Baterijski sklop hibridnih različic ima kapaciteto 12,4 kWh energije, kar zadošča za 55 popolnoma električnih kilometrov vožnje, obenem pa po uradnih podatkih (WLTP) za 100 kilometrov vožnje potrebuje vsega 1 do 1,3 litra goriva.
Vsem različicam pripada odziven in učinkovit 8-stopenjski samodejni menjalnik, katerega hitrost je po godu dinamičnim voznikom, uglajenost pa neutrujajočemu osvajanju odmaknjenih destinacij našega kontinenta.