"Gre za zgodovinski dan, to je začetek industrije, ki bo zaznamovala prihodnost svetovne energetike," je poudaril avstralski minister za energijo Angus Taylor.
Posebej prilagojeni tanker je trenutno še zasidran v Melbournu, kjer ga polnijo z ohlajenim vodikom. Prevoz pa je del skupnega japonsko-avstralskega projekta HESC (Hydrogen Energy Supply Chain), ki naj bi Japonski zagotovil dostopno gorivo po ugodnih cenah.
Okoljska vprašljivost: v Avstraliji ga pridobivajo iz rjavega premoga
Med velikimi prednostmi vodika je ta, da je stranski produkt njegovega izgorevanja le para, zaradi česar je privlačna alternativa do podnebja neprijaznim energetskim virom.
Mogoče ga je izdelati z obnovljivimi viri, kot je voda, a v Avstraliji ga pridobivajo s pomočjo rjavega premoga, kar seveda občutno zmanjšuje njegove zelene lastnosti.
Kritika okoljevarstvenikov
Avstralci sicer razvijajo tehnologije, s katerimi bi lahko ulovili v proizvodnji ustvarjene toplogredne izpuste, s čimer bi lažje pritegnili tudi okoljsko zavedne vlagatelje.
Okoljevarstveniki svarijo, da gre za nepreizkušene rešitve, in se bojijo, da bodo podobni projekti zgolj podaljšali obdobje rabe fosilnih goriv.
Avstralska premogu naklonjena vlada industrijo močno podpira, čeprav zagotavlja nadaljnje spodbude tudi za tradicionalne energente. "Pošiljka je iz rjavega premoga. Je dostopna, ugodna, lokalna in ustvarja delovna mesta," je poudaril minister za vire Keith Pitt.
Suiso Frontier naj bi se na pot proti zahodni Japonski podal v približno tednu dni.
Posebnost prevoza je, da morajo vodik, da ga je mogoče čez morje prepeljati v tekoči obliki, ohladiti na minus 253 stopinj Celzija. Če bodo testne pošiljke uspešne, bodo projekt podaljšali, leta 2030 pa bo vstopil v komercialno fazo, v kateri bodo na Japonskem zgradili tudi nov terminal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje