Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Postopno navajanje kandidatov na poligon po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost.
Postopno navajanje kandidatov na poligon po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost
Italijanska lepotica z zverinskim motorjem
Alfa romeo qiulia guadrifoglio je pravi športnik na štirih kolesih, a zna biti tudi povsem pohleven prevoznik, to smo ugotovili pred tedni, potem pa smo zapeljali še giulio s 132-kilovatnim dizlom, pri kateri se nam je zdelo, da ji ne manjka čisto nič, razen izjemno dirkaškega značaja, ki ga premore prej omenjena quadrifoglio. Vmes pa so nam na dvorišče postavili še eno izpeljanko, ki so ji vgradili 2,2-litrski dizel s 154 kilovati in osemstopenjski samodejni menjalnik. Različico veloce sicer lahko poganja tudi 2-litrski turbo bencinski motor z 205 kilovati moči, se pravi, da gre za qiulio, ki bi tudi rada bila nekaj posebnega. No, nekaj posebnega je prav gotovo že zato, ker se postavlja z inovativnim štirikolesnim pogonom Q4, ki ves čas nadzoruje oprijem ter tako skrbi za večjo stabilnost vozila, obenem pa ponuja veselje in užitek, kot smo ga lahko deležni pri qiulii s pogonom na zadnji kolesi. Sicer jo zaznamuje tudi ekskluzivna oprema, kar pomeni, da se v številnih podrobnostih približa (ali je enaka) športnici quadrifoglio. Ne gre pa le za dodatke, ki jo naredijo bolj športno, ampak tudi za priboljške, ki pomenijo več udobja in recimo – tudi že prestiža. Qiulia veloce je torej nekaj več.
Renault kot družinski prevoznik
Pripeljal se je renaultov športni terenec, ki je seveda rad tudi družinski prevoznik, robustnega in terenskega videza, Koleos druge generacije. Znotraj podobno kot talisman ali espace prostoren in prepoznaven renault, od začetka s pogonom spredaj in možnostjo prenosa tudi na zadnja kolesa. Ob 1,6-litrskem 96-kilovatnem dizlu ga lahko poganja tudi novi dvolitrski 129-kilovatni. Najcenejši stane blizu 26 tisočakov …
Renault pa je osvežil tudi manjšega crossoverja capturja. Zdaj ima podobno kot večji koleos značilna svetila led v obliki črke C, osvežili in izboljšali so notranjost, dodali nove tehnologije. Za pogon skrbita dva bencinska in dva dizelska motorja, cenovna paleta se začne pod 15 tisoč evri.
Suzukijeva renesansa
Suzuki se v Sloveniji še naprej odločno pobira, nazadnje so zdaj udarili z novim swiftom, ki je nekoliko širši in nižji od predhodnika in ga po novem izdelujejo na Japonskem. Avtomobil je kljub manjšim meram izjemno prostoren tudi na zadnji klopi, obogaten z nekaterimi modernimi varnostno-asistenčnimi sistemi, poganjata pa ga dva bencinska motorja. Najcenejši swift stane nekaj več kot deset tisočakov, za manj kot 13 je na voljo s štirikolesnim pogonom.
Ibiza predhodnik za Volkswagen
Novi seat ibiza je nastal na novi platformi, na katero bo (oziroma je) postavljen tudi prihodnji Volkswagnov polo, avtomobil ni daljši, a je medosna razdalja povečana za skoraj 10 cm, je pa nova ibiza za sedem cm širša. Prostornejša notranjost je moderno opremljena, na voljo je kopica sistemov za večjo udobnost in varnost. V začetku nova ibiza prihaja le z litrskim bencinskim motorjem s tremi različnimi močmi, pozneje pride še zmogljivejši 1,5-litrski bencinski in dizelski.
Paradni konj Opla
Opel je sredi “ofenzive”, pravijo, letos bodo predstavili sedem novih modelov, prišla je že druga generacija insignie. Tista iz leta 2008 je povzročila precejšnji pretres v avtomobilskem svetu in delnice načetega nemškega velikana spet dvignila na nekdanjo raven. Tudi danes je prihod insignie pričakovan v podobnem vzdušju. Koncern je sredi lastniškega preoblikovanja in nova Insignia spet nosi s seboj velika, upamo da ne prevelika pričakovanja. Oznaka grand sport pomeni, da gre za limuzino s kupejevsko silhueto in premijskim pridihom, na voljo pa bo tudi v karavanski različici kot sports turer.
