Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Praktično v vsaki oddaji omenjamo porast povpraševanja po t.i. športnih terencih, križancih, SUV-jih ali kakor jih že imenujemo. Ta vozila so nekoliko drugačna, temu se prilagaja tudi spremljevalna industrija, mislimo predvsem na pnevmatike. Gumarska industrija razvija in izdeluje pnevmatike, ki nudijo terencem boljši oprijem, tako so vozila varnejša. Na to dostikrat niti ne pomislimo.
Avtomobilska industrija v Južni Koreji že nekaj let pomeni ostro konkurenco evropski avtomobilski samozavesti
Praktično v vsaki oddaji omenjamo porast povpraševanja po t.i. športnih terencih, križancih, SUV-jih ali kakor jih že imenujemo. Ta vozila so nekoliko drugačna, temu se prilagaja tudi spremljevalna industrija, mislimo predvsem na pnevmatike. Gumarska industrija razvija in izdeluje pnevmatike, ki nudijo terencem boljši oprijem, tako so vozila varnejša. Na to dostikrat niti ne pomislimo.
Med olimpijsko vnemo niti v Avtomobilsko-prometnih minutah ne moremo ignorirati Južne Koreje. Njena avtomobilska zgodba o uspehu je znana in služi kot zgled številnim drugim, tudi evropskim okoljem; kar je težje opazno, sta konstanten napredek in sistematičen razvoj korejskih avtomobilskih snovanj. Povedano preprosteje; če so bili korejski avtomobili v začetku devetdesetih v posmeh in so preživeli le zato, ker je bila zapuščina Kragujevca še bednejša, gre danes za strukturirano in kakovostno avtomobilsko okolje, ki že nekaj let pomeni ostro konkurenco evropski avtomobilski samozavesti. Še drugače; mogoče so olimpijska prizorišča prazna prav zaradi tega, ker se Korejci s tako vnemo posvečajo proizvodnji avtomobilov.
S splošnega h konkretnemu.
Hyundai ni le tradicionalna znamka, temveč v mnogočem reže deviško smučino. Recimo, razmišljanje o alternativnih pogonih, kot ga udejanjajo v modelu ioniq. Poročali smo o predstavitvi električnega in hibridnega vozila, ki sta opazna tudi že na naših cestah, družino pa končujejo te dni, ko so tudi pri nas predstavili še priključnega hibrida. Ta s kapaciteto baterije nekaj pod devet kilovati samo z elektromotorjem prevozi realnih petdeset kilometrov, po tem pa se začne vesti kot običajno hibridno vozilo. Takrat glavno vlogo prevzame 77-kilovatni bencinski agregat ob pomoči 45 kilovatov elektromotorja. Filozofija, po kateri so trije alternativni pogonski principi komercializirani v enem in istem modelu avtomobila, se zdi sveža, ne sicer povsem unikatna, a ne dvomimo, kako jo bodo kmalu povzeli še kje v avtomobilskem vesolju.
Tudi v klasični mobilnosti se pri Hyundaiu vse vrti okoli družin. Priljubljeni i30 se je pred kratkim povečal še za eno izpeljanko in zdaj šteje toliko članov, kot je tiha želja evropskih demografov – štiri vozila … Sveži wagon bi v nekih drugih časih i30 postavil na piedestal popularnosti in uporabnosti, danes, ko brez križanca ali SUV-ja ni pravega uspeha, prihaja veliko manj opazno. Vsekakor manj opazno, kot si zasluži. Šeststo litrov prtljažnika je še vedno nedosegljivih za večino modnih muh zadnjih let, tudi skladna padajoča oblika od stebrička C (do tja je karavan enak kombi limuzini) že dolgo več ne sugerira na estetsko neposrečen nahrbtnik. S samodejnim menjalnikom, popolno opremo, sodobnimi asistenčnimi sistemi – takšen Hyundai prikrito koketira z avtomobilsko modro krvjo; na srečo pa je cena, kar je pohvalno, še vedno primerna avtomobilski konfekciji. Sto kilovatov dizla je mogoče krotiti tudi z izbiro vozniškega načina; podvozje pa je čvrstejše, kot se ga spominjamo iz prejšnje izvedbe tega vozila.
Pod črto; o avtomobilskem utripu v Južni Koreji vas kanimo obveščati še dolgo po tem, ko bo ugasnil olimpijski ogenj.
Dober oprijem napovedujemo tudi novemu Seatovemu večjemu terencu, ki bo na trg prišel konec leta, zdaj pa je že dobil ime. Predlagana so bila krajevna imena Alboran, Aranda, Avila in Tarraco. Glasovalo je več kot 146 tisoč ljudi, izbrali pa so ime Tarraco – po najstarejši rimski naselbini na Iberskem polotoku, mesto pa se danes imenuje Tarragona.
Ob koncu – da ne pozabimo čisto na enoprostorce: pred dnevi je minilo140 let od rojstva francoskega podjetnika Andrea Citroena, ki je že pred skoraj 100 leti spoznal prednosti pestrega izbora vozil. Znamka je v drugi polovici 20. stoletja to načelo sprejela zelo resno, tako so 1950. leta predstavili kultni model, prvi mali furgon s pogonom na prednji kolesi, 2 CV. Omenjamo ga zato, ker je postal zakoniti predstavnik družinskih enoprostorcev, torej tudi modela berlingo, ki je leta 1996 s prvo generacijo povzročil pravo revolucijo. S številnimi podobami je ustvaril množico različic nekje na pol poti med petvratno limuzino in enoprostorskim vozilom. Novi berlingo 3. generacije bodo predstavili v začetku marca v Ženevi, na ceste pa bo pripeljal v drugi polovici leta.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Praktično v vsaki oddaji omenjamo porast povpraševanja po t.i. športnih terencih, križancih, SUV-jih ali kakor jih že imenujemo. Ta vozila so nekoliko drugačna, temu se prilagaja tudi spremljevalna industrija, mislimo predvsem na pnevmatike. Gumarska industrija razvija in izdeluje pnevmatike, ki nudijo terencem boljši oprijem, tako so vozila varnejša. Na to dostikrat niti ne pomislimo.
Avtomobilska industrija v Južni Koreji že nekaj let pomeni ostro konkurenco evropski avtomobilski samozavesti
Praktično v vsaki oddaji omenjamo porast povpraševanja po t.i. športnih terencih, križancih, SUV-jih ali kakor jih že imenujemo. Ta vozila so nekoliko drugačna, temu se prilagaja tudi spremljevalna industrija, mislimo predvsem na pnevmatike. Gumarska industrija razvija in izdeluje pnevmatike, ki nudijo terencem boljši oprijem, tako so vozila varnejša. Na to dostikrat niti ne pomislimo.
Med olimpijsko vnemo niti v Avtomobilsko-prometnih minutah ne moremo ignorirati Južne Koreje. Njena avtomobilska zgodba o uspehu je znana in služi kot zgled številnim drugim, tudi evropskim okoljem; kar je težje opazno, sta konstanten napredek in sistematičen razvoj korejskih avtomobilskih snovanj. Povedano preprosteje; če so bili korejski avtomobili v začetku devetdesetih v posmeh in so preživeli le zato, ker je bila zapuščina Kragujevca še bednejša, gre danes za strukturirano in kakovostno avtomobilsko okolje, ki že nekaj let pomeni ostro konkurenco evropski avtomobilski samozavesti. Še drugače; mogoče so olimpijska prizorišča prazna prav zaradi tega, ker se Korejci s tako vnemo posvečajo proizvodnji avtomobilov.
S splošnega h konkretnemu.
Hyundai ni le tradicionalna znamka, temveč v mnogočem reže deviško smučino. Recimo, razmišljanje o alternativnih pogonih, kot ga udejanjajo v modelu ioniq. Poročali smo o predstavitvi električnega in hibridnega vozila, ki sta opazna tudi že na naših cestah, družino pa končujejo te dni, ko so tudi pri nas predstavili še priključnega hibrida. Ta s kapaciteto baterije nekaj pod devet kilovati samo z elektromotorjem prevozi realnih petdeset kilometrov, po tem pa se začne vesti kot običajno hibridno vozilo. Takrat glavno vlogo prevzame 77-kilovatni bencinski agregat ob pomoči 45 kilovatov elektromotorja. Filozofija, po kateri so trije alternativni pogonski principi komercializirani v enem in istem modelu avtomobila, se zdi sveža, ne sicer povsem unikatna, a ne dvomimo, kako jo bodo kmalu povzeli še kje v avtomobilskem vesolju.
Tudi v klasični mobilnosti se pri Hyundaiu vse vrti okoli družin. Priljubljeni i30 se je pred kratkim povečal še za eno izpeljanko in zdaj šteje toliko članov, kot je tiha želja evropskih demografov – štiri vozila … Sveži wagon bi v nekih drugih časih i30 postavil na piedestal popularnosti in uporabnosti, danes, ko brez križanca ali SUV-ja ni pravega uspeha, prihaja veliko manj opazno. Vsekakor manj opazno, kot si zasluži. Šeststo litrov prtljažnika je še vedno nedosegljivih za večino modnih muh zadnjih let, tudi skladna padajoča oblika od stebrička C (do tja je karavan enak kombi limuzini) že dolgo več ne sugerira na estetsko neposrečen nahrbtnik. S samodejnim menjalnikom, popolno opremo, sodobnimi asistenčnimi sistemi – takšen Hyundai prikrito koketira z avtomobilsko modro krvjo; na srečo pa je cena, kar je pohvalno, še vedno primerna avtomobilski konfekciji. Sto kilovatov dizla je mogoče krotiti tudi z izbiro vozniškega načina; podvozje pa je čvrstejše, kot se ga spominjamo iz prejšnje izvedbe tega vozila.
Pod črto; o avtomobilskem utripu v Južni Koreji vas kanimo obveščati še dolgo po tem, ko bo ugasnil olimpijski ogenj.
Dober oprijem napovedujemo tudi novemu Seatovemu večjemu terencu, ki bo na trg prišel konec leta, zdaj pa je že dobil ime. Predlagana so bila krajevna imena Alboran, Aranda, Avila in Tarraco. Glasovalo je več kot 146 tisoč ljudi, izbrali pa so ime Tarraco – po najstarejši rimski naselbini na Iberskem polotoku, mesto pa se danes imenuje Tarragona.
Ob koncu – da ne pozabimo čisto na enoprostorce: pred dnevi je minilo140 let od rojstva francoskega podjetnika Andrea Citroena, ki je že pred skoraj 100 leti spoznal prednosti pestrega izbora vozil. Znamka je v drugi polovici 20. stoletja to načelo sprejela zelo resno, tako so 1950. leta predstavili kultni model, prvi mali furgon s pogonom na prednji kolesi, 2 CV. Omenjamo ga zato, ker je postal zakoniti predstavnik družinskih enoprostorcev, torej tudi modela berlingo, ki je leta 1996 s prvo generacijo povzročil pravo revolucijo. S številnimi podobami je ustvaril množico različic nekje na pol poti med petvratno limuzino in enoprostorskim vozilom. Novi berlingo 3. generacije bodo predstavili v začetku marca v Ženevi, na ceste pa bo pripeljal v drugi polovici leta.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov