Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Želiš na vlak, pelje te pa avtobus

23.08.2017

»Priti iz Kopra do Ljubljane z vlakom je vedno velika avantura« – so bile besede enega od čakajočih na železniški postaji v našem največjem obalnem mestu. Že nekaj časa namreč od Kopra do Divače proti Ljubljani vlakov ni oziroma so redki, sicer pa so za potnike organizirani nadomestni avtobusni prevozi, kar zna biti še posebej nepraktično za tiste, ki hočejo na pot s kolesom. Prvi nadomestni avtobusni prevozi namesto vlakov so bili organizirani že leta 2014, ko je tudi železniško infrastrukturo uničil žled. A tudi po več kot treh letih ostajajo avtobusi od Obale do Ljubljane in nazaj z vozovnico za vlak. Zakaj in katere so še tiste proge, ki bi jih radi prevozili z vlakom, pa vas po teh pelje avtobus, smo preverili v oddaji Kje pa vas čevelj žuli.

Vlaki sicer so, ampak ne vozijo

Vožnja z vlakom je od nekdaj veljala za udobno, poceni, varno, preprosto tudi z veliko prtljage, brez gneče na cesti. Ob izrazu “Na morje z vlakom” morda pomislimo celo na oglas Slovenskih železnic za tako potovanje do Obale. In zakaj ne?

Vozni red vlakov med tednom na spletni strani Slovenskih železnic obeta kar štiri termine od Ljubljane do Kopra. A le obeta. Naša izbira je bil vlak, ki gre iz Ljubljane dobrih 15 minut pred deseto dopoldne, a namesto tega sta na potnike za Koper čakala dva avtobusa. Prvi pelje naravnost v Koper po avtocesti, drugi po ovinkih in vmesnih železniških postajah. Prav tako je potovanje proti glavnemu mestu možno z direktnim avtobusom ali z avtobusom do Divače in potem prestop na vlak do Ljubljane.

Prve nadomestne avtobusne prevoze so na Slovenskih železnicah vzpostavili že po katastrofalnem žledu, ko je bila proti Primorski popolna prekinitev potniškega prometa. A zdaj je od tega vendarle minilo več kot tri leta, nadomestni prevozi pa še kar ostajajo. Kot je pojasnil Miloš Rovšnik, pomočnik direktorja poslovne enote Potniški promet pri Slovenskih železnicah, imajo kot železniški prevoznik načrt, da vozijo z vlakom, ko pa se na progi zgodijo kakšne izrednosti, lahko upravljavec železniške infrastrukture promet prekine ali zmanjša:

“Gre za to, da na tej progi od Ljubljane proti Kopru že dalj časa izvajajo gradbena dela za posodobitev proge. Na drugi strani pa zaradi vse večjega prometa in samo enotirne proge nastanejo ozka grla, zaradi katerih upravljavec sprejme ukrepe, da je za določene vlake organiziran nadomestni avtobusni prevoz.”

Avtobusi so sicer hitrejši, iz Ljubljane do Kopra je pripeljal v  slabi uri in pol, vožnja v obratni smeri v kombinaciji avtobus do Divače in prestop na vlak do Ljubljane pa slabe tri ure. Miloš Rovšnik: “Naši vlaki niso počasni, dosegajo lahko hitrosti tudi od 140 do 200 kilometrov na uro, ampak infrastruktura ne omogoča, da bi takšne hitrosti tudi razvili. Država je tista, ki gradi ceste ali železnice.”

Tudi v prihodnje se nadomestnim avtobusnim prevozom ne bodo mogli izogniti zaradi neprestanih gradbenih del pravijo na Slovenskih železnicah. Ker pa je zgrajen tudi avtocestni križ, bodo tega izkoristili tudi za konkuriranje z avtobusi. Tak primer je tudi  nova hitra linija od Ljubljane do Trsta z avtobusom in potem do Rima s hitrimi vlaki ki naj ne bi traja več kot sedem ur. Za primerjavo, iz Ljubljane do Murske Sobote vlaki, vsaj kot piše na spletni strani Slovenskih železnic, v povprečju vozijo približno 4 ure, z redkimi izjemami manj.

Kakšen pa je komentar na obstoječo železniško infrastrukturo na Ministrstvo za infrastrukturo? Magistrica Vlasta Kampoš Jerenec, vodja sektorja za železnice in žičnice na direktoratu za kopenski promet: »Letos smo sprejeli nacionalni program razvoja prometne infrastrukture do leta 2030. Opredeljeni so vsi ukrepi, potrebna finančna sredstva in jaz verjamem, da če se bo šlo v realizacijo programa, da se bodo razmere izboljšale. Sredstva tako dolgo zagotovljena ne moremo reči, da so. Težava pri zagotavljanju sredstev bo, tako kot vedno za vse stvari.«


Kje pa vas čevelj žuli

676 epizod


Novinarji Vala 202 se posvetijo tudi majhnim in velikim težavam, ki jih poslušalci ne morejo rešiti sami. Rešujemo nerešljivo, in to po navadi uspešno.

Želiš na vlak, pelje te pa avtobus

23.08.2017

»Priti iz Kopra do Ljubljane z vlakom je vedno velika avantura« – so bile besede enega od čakajočih na železniški postaji v našem največjem obalnem mestu. Že nekaj časa namreč od Kopra do Divače proti Ljubljani vlakov ni oziroma so redki, sicer pa so za potnike organizirani nadomestni avtobusni prevozi, kar zna biti še posebej nepraktično za tiste, ki hočejo na pot s kolesom. Prvi nadomestni avtobusni prevozi namesto vlakov so bili organizirani že leta 2014, ko je tudi železniško infrastrukturo uničil žled. A tudi po več kot treh letih ostajajo avtobusi od Obale do Ljubljane in nazaj z vozovnico za vlak. Zakaj in katere so še tiste proge, ki bi jih radi prevozili z vlakom, pa vas po teh pelje avtobus, smo preverili v oddaji Kje pa vas čevelj žuli.

Vlaki sicer so, ampak ne vozijo

Vožnja z vlakom je od nekdaj veljala za udobno, poceni, varno, preprosto tudi z veliko prtljage, brez gneče na cesti. Ob izrazu “Na morje z vlakom” morda pomislimo celo na oglas Slovenskih železnic za tako potovanje do Obale. In zakaj ne?

Vozni red vlakov med tednom na spletni strani Slovenskih železnic obeta kar štiri termine od Ljubljane do Kopra. A le obeta. Naša izbira je bil vlak, ki gre iz Ljubljane dobrih 15 minut pred deseto dopoldne, a namesto tega sta na potnike za Koper čakala dva avtobusa. Prvi pelje naravnost v Koper po avtocesti, drugi po ovinkih in vmesnih železniških postajah. Prav tako je potovanje proti glavnemu mestu možno z direktnim avtobusom ali z avtobusom do Divače in potem prestop na vlak do Ljubljane.

Prve nadomestne avtobusne prevoze so na Slovenskih železnicah vzpostavili že po katastrofalnem žledu, ko je bila proti Primorski popolna prekinitev potniškega prometa. A zdaj je od tega vendarle minilo več kot tri leta, nadomestni prevozi pa še kar ostajajo. Kot je pojasnil Miloš Rovšnik, pomočnik direktorja poslovne enote Potniški promet pri Slovenskih železnicah, imajo kot železniški prevoznik načrt, da vozijo z vlakom, ko pa se na progi zgodijo kakšne izrednosti, lahko upravljavec železniške infrastrukture promet prekine ali zmanjša:

“Gre za to, da na tej progi od Ljubljane proti Kopru že dalj časa izvajajo gradbena dela za posodobitev proge. Na drugi strani pa zaradi vse večjega prometa in samo enotirne proge nastanejo ozka grla, zaradi katerih upravljavec sprejme ukrepe, da je za določene vlake organiziran nadomestni avtobusni prevoz.”

Avtobusi so sicer hitrejši, iz Ljubljane do Kopra je pripeljal v  slabi uri in pol, vožnja v obratni smeri v kombinaciji avtobus do Divače in prestop na vlak do Ljubljane pa slabe tri ure. Miloš Rovšnik: “Naši vlaki niso počasni, dosegajo lahko hitrosti tudi od 140 do 200 kilometrov na uro, ampak infrastruktura ne omogoča, da bi takšne hitrosti tudi razvili. Država je tista, ki gradi ceste ali železnice.”

Tudi v prihodnje se nadomestnim avtobusnim prevozom ne bodo mogli izogniti zaradi neprestanih gradbenih del pravijo na Slovenskih železnicah. Ker pa je zgrajen tudi avtocestni križ, bodo tega izkoristili tudi za konkuriranje z avtobusi. Tak primer je tudi  nova hitra linija od Ljubljane do Trsta z avtobusom in potem do Rima s hitrimi vlaki ki naj ne bi traja več kot sedem ur. Za primerjavo, iz Ljubljane do Murske Sobote vlaki, vsaj kot piše na spletni strani Slovenskih železnic, v povprečju vozijo približno 4 ure, z redkimi izjemami manj.

Kakšen pa je komentar na obstoječo železniško infrastrukturo na Ministrstvo za infrastrukturo? Magistrica Vlasta Kampoš Jerenec, vodja sektorja za železnice in žičnice na direktoratu za kopenski promet: »Letos smo sprejeli nacionalni program razvoja prometne infrastrukture do leta 2030. Opredeljeni so vsi ukrepi, potrebna finančna sredstva in jaz verjamem, da če se bo šlo v realizacijo programa, da se bodo razmere izboljšale. Sredstva tako dolgo zagotovljena ne moremo reči, da so. Težava pri zagotavljanju sredstev bo, tako kot vedno za vse stvari.«


02.09.2020

Mediji so tisti, ki ohranjajo krhke družbene vezi

"Novinarstvo je v krizi" je besedna zveza, ki je praktično navzoča ves čas. Zato si bomo zastavili dve temeljni vprašanji novinarstva: Kaj se dogaja? In kaj to pomeni? Predvsem pa: kako to, kar se dogaja, vpliva na razvoj družbe. Kam nas torej kot družbo lahko pripelje nova predlagana zakonodaja v Sloveniji? Sogovornika: Sonja Merljak Zdovc, odgovorna urednica spletnega časopisa Časoris, in izr. prof. Peter Sekloča, Fakulteta za humanistične vede Univerze na Primorskem Foto: Bobo


19.08.2020

Peter Svetina, varuh človekovih pravic

Kaj govori skrb vzbujajoče dejstvo, da je kar 200 priporočil varuha človekovih pravic iz preteklih let še vedno neuresničenih? Pogovor z varuhom človekovih pravic Petrom Svetina. Foto: Bobo


05.08.2020

Turizem nas je prehitel

Znamenito primorsko mestece Kobarid je predvsem med turistično sezono prometno zelo obremenjeno. Premikanje po gručastem mestnem jedru, kjer so nekoč švigale zgolj vespe in fički, je danes skoraj nemogoče, tako zaradi velikosti vozil kot gostega prometa. O prometnih zagatah in predvidenih rešitvah se je Damjan Zorc med drugimi pogovarjal tudi z županom Markom Matajurcem.


29.07.2020

Pandemija ne sme biti izgovor za korupcijo

Novi predsednik Komisije za preprečevanje korupcije dr. Robert Šumi je nastopil svoj mandat v dneh, ko je Slovenijo zajel prvi val epidemije covida 19. Poznavalci opozarjajo, da kriza, v kateri smo se znašli, prinaša tudi več priložnosti za korupcijo in goljufije. Kako deluje KPK v tej nenormalni normalnosti, o težavah funkcionark in funkcionarjev z navzkrižji interesov, viziji novega predsednika in tudi o čevljih njegovega predhodnika.


22.07.2020

Smo pripravljeni na koronaaplikacijo?

Kako bo delovala mobilna aplikacija za obveščanje o stikih z okuženimi s koronavirusom in kakšne podatke o uporabnikih bo zbirala? Uporaba aplikacije odpira tudi vprašanja o morebitnih kršitvah pravic in o tem, kako bo vplivala na stigmatizacijo. Pogovarjali smo se z Alešem Završnikom z Inštituta za kriminologijo pri Pravni fakulteti v Ljubljani.  


15.07.2020

Krojenje medijev po slovensko

Spremembe Zakona o RTV Slovenija bi imele velike posledice za delovanje javnega zavoda in slovensko družbo, prav tako bi medijsko krajino močno spremenila Zakon o medijih in Zakon o Slovenski tiskovni agenciji. Zakaj vladni predlogi medijske reforme ne ponujajo dobrih rešitev, zakaj so neodvisni mediji zaradi pritiskov politike vedno bolj pomembni in kakšen status imajo javni servisi v zrelih demokracijah. Napovedane spremembe postavljamo v kontekst tako slovenske kot širše družbe in politike.


08.07.2020

Otoki upanja - Boštjan Videmšek o pionirjih boja s podnebno krizo

Gost oddaje bo novinar in publicist Boštjan Videmšek, ki je pred dnevi izdal novo knjigo z naslovom Plan B. V njej je skupaj s fotografom Matjažem Krivicem strnil tri leta novinarskega raziskovanja in spremljanja pionirjev boja s podnebno krizo - od Tilosa, popolnoma samooskrbnega otoka v Sredozemlju, škotskih Orkeyjskih otokov, ki izkoriščajo energijo morja, perspektivnih evropskih praks pri zajemanju ogljikovega dioksida iz ozračja, Islandije, ki se spreobrača v geotermalno silo, in številnih drugih. Spopadanje s podnebno krizo je po njegovem zelo težka naloga. Če ji ne bomo kos, lahko postane naša zadnja.


01.07.2020

Digitalni begunci

Glavna prtljaga sodobnega migranta ni kovček, ampak pametni telefon. foto: Srdjan Živulović/Bobo


24.06.2020

Okolje ne pozablja: Živo srebro in radon v Idriji

Rudnik živega srebra Idrija je bil 500 let vir zaslužka in gonilo razvoja Idrije. Proizvodnja je bila dokončno ustavljena leta 1995, rudnik kot podjetje pa je bilo likvidirano leta 2017. A zgodba o minulem gospodarskem uspehu in zdajšnji UNESCO tehniški dediščini ima tudi