Največja in najhujša nesreča se je zgodila 16. marca leta 1978, ko se je ladja Amoco Cadiz zaradi odpovedi zavornega sistema zaletela v skale tri milje od obale Bretanije. Ladja je potovala iz Arabskega zaliva v Le Havre v Franciji, ko je naletela na hudo neurje, ki je povzročilo nesrečo. Celoten tovor, to je 1.619.048 sodov nafte, se je razlil v morje, kar je ustvarilo naftni madež, širok 18 in dolg 80 metrov, ki je prekril 200 milj francoske obale. Zaradi oviranega dostopa je bilo čiščenje onemogočeno kar dva tedna, neugodne razmere pa so povzročile tudi, da se je ladja prelomila in da se je ves tovor razlil v morje.
Drugo največje razlitje nafte ni povezano z nesrečo ladje, ampak je šlo za namerno iraško uničenje večine tankerjev, naftnih terminalov in naftnih vrelcev v Kuvajtu, ko je ta začela okupacijo Kuvajta v zalivski vojni leta 1991. To je povzročilo izlitje več kot 900 milijonov sodov nafte v morje, kar je bilo eno največjih razlitij v zgodovini.
Nasedla ladja se je prelomila
15. decembra 1976 je zaradi močnega vetra in visokih valov 29 milj od otoka Nantucket v Massachusettsu nasedel liberijski tanker Argo Merchant. Šest dni pozneje se je tanker prelomil, kar je povzročilo izlitje več kot 36.000 sodov nafte, a se oljni madež zaradi vetra in tokov ni približal obali. Reševanje je oteževalo tudi neugodno vreme.
Nesreča treh ladij v Tampa Bayu
Leta 1993 se je nesreča zgodila v Tampa Bayu na Floridi, kjer so se zaletele tri tovorne ladje - Bouchard 155, Balsa 37 in Ocean 255. Bouchard 155 je prevažal približno 8.000 sodov nafte, ki so se izlili v morje. Nekaj dni pozneje se je ob obali pojavil od tri do šest metrov širok pas nafte, ki pa se je iz dneva v dan manjšal, saj se je olje usedlo na morsko dno. Reševalne ekipe so se osredotočile predvsem na čiščenje obale, tako da jim je v nekaj dneh uspelo odstraniti večino madeža.
6. marca 1990 je tovorna ladja Cibo Savannah, medtem ko so jo poskušali spraviti iz ladjedelnice v Lindenu v New Jerseyju, eksplodirala in se vžgala. V vodo se je izlilo 710.000 galon nafte, ni pa popolnoma jasno, koliko nafte je zgorelo in koliko je je ostalo na dnu morja.
Ladja je gorela več kot dva meseca
1. novembra 1979 sta se na vhodu v pristanišče Galveston v Mehiškem zalivu zaleteli ladji Burmah Agate in Mimosa. Mimosa je v Burmah Agate naredila luknjo, kar je povzročilo eksplozijo, iz ladje pa je začela iztekati nafta. Burmah Agate je gorela vse do 8. januarja 1980, v vodo pa se je izlilo približno 2,6 milijona galon nafte. Še dodatnih 7,8 milijona galon nafte je zgorelo.
24. marca leta 1989 je tanker Exxon Valdez nasedel ob obali Aljaske. Nasedel je, ker je plul preblizu obali v poskusu, da bi se izognil ledu. Ob nesreči se je v morje izlilo 10,8 milijona galon nafte, kar je povzročilo onesnaženje na kar 1.100 milj aljaške obale. Posledice izlitja strokovnjaki preučujejo še danes, saj je bilo to največje izlitje nafte v ameriški zgodovini.
Nesreča Prestigea uničila obalo Španije
13. novembra leta 2002 je ob obali španske Galicije potonil tanker Prestige, v morje pa se je izlilo več kot 20 milijonov galon nafte. Posledica izlitja je bilo več tisoč kilometrov onesnažene španske in francoske obale, kar je uničilo tudi ribiško industrijo. Izlitje je bila največja ekološka katastrofa v Španiji, posledice pa prebivalci še vedno čutijo.
Zadnja večja katastrofa se je zgodila v začetku decembra lani, ko sta v Južnokorejskem morju trčila tovorna ladja in tanker. Južno Korejo je prizadela največja ekološka katastrofa, saj se je v morje izlilo 66.000 sodov (okoli 10.000 ton) nafte.
B. T.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje