Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Vprašanje časa je, kdaj se bodo po slovenskih cestah avtomobili peljali sami.
Vprašanje časa je, kdaj se bodo po slovenskih cestah avtomobili peljali sami
V Ljubljani so včeraj predstavili namero o oblikovanju enotnega slovenskega ekosistema za razvoj rešitev za samovozeča vozila. Projekt zajema avtonomno vožnjo v urbanem okolju z gostim prometom (BTC), vožnjo na zaščitenem poligonu na Vranskem in avtonomno vožnjo na avtocesti. Želje in načrti so, a kot pravi sekretar AMZS France Kmetič, bo do takrat, ko se bodo pri nas po cestah vozila avtonomna vozila, torej da bo prišlo do pete stopnje samodejne vožnje, preteklo še kar nekaj vode.
Morda se bodo tudi motorji kdaj vozili avtonomno. Pri nas sicer kar pogosto nastopajo – motoristi – vsi ostanejo nepoškodovani, na cesti ni vedno tako, tudi letošnja sezona se je žal že tragično začela. Med drugimi tudi DARS v avtocestni bazi Postojna organizira brezplačno usposabljanje za motoriste, in sicer bo to soboto prvo od skupno štirih. Ob nekaj malega teorije po potem na poligonu pred avtocestno bazo med treningom varne vožnje vsak motorist deležen osebnega pristopa s snemanjem njegove vožnje in pogovorom s trenerjem. Znanje iz predavalnice in poligona bodo motoristi ob koncu združili z relacijsko vožnjo v koloni, v sklopu katere so predvideni tudi postanki za korekcijo morebitnih napak in pogovor o vožnji v prometu.
Zelo površno rečeno – Renault captur je nekoliko privzdignjen clio. Res je nastal na njegovi osnovi, a se voznik v njem zaradi višjega položaja za volanom počuti varneje in udobneje. Pojava capturja deluje simpatično in sveže, o tem ni dvoma, mimoidoči v glavnem zadovoljno predejo. Dobro počutje v notranjosti tega renaultovega malega križanca nekaterim morda malce kvari zelo plastičen videz, sicer pa je avtomobil urejen povsem korektno, tudi dovolj udoben za potnike in prtljago, ki so ji v osnovni postavitvi namenili za 377 litrov prostora, ob pomiku zadnje klopi naprej pa ga je kar za 455 litrov. Oznaka TCe 120 EDC pomeni opremljenost z 1,2 litrskim turbo bencinskim motorjem, ki razvije 88 kilovatov moči – povsem dovolj za kar dinamično vožnjo, celo poskočno. Živahnosti (žal) sledi tudi poraba goriva, ki se hitro približa povprečju 8 litrov. Za malo več uglajenosti poskrbi dvosklopčni menjalnik EDC, s pritiskom na gumb ECO pa povzročimo, da elektronika omeji navor motorja in tako menjalnik prestavlja pri nižjih vrtljajih teh tako prihrani kakšen deciliter goriva. Captur s kar bogato opremo expression in še nekaj dodatki stane že blizu 19 tisočakov, a je v razredu še nekaj občutno dražjih.
Smo pri naslednjem – to je seatov kompaktni terenec (res, komaj vse sproti zvozimo) arona, ki je zrasla na osnovi ibize, a se v njej spet višje sedi in iz nje bolje vidi, a podobno kot captur ne premore štirikolesnega pogona. Zaradi drugačne zasnove notranjosti imajo potniki zadaj za kolena nekaj centimetrov več prostora kot v ibizi, prostornejši pa je tudi prtljažnik – meri 400 litrov.
1,5 litrski bencinski TSI zmore 110 kilovatov, dobro se ujame s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (ne dvomim sicer, da se ne bi tudi s samodejnim DSG). Skratka, motor je tih in uglajen, pospešuje zvezno, nenasilno a odločno, pohvaliti moramo odlične vozne lastnosti avtomobila. Ob tem še ena pohvala – aktivni tempomat je zelo pozoren na vzdrževanje varnostne razdalje ob pospeševanju ali zaviranju. Pa še tu dodajmo podatek, da iskrivost in živahnost motorja terjata – podobno kot pri capturju, ne prav skromno porabo, ki se tudi lahko približa povprečju osmih litrov – kljub temu, da elektronika zna občasno izklopiti dva valja. Na koncu – arona je še en cestni terenec s pogonom na prednji kolesi – praktičen, tehnično napreden, a malo bolj športen od nekaterih drugih, kot se pač spodobi za špansko znamko. S ceno skoraj 25 tisočakov (za dobre štiri je dodatkov) tudi ne med najcenejšimi.
Skoraj bi lahko rekli, da Robert Lešnik vsakih nekaj tednov nariše nov model Mercedesa. Medtem ko že riše naslednjega, so nam pripeljali najnovejšega CLS-a. Spomnimo, športno kupejevska štirivratna limuzina se je pojavila pred 18 leti, prodali so jih več kot 375 tisoč, zdaj ima tudi že kar nekaj posnemovalcev. V tretji generaciji je avtomobil oblikovno izjemno skladen in atraktiven, tudi nekoliko daljši in seveda napolnjen s kopico najnaprednejših tehnologij. Kar zadeva motorizacijo, so za zdaj na voljno le šestvaljni motorji v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, sredi leta bodo ponudili tudi štirivaljne agregate in pogon le na dve kolesi. Tako zdaj najcenejši CLS stane nekaj manj kot 79 tisoč eurov, letos jih načrtujejo prodati 30.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Vprašanje časa je, kdaj se bodo po slovenskih cestah avtomobili peljali sami.
Vprašanje časa je, kdaj se bodo po slovenskih cestah avtomobili peljali sami
V Ljubljani so včeraj predstavili namero o oblikovanju enotnega slovenskega ekosistema za razvoj rešitev za samovozeča vozila. Projekt zajema avtonomno vožnjo v urbanem okolju z gostim prometom (BTC), vožnjo na zaščitenem poligonu na Vranskem in avtonomno vožnjo na avtocesti. Želje in načrti so, a kot pravi sekretar AMZS France Kmetič, bo do takrat, ko se bodo pri nas po cestah vozila avtonomna vozila, torej da bo prišlo do pete stopnje samodejne vožnje, preteklo še kar nekaj vode.
Morda se bodo tudi motorji kdaj vozili avtonomno. Pri nas sicer kar pogosto nastopajo – motoristi – vsi ostanejo nepoškodovani, na cesti ni vedno tako, tudi letošnja sezona se je žal že tragično začela. Med drugimi tudi DARS v avtocestni bazi Postojna organizira brezplačno usposabljanje za motoriste, in sicer bo to soboto prvo od skupno štirih. Ob nekaj malega teorije po potem na poligonu pred avtocestno bazo med treningom varne vožnje vsak motorist deležen osebnega pristopa s snemanjem njegove vožnje in pogovorom s trenerjem. Znanje iz predavalnice in poligona bodo motoristi ob koncu združili z relacijsko vožnjo v koloni, v sklopu katere so predvideni tudi postanki za korekcijo morebitnih napak in pogovor o vožnji v prometu.
Zelo površno rečeno – Renault captur je nekoliko privzdignjen clio. Res je nastal na njegovi osnovi, a se voznik v njem zaradi višjega položaja za volanom počuti varneje in udobneje. Pojava capturja deluje simpatično in sveže, o tem ni dvoma, mimoidoči v glavnem zadovoljno predejo. Dobro počutje v notranjosti tega renaultovega malega križanca nekaterim morda malce kvari zelo plastičen videz, sicer pa je avtomobil urejen povsem korektno, tudi dovolj udoben za potnike in prtljago, ki so ji v osnovni postavitvi namenili za 377 litrov prostora, ob pomiku zadnje klopi naprej pa ga je kar za 455 litrov. Oznaka TCe 120 EDC pomeni opremljenost z 1,2 litrskim turbo bencinskim motorjem, ki razvije 88 kilovatov moči – povsem dovolj za kar dinamično vožnjo, celo poskočno. Živahnosti (žal) sledi tudi poraba goriva, ki se hitro približa povprečju 8 litrov. Za malo več uglajenosti poskrbi dvosklopčni menjalnik EDC, s pritiskom na gumb ECO pa povzročimo, da elektronika omeji navor motorja in tako menjalnik prestavlja pri nižjih vrtljajih teh tako prihrani kakšen deciliter goriva. Captur s kar bogato opremo expression in še nekaj dodatki stane že blizu 19 tisočakov, a je v razredu še nekaj občutno dražjih.
Smo pri naslednjem – to je seatov kompaktni terenec (res, komaj vse sproti zvozimo) arona, ki je zrasla na osnovi ibize, a se v njej spet višje sedi in iz nje bolje vidi, a podobno kot captur ne premore štirikolesnega pogona. Zaradi drugačne zasnove notranjosti imajo potniki zadaj za kolena nekaj centimetrov več prostora kot v ibizi, prostornejši pa je tudi prtljažnik – meri 400 litrov.
1,5 litrski bencinski TSI zmore 110 kilovatov, dobro se ujame s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (ne dvomim sicer, da se ne bi tudi s samodejnim DSG). Skratka, motor je tih in uglajen, pospešuje zvezno, nenasilno a odločno, pohvaliti moramo odlične vozne lastnosti avtomobila. Ob tem še ena pohvala – aktivni tempomat je zelo pozoren na vzdrževanje varnostne razdalje ob pospeševanju ali zaviranju. Pa še tu dodajmo podatek, da iskrivost in živahnost motorja terjata – podobno kot pri capturju, ne prav skromno porabo, ki se tudi lahko približa povprečju osmih litrov – kljub temu, da elektronika zna občasno izklopiti dva valja. Na koncu – arona je še en cestni terenec s pogonom na prednji kolesi – praktičen, tehnično napreden, a malo bolj športen od nekaterih drugih, kot se pač spodobi za špansko znamko. S ceno skoraj 25 tisočakov (za dobre štiri je dodatkov) tudi ne med najcenejšimi.
Skoraj bi lahko rekli, da Robert Lešnik vsakih nekaj tednov nariše nov model Mercedesa. Medtem ko že riše naslednjega, so nam pripeljali najnovejšega CLS-a. Spomnimo, športno kupejevska štirivratna limuzina se je pojavila pred 18 leti, prodali so jih več kot 375 tisoč, zdaj ima tudi že kar nekaj posnemovalcev. V tretji generaciji je avtomobil oblikovno izjemno skladen in atraktiven, tudi nekoliko daljši in seveda napolnjen s kopico najnaprednejših tehnologij. Kar zadeva motorizacijo, so za zdaj na voljno le šestvaljni motorji v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, sredi leta bodo ponudili tudi štirivaljne agregate in pogon le na dve kolesi. Tako zdaj najcenejši CLS stane nekaj manj kot 79 tisoč eurov, letos jih načrtujejo prodati 30.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov