Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Tehnologija nas lahko opozori na vozilo na nujni poti

12.06.2019

Kar zadeva prometni živžav na cestah, ulicah, pločnikih in tudi površinah za pešce, je v teh dneh na vrhuncu. Tudi prevoznih sredstev je vedno več, tudi vedno več različnih. Kako naj se udeleženci znajdemo v tem? Naši možgani težko ves čas sprejemajo in spremljajo vse, kar se pomembnega dogaja okrog nas. Rešitev, ali pa vsaj del rešitve lahko pomenijo nove tehnologije, ki omogočajo prenašanje informacij med uporabniki, ki lahko napovedo "prihodnost" v prometu. A zato bi morali biti uporabniki pripravljeni posredovati podatke o tem, kje so, kam potujejo, kako hitro. Tako bi lahko naše vozilo sprejelo informacijo, da se bomo čez nekaj sekund recimo srečali z vozilom na nujni poti in bomo obveščeni o tem, še preden zagledamo modre luči ali zaslišimo zvočna opozorila, torej bomo pozorni.

Nove tehnologije za prenašanje informacij med uporabniki, ki lahko napovedo "prihodnost" v prometu

Kar zadeva prometni živžav na cestah, ulicah, pločnikih in tudi površinah za pešce, je v teh dneh na vrhuncu. Tudi prevoznih sredstev je vedno več, tudi vedno več različnih. Kako naj se udeleženci znajdemo v tem? Naši možgani težko ves čas sprejemajo in spremljajo vse, kar se pomembnega dogaja okrog nas. Rešitev, ali pa vsaj del rešitve lahko pomenijo nove tehnologije, ki omogočajo prenašanje informacij med uporabniki, ki lahko napovedo “prihodnost” v prometu. A zato bi morali biti uporabniki pripravljeni posredovati podatke o tem, kje so, kam potujejo, kako hitro. Tako bi lahko naše vozilo sprejelo informacijo, da se bomo čez nekaj sekund recimo srečali z vozilom na nujni poti in bomo obveščeni o tem, še preden zagledamo modre luči ali zaslišimo zvočna opozorila, torej bomo pozorni.

T-Roc

“Volkswagen bo poslej mlajši!” Nekako tako so vzneseno napovedovali vrhovi Volkswagna med predstavitvijo T-Roca. Težko je verjeti, da je od takrat minilo komaj kakšno leto in še kakšen mesec, kajti T -Roc počasi zavzema fokus ne le proizvajalca, temveč tudi publike, vedno lačne novosti. Tako je danes čas, da se še enkrat mirno ozremo na T-Roca. Z dveh strani, kajti oprema in agregati še kako določajo namembnost, predvsem pa ceno tega avtomobila.

Na samem vrhu dizelske ponudbe stoji 2,0 litrski agregat. Pogumna poteza, bi lahko rekli, in če malo zamižimo na ekološko oko, pa tudi ob novih spoznanjih glede čistosti dizelske tehnologije, velikega dizla pozdravljamo nazaj … Dvo litrski dizel je še vedno eden najhvaležnejših agregatov v avtomobilskem poslu. S 110 kilovati moči, da o navoru sploh ne izgubljamo besed, se predvsem odlično ujame z obveznim DSG-jem. Obveznim za visoke ravni opreme seveda. Agregat zna biti hladen nekoliko robat in glasnejši od bencinskih bratrancev in je seveda nato tudi med vožnjo, a vse te malenkosti izzvenijo ob prijaznem razmerju med porabljenim gorivom in voznim udobjem. Ob vrhunski opremi se T-roc težko izdaja za nekakšnega aktivnega križanca, saj se že kar spogleduje s premijskim razredom.

Na srečo pa je na drugem koncu palice najti tudi revnejšega bratranca iz dežele, ki pa je na koncu (vsaj kar zadeva ceno), vse prej kot reven. 1,6 TDI Sport je oznaka za T-Roc, ki ga poganja – tudi povsem dovolj zmogljiv 85 kilovatni dizel, prestavljali pa smo v tem primeru ročno. Avtomobil je s 25 tisočaki recimo nekoliko dražji kot bencinske različice, predvsem zaradi paketa opreme Sport, ki prinese v glavnem vso opremo in uporabne varnostne asistence. A morda malce kisel obraz se z vsakim prevoženim kilometrom bolj jasni in nasmešek je vedno širši. Če smo že pri dvolitrskem agregatu namigovali na prijazno porabo, je ta še bolj izrazita pri manjšem – tudi povprečje blizu petih litrov je povsem realno.

Skratka, za tiste, ki ste radi nekaj centimetrov višje in vam ni treba razmišljati o družinskih prevozih, ki pomenijo tudi obilico prtljage, pa seveda zmorete oziroma ste pripravljeni plačati malo več za avtomobil z rahlim pridihom ekskluzivnosti, je T-Roc prav gotovo lahko primerna izbira.

Hibridni Mondeo

V tesne čevlje alternativnih pogonov skače tudi Ford. Kot v rezervoarje fosilna goriva se bodo odslej v razvoj Fordovih električnih vozil zlile milijarde, prvi rezultati pa so že tukaj. Pomeni, da so že na cestah. Tudi na slovenskih. Danes vas obveščamo o prihodu novega hibridnega Mondea. Četrta generacija tega avtomobila je namreč doživela prenovo. Kar temeljito, če lahko pripomnimo, saj Mondeo nikakor ne more zlesti na pozicije, ki jih je nekoč že imel. Ponovno tri karoserijske izpeljanke, ob treh znanih opremah; Trend, Titanium in Vignale imamo po novem tudi ST-line.

In sedaj k manjši revoluciji; hibridni pogon se ob zaostajanju električnih tehnologij zdi vedno bolj primerna rešitev, čeprav so tej tehnologiji na višku električnega optimizma prerokovali umiranje na obroke. Pa je ravno obratno! Vse več proizvajalcev se spogleduje s hibridi in tako tudi Ford. Hibridna tehnologija v Mondeu je sodobna. Električni motor proizvede 88 kw v glavnem z rekuperacijo zavorne energije, ki se shranjuje v 1,4 kwh bateriji. Pogonski sklop zaključuje klasičen bencinski motor s 106 kilovati, ki pa deluje v Atkinsovem ciklu. Menjalnik, najbolj zapleteni sklop vsakega hibrida, je pri tem hibridnem pogonu zasnovan precej inovativno, saj je elektromotor sestavni del menjalnika; ob CVT-ju in planetnem gonilu takšna rešitev poenostavi in tudi poceni sam hibridni sklop. Govorimo torej o novi generaciji hibridov- v to smer recimo peljejo tudi nove hibridne Honde.

508 SW

Peugeot pa nam je (po limuzini) pripeljal še karavanski 508 SW. Ob nekaj milimetrov večji dolžini je razlika samo v zadnjem delu. Za privlačen kupejevsko oblikovan zadek so žrtvovali nekaj litrov v prtljažnem prostoru, imajo pa potniki zadaj nad glavo za štiri centimetre več prostora. V ponudbi je tudi 1,6 litrski bencinski agregat s 132 oziroma 162 kilovati, a velika večina kupcev bo segla po dizlih – ali dvolitrskem s 120 oziroma 130 kilovati moči ali pa po 1,5 litrskem BlueHDi s 96 kilovati,ki ga je edinega moč dobiti v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (drugi imajo osemstopenjsko avtomatiko). Tak je tudi najcenejši v ponudbi – z osnovno opremo Active za 27.100 evrov, kar pomeni, da je za 1200 evrov dražji od petvratne limuzine. Letos načrtujejo prodati 200 modelov 508, nekoliko več bo karavanskih.

Pod nebo

Evropska komisija je predstavila študijo bremenitve okolja zaradi letalskega prometa. Ugotovili so, da je cena 33 največjih evropskih letališč 33 milijard evrov, govorimo o stroških zaradi zvočnega onesnaževanja, CO2 emisij in vpliva na podnebne premembe.

Z letenjem pa je povezana tudi novica, do bo londonsko letališče Heatrow stroške parkiranja avtomobilov začelo določati po kriteriju okoljske sprejemljivosti vašega avta. Sicer pa z otoka poročajo o izdatnem povečanju števila zvočnih radarjev, ki bodo zaznavali preglasna vozila, še zlasti tista, ki pri rdeči luči preden speljejo navijajo vrtljaje. Tudi mi bi bili z veseljem za …


Avtomobilsko prometne minute

868 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Tehnologija nas lahko opozori na vozilo na nujni poti

12.06.2019

Kar zadeva prometni živžav na cestah, ulicah, pločnikih in tudi površinah za pešce, je v teh dneh na vrhuncu. Tudi prevoznih sredstev je vedno več, tudi vedno več različnih. Kako naj se udeleženci znajdemo v tem? Naši možgani težko ves čas sprejemajo in spremljajo vse, kar se pomembnega dogaja okrog nas. Rešitev, ali pa vsaj del rešitve lahko pomenijo nove tehnologije, ki omogočajo prenašanje informacij med uporabniki, ki lahko napovedo "prihodnost" v prometu. A zato bi morali biti uporabniki pripravljeni posredovati podatke o tem, kje so, kam potujejo, kako hitro. Tako bi lahko naše vozilo sprejelo informacijo, da se bomo čez nekaj sekund recimo srečali z vozilom na nujni poti in bomo obveščeni o tem, še preden zagledamo modre luči ali zaslišimo zvočna opozorila, torej bomo pozorni.

Nove tehnologije za prenašanje informacij med uporabniki, ki lahko napovedo "prihodnost" v prometu

Kar zadeva prometni živžav na cestah, ulicah, pločnikih in tudi površinah za pešce, je v teh dneh na vrhuncu. Tudi prevoznih sredstev je vedno več, tudi vedno več različnih. Kako naj se udeleženci znajdemo v tem? Naši možgani težko ves čas sprejemajo in spremljajo vse, kar se pomembnega dogaja okrog nas. Rešitev, ali pa vsaj del rešitve lahko pomenijo nove tehnologije, ki omogočajo prenašanje informacij med uporabniki, ki lahko napovedo “prihodnost” v prometu. A zato bi morali biti uporabniki pripravljeni posredovati podatke o tem, kje so, kam potujejo, kako hitro. Tako bi lahko naše vozilo sprejelo informacijo, da se bomo čez nekaj sekund recimo srečali z vozilom na nujni poti in bomo obveščeni o tem, še preden zagledamo modre luči ali zaslišimo zvočna opozorila, torej bomo pozorni.

T-Roc

“Volkswagen bo poslej mlajši!” Nekako tako so vzneseno napovedovali vrhovi Volkswagna med predstavitvijo T-Roca. Težko je verjeti, da je od takrat minilo komaj kakšno leto in še kakšen mesec, kajti T -Roc počasi zavzema fokus ne le proizvajalca, temveč tudi publike, vedno lačne novosti. Tako je danes čas, da se še enkrat mirno ozremo na T-Roca. Z dveh strani, kajti oprema in agregati še kako določajo namembnost, predvsem pa ceno tega avtomobila.

Na samem vrhu dizelske ponudbe stoji 2,0 litrski agregat. Pogumna poteza, bi lahko rekli, in če malo zamižimo na ekološko oko, pa tudi ob novih spoznanjih glede čistosti dizelske tehnologije, velikega dizla pozdravljamo nazaj … Dvo litrski dizel je še vedno eden najhvaležnejših agregatov v avtomobilskem poslu. S 110 kilovati moči, da o navoru sploh ne izgubljamo besed, se predvsem odlično ujame z obveznim DSG-jem. Obveznim za visoke ravni opreme seveda. Agregat zna biti hladen nekoliko robat in glasnejši od bencinskih bratrancev in je seveda nato tudi med vožnjo, a vse te malenkosti izzvenijo ob prijaznem razmerju med porabljenim gorivom in voznim udobjem. Ob vrhunski opremi se T-roc težko izdaja za nekakšnega aktivnega križanca, saj se že kar spogleduje s premijskim razredom.

Na srečo pa je na drugem koncu palice najti tudi revnejšega bratranca iz dežele, ki pa je na koncu (vsaj kar zadeva ceno), vse prej kot reven. 1,6 TDI Sport je oznaka za T-Roc, ki ga poganja – tudi povsem dovolj zmogljiv 85 kilovatni dizel, prestavljali pa smo v tem primeru ročno. Avtomobil je s 25 tisočaki recimo nekoliko dražji kot bencinske različice, predvsem zaradi paketa opreme Sport, ki prinese v glavnem vso opremo in uporabne varnostne asistence. A morda malce kisel obraz se z vsakim prevoženim kilometrom bolj jasni in nasmešek je vedno širši. Če smo že pri dvolitrskem agregatu namigovali na prijazno porabo, je ta še bolj izrazita pri manjšem – tudi povprečje blizu petih litrov je povsem realno.

Skratka, za tiste, ki ste radi nekaj centimetrov višje in vam ni treba razmišljati o družinskih prevozih, ki pomenijo tudi obilico prtljage, pa seveda zmorete oziroma ste pripravljeni plačati malo več za avtomobil z rahlim pridihom ekskluzivnosti, je T-Roc prav gotovo lahko primerna izbira.

Hibridni Mondeo

V tesne čevlje alternativnih pogonov skače tudi Ford. Kot v rezervoarje fosilna goriva se bodo odslej v razvoj Fordovih električnih vozil zlile milijarde, prvi rezultati pa so že tukaj. Pomeni, da so že na cestah. Tudi na slovenskih. Danes vas obveščamo o prihodu novega hibridnega Mondea. Četrta generacija tega avtomobila je namreč doživela prenovo. Kar temeljito, če lahko pripomnimo, saj Mondeo nikakor ne more zlesti na pozicije, ki jih je nekoč že imel. Ponovno tri karoserijske izpeljanke, ob treh znanih opremah; Trend, Titanium in Vignale imamo po novem tudi ST-line.

In sedaj k manjši revoluciji; hibridni pogon se ob zaostajanju električnih tehnologij zdi vedno bolj primerna rešitev, čeprav so tej tehnologiji na višku električnega optimizma prerokovali umiranje na obroke. Pa je ravno obratno! Vse več proizvajalcev se spogleduje s hibridi in tako tudi Ford. Hibridna tehnologija v Mondeu je sodobna. Električni motor proizvede 88 kw v glavnem z rekuperacijo zavorne energije, ki se shranjuje v 1,4 kwh bateriji. Pogonski sklop zaključuje klasičen bencinski motor s 106 kilovati, ki pa deluje v Atkinsovem ciklu. Menjalnik, najbolj zapleteni sklop vsakega hibrida, je pri tem hibridnem pogonu zasnovan precej inovativno, saj je elektromotor sestavni del menjalnika; ob CVT-ju in planetnem gonilu takšna rešitev poenostavi in tudi poceni sam hibridni sklop. Govorimo torej o novi generaciji hibridov- v to smer recimo peljejo tudi nove hibridne Honde.

508 SW

Peugeot pa nam je (po limuzini) pripeljal še karavanski 508 SW. Ob nekaj milimetrov večji dolžini je razlika samo v zadnjem delu. Za privlačen kupejevsko oblikovan zadek so žrtvovali nekaj litrov v prtljažnem prostoru, imajo pa potniki zadaj nad glavo za štiri centimetre več prostora. V ponudbi je tudi 1,6 litrski bencinski agregat s 132 oziroma 162 kilovati, a velika večina kupcev bo segla po dizlih – ali dvolitrskem s 120 oziroma 130 kilovati moči ali pa po 1,5 litrskem BlueHDi s 96 kilovati,ki ga je edinega moč dobiti v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (drugi imajo osemstopenjsko avtomatiko). Tak je tudi najcenejši v ponudbi – z osnovno opremo Active za 27.100 evrov, kar pomeni, da je za 1200 evrov dražji od petvratne limuzine. Letos načrtujejo prodati 200 modelov 508, nekoliko več bo karavanskih.

Pod nebo

Evropska komisija je predstavila študijo bremenitve okolja zaradi letalskega prometa. Ugotovili so, da je cena 33 največjih evropskih letališč 33 milijard evrov, govorimo o stroških zaradi zvočnega onesnaževanja, CO2 emisij in vpliva na podnebne premembe.

Z letenjem pa je povezana tudi novica, do bo londonsko letališče Heatrow stroške parkiranja avtomobilov začelo določati po kriteriju okoljske sprejemljivosti vašega avta. Sicer pa z otoka poročajo o izdatnem povečanju števila zvočnih radarjev, ki bodo zaznavali preglasna vozila, še zlasti tista, ki pri rdeči luči preden speljejo navijajo vrtljaje. Tudi mi bi bili z veseljem za …


26.10.2024

Kakšna je razlika med kakovostno in slabo pnevmatiko?

Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.


28.09.2024

Kitajska pospešeno v električno prihodnost

Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.


20.06.2024

120 let FIA

Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.


13.06.2024

Je velik športni terenec res bolj varen?

Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov