Nasprotniki projekta, ki ga španska družba Gas Natural Italijanom ponuja že šest let, še naprej protestirajo in zahtevajo pisna zagotovila pristojnih, da uplinjevalnikov ne bodo dovolili graditi.
RTV-jeva dopisnica Mirjam Muženič poroča, da so obnovo postopka, ki bi se zadnje tedne skoraj končal s prižigom zelene luči za uplinjevalnik v Žavljah, kot kaže, dosegli v tržaškem pristanišču. Predsednica pristaniške uprave Marina Monassi je povedala, da bi plinski terminali pomenili veliko omejitev za razvoj njihovega nadaljnjega prometa, prepričana pa je, da jim bo projekt uspelo ustaviti.
Proti terminalu so se večkrat izrekle vpletene občine in tržaška pokrajina, servisna konferenca Furlanije - Julijske krajine pa je vseeno sprejela okoljsko soglasje zanj, nezakonito torej, sprožila val protestov in pilatovsko umivanje rok odgovornega, predsednika vlade Furlanije - Julijske krajine Renza Tonda, ki protestnike označuje kot "manjšino".
Pred dnevi so sicer protestniki pregnali ministra Clinija, ki ima, mimogrede, hišo v Devinu. V varnem objemu policije je izjavil: "Ne moremo sprejeti, da bi nam Slovenija vsiljevala pogoje, hkrati pa ni pripravljena spoštovati naših potreb."
In prav Slovenija je tista, so prepričani v Trstu, ki bi najlažje po pravni poti zaustavila gradnjo plinskih terminalov. Morski uplinjevalnik v Venetu že peto leto siromaši tamkajšnje ribištvo, napovedanih novih delovnih mest ni, denarne odškodnine pa so občutno nižje od obljubljenih.
Potočnik odločitev pozdravlja
Napoved Italije o vnovičnem premisleku glede okoljskih ocen za plinske terminale pa pozdravlja tudi evropski komisar za okolje Janez Potočnik. To namreč odpira manevrski prostor za nadaljevanje dialoga o upravljanju Severnega Jadrana, ki je po njegovem mnenju edina trajna rešitev.
Kot poroča iz Bruslja Erika Štular, je nov razmislek o terminalih in povabilo sosedama na pogovor Clini napovedal januarja po sestanku s Potočnikom. Komisar zdaj meni, da pravega dialoga ni bilo, in opozarja: Ne tožbe, pač pa le pogajanja lahko prinesejo celovito in trajno rešitev za Severni Jadran. Pri tem namreč ne gre le za plinske terminale.
Evropska komisija v tovrstnih primerih formalno ne more ukrepati, dokler ni izdano gradbeno dovoljenje. Tudi potem lahko preverja zgolj pravilnost postopkov, ne pa vsebine poročil. Je pa organizirala tehnične sestanke med stranema in spodbujala dialog.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje