Na potezi je italijansko ministrstvo za okolje. Foto: RTV SLO
Na potezi je italijansko ministrstvo za okolje. Foto: RTV SLO

Španski družbi Gas Natural, ki načrtuje morski terminal v Tržaškem zalivu, in Endesa - kopenski terminal v Zavljah pri Trstu - dokumentacije o odsotnosti škodljivosti projekta za zdravje ljudi in okolja nista posredovali, čeprav ju je deželna vlada k temu pozvala dvakrat.



Vlada FJK-ja bo ugotovitve, ki jih je sprejela na petkovi seji, posredovala okolijskemu ministrstvu v Rimu.

Če bi slednje menilo, da je težave okoljske in načrtovalske narave mogoče premostiti, pa naj bi bila deželna vlada pripravljena pristati na gradnjo enega samega terminala.

Gradnjo terminalov je že januarja zavrnila tudi občina Trst, ki si je od pogajanj z družbama obetala določene prednosti. Pričakovali so, da jim bo špansko podjetje 20 let plačevalo po pet milijonov evrov. Komunalno podjetje AcegasAps, ki je v večinski lasti občine, naj bi s petinskim deležem vstopilo v lastništvo podjetja, ki bi upravljalo s kopenskim terminalom.

Poleg tega naj bi tržaška občina od Gas Naturala po nakupni ceni dobila 15 odstotkov plina, prepeljanega v terminal pri Žavljah.