Mazda gre v hribe
Mazda predstavlja novo generacijo velike uspešnice cx-5. Da gre za tržno uspešno vozilo, pove podatek, da so ga tudi v Sloveniji ves čas prodajali le skozi kvote …Podobno bo tudi pri novem vozilu, ki ima ambicijo ne le ponoviti uspeh predhodnika, temveč se približati navdušenju, ki ga je povzročila manjša mazda cx3. Tako je tudi cx-5 oblikovan izjemno tekoče, z izrazito masko, na kateri je komaj mogoče opaziti ozka, a izrazita svetila, ki so minimalistična tudi zadaj, tako da gre za vizualno izčiščeno vozilo, ki bo gotovo ugrabljalo poglede. Tehnologije, predvsem tiste zelene, so seveda združene zdaj v že dobro znani filozofiji Skyactive.
Nova generacija micre
Nisanova micra nadaljuje svojo poskočno življenje. Iz japonske uspešnice so jo v prejšnji generaciji ponižali v indijski polizdelek, da bi v novi generaciji spet zasijala. Pri oblikovanju avta gre za svojevrsten salto mortale, ki naj bi vozilu vrnil nekdanjo slavo, pa še več; od majhnega mestnega avtomobilčka micra v novi generaciji posega po razredu premium, v katerem vedri, sploh pri majhnih avtomobilih, le nekaj proizvajalcev, prišleki pa se dostikrat bridko opečejo. Če se bo to slučajno zgodilo tudi micri, bo kmalu jasno.
Najstarejše mesto v Sloveniji še bogatejše
Zdaj pa še o novosti, ki se je lahko razveselijo vsi kandidati iz širšega ptujskega območja. Tam so tudi uradno namenu predali nov poligon varne vožnje, kar je bil pogoj, da se opravljanje izpita ohrani v tem mestu. Kandidati bodo tako vožnjo začeli zunaj rednega prometa, takšno postopno navajanje pa po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Postopno navajanje kandidatov na poligon po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost.
Postopno navajanje kandidatov na poligon po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost
Italijanska lepotica z zverinskim motorjem
Alfa romeo qiulia guadrifoglio je pravi športnik na štirih kolesih, a zna biti tudi povsem pohleven prevoznik, to smo ugotovili pred tedni, potem pa smo zapeljali še giulio s 132-kilovatnim dizlom, pri kateri se nam je zdelo, da ji ne manjka čisto nič, razen izjemno dirkaškega značaja, ki ga premore prej omenjena quadrifoglio. Vmes pa so nam na dvorišče postavili še eno izpeljanko, ki so ji vgradili 2,2-litrski dizel s 154 kilovati in osemstopenjski samodejni menjalnik. Različico veloce sicer lahko poganja tudi 2-litrski turbo bencinski motor z 205 kilovati moči, se pravi, da gre za qiulio, ki bi tudi rada bila nekaj posebnega. No, nekaj posebnega je prav gotovo že zato, ker se postavlja z inovativnim štirikolesnim pogonom Q4, ki ves čas nadzoruje oprijem ter tako skrbi za večjo stabilnost vozila, obenem pa ponuja veselje in užitek, kot smo ga lahko deležni pri qiulii s pogonom na zadnji kolesi. Sicer jo zaznamuje tudi ekskluzivna oprema, kar pomeni, da se v številnih podrobnostih približa (ali je enaka) športnici quadrifoglio. Ne gre pa le za dodatke, ki jo naredijo bolj športno, ampak tudi za priboljške, ki pomenijo več udobja in recimo – tudi že prestiža. Qiulia veloce je torej nekaj več.
Renault kot družinski prevoznik
Pripeljal se je renaultov športni terenec, ki je seveda rad tudi družinski prevoznik, robustnega in terenskega videza, Koleos druge generacije. Znotraj podobno kot talisman ali espace prostoren in prepoznaven renault, od začetka s pogonom spredaj in možnostjo prenosa tudi na zadnja kolesa. Ob 1,6-litrskem 96-kilovatnem dizlu ga lahko poganja tudi novi dvolitrski 129-kilovatni. Najcenejši stane blizu 26 tisočakov …
Renault pa je osvežil tudi manjšega crossoverja capturja. Zdaj ima podobno kot večji koleos značilna svetila led v obliki črke C, osvežili in izboljšali so notranjost, dodali nove tehnologije. Za pogon skrbita dva bencinska in dva dizelska motorja, cenovna paleta se začne pod 15 tisoč evri.
Suzukijeva renesansa
Suzuki se v Sloveniji še naprej odločno pobira, nazadnje so zdaj udarili z novim swiftom, ki je nekoliko širši in nižji od predhodnika in ga po novem izdelujejo na Japonskem. Avtomobil je kljub manjšim meram izjemno prostoren tudi na zadnji klopi, obogaten z nekaterimi modernimi varnostno-asistenčnimi sistemi, poganjata pa ga dva bencinska motorja. Najcenejši swift stane nekaj več kot deset tisočakov, za manj kot 13 je na voljo s štirikolesnim pogonom.
Ibiza predhodnik za Volkswagen
Novi seat ibiza je nastal na novi platformi, na katero bo (oziroma je) postavljen tudi prihodnji Volkswagnov polo, avtomobil ni daljši, a je medosna razdalja povečana za skoraj 10 cm, je pa nova ibiza za sedem cm širša. Prostornejša notranjost je moderno opremljena, na voljo je kopica sistemov za večjo udobnost in varnost. V začetku nova ibiza prihaja le z litrskim bencinskim motorjem s tremi različnimi močmi, pozneje pride še zmogljivejši 1,5-litrski bencinski in dizelski.
Paradni konj Opla
Opel je sredi “ofenzive”, pravijo, letos bodo predstavili sedem novih modelov, prišla je že druga generacija insignie. Tista iz leta 2008 je povzročila precejšnji pretres v avtomobilskem svetu in delnice načetega nemškega velikana spet dvignila na nekdanjo raven. Tudi danes je prihod insignie pričakovan v podobnem vzdušju. Koncern je sredi lastniškega preoblikovanja in nova Insignia spet nosi s seboj velika, upamo da ne prevelika pričakovanja. Oznaka grand sport pomeni, da gre za limuzino s kupejevsko silhueto in premijskim pridihom, na voljo pa bo tudi v karavanski različici kot sports turer.
Mazda gre v hribe
Mazda predstavlja novo generacijo velike uspešnice cx-5. Da gre za tržno uspešno vozilo, pove podatek, da so ga tudi v Sloveniji ves čas prodajali le skozi kvote …Podobno bo tudi pri novem vozilu, ki ima ambicijo ne le ponoviti uspeh predhodnika, temveč se približati navdušenju, ki ga je povzročila manjša mazda cx3. Tako je tudi cx-5 oblikovan izjemno tekoče, z izrazito masko, na kateri je komaj mogoče opaziti ozka, a izrazita svetila, ki so minimalistična tudi zadaj, tako da gre za vizualno izčiščeno vozilo, ki bo gotovo ugrabljalo poglede. Tehnologije, predvsem tiste zelene, so seveda združene zdaj v že dobro znani filozofiji Skyactive.
Nova generacija micre
Nisanova micra nadaljuje svojo poskočno življenje. Iz japonske uspešnice so jo v prejšnji generaciji ponižali v indijski polizdelek, da bi v novi generaciji spet zasijala. Pri oblikovanju avta gre za svojevrsten salto mortale, ki naj bi vozilu vrnil nekdanjo slavo, pa še več; od majhnega mestnega avtomobilčka micra v novi generaciji posega po razredu premium, v katerem vedri, sploh pri majhnih avtomobilih, le nekaj proizvajalcev, prišleki pa se dostikrat bridko opečejo. Če se bo to slučajno zgodilo tudi micri, bo kmalu jasno.
Najstarejše mesto v Sloveniji še bogatejše
Zdaj pa še o novosti, ki se je lahko razveselijo vsi kandidati iz širšega ptujskega območja. Tam so tudi uradno namenu predali nov poligon varne vožnje, kar je bil pogoj, da se opravljanje izpita ohrani v tem mestu. Kandidati bodo tako vožnjo začeli zunaj rednega prometa, takšno postopno navajanje pa po mnenju odgovornih prinaša tudi večjo prometno varnost.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov