Virgin čez Atlantski ocean leti z letalom Boeing 787 dreamliner, na krovu pa so bili le izbrani potniki, med drugim ustanovitelj tega podjetja Richard Branson in britanski minister za promet Mark Harper. V bližnji prihodnosti ne načrtujejo več podobnih poletov, za polet tudi niso prodajali vozovnic, ampak so na krov povabili izključno povabljence.
Za omenjeni čezoceanski polet so letalo napolnili s 50 tonami trajnostnega letalskega goriva, imenovanega SAF. Uporabili bodo dve vrsti goriva, večina je bila narejena iz odpadnih maščob, preostanek pa iz odpadkov pri pridelavi koruze v ZDA, poroča BBC.
Ameriško podjetje Gulfstream Aerospace je ta mesec sicer že izvedlo sploh prvi polet čez Atlantski ocean s SAF-om, a je šlo za majhno poslovno letalo.
Britanski zakonodajalec je nedavno izdal dovoljenje za polet, predtem pa je preveril številne varnostne vidike. Pri projektu so sodelovala številna podjetja, med drugim proizvajalec avtomobilov Rolls-Royce in energetski velikan BP. Virgin Atlantic je od vlade decembra leta 2022 za demonstracijo učinkovitosti trajnostnega letalskega goriva sicer prejel okoli milijon funtov.
Trajnostno gorivo je ključno za zmanjšanje emisij letalske industrije, a je trenutno nekajkrat dražje od klasičnega letalskega goriva. SAF je narejen iz trajnostnih virov, kot so kmetijski in gospodinjski odpadki in rabljeno jedilno olje.
Letalska družba Virgin SAF navaja kot dokaz, da lahko tudi letalska industrija postane bolj zelena, a velika težava za zdaj ostaja pomanjkljiva oskrba s tem gorivom.
Za 70 odstotkov nižje emisije
Letala pri uporabi trajnostnega goriva sicer še vedno v zrak izpuščajo ogljik, a predstavniki industrije trdijo, da so skupne emisije teh goriv tudi do 70 odstotkov nižje od tistih pri običajnem gorivu.
Shai Weiss, izvršni direktor Virgin Atlantica, je dejal, da je torkov polet "dokaz, da je mogoče fosilno gorivo nadomestiti s trajnostnim letalskim gorivom". "To je resnično edina pot do razogljičenja poletov na dolge razdalje," je zatrdil. A obenem je opozoril, da trenutno na svetu ni dovolj takšnega goriva.
Sami SAF že uporabljajo v majhnih količinah v mešanici s tradicionalnim letalskim gorivom, vendar trenutno predstavlja manj kot 0,1 odstotka letalskega goriva, ki se porabi po vsem svetu. To je tudi vzrok, da stane več kot kerozin.
Cilj britanske vlade je, da bi do leta 2025 postavili pet tovarn za proizvodnjo trajnostnega goriva, napovedali so tudi, da bodo določili, da morajo letalske družbe do leta 2030 uporabljati deset odstotkov tega goriva.
Brez čarobne rešitve
Vendar pa nekateri strokovnjaki menijo, da takšna goriva niso neka čarobna rešitev. Profesor Guy Gratton z univerze Cranfield je za BBC dejal: "Večine potreb po gorivu ne moremo proizvesti na ta način, ker preprosto nimamo ustreznih surovin. In tudi če jih imamo, ta goriva niso čisto brezogljična." Dodal je, da je treba gorivo SAF obravnavati kot "odskočno desko za prihodnje, resnično ničelne tehnologije". "To so lahko e-goriva, ki se proizvajajo z uporabo ogljikovega dioksida ali ogljikovega monoksida skupaj z vodikom, lahko je to vodik, lahko so to nekatere tehnologije, ki so še vedno samo v laboratorijski fazi," je pojasnil.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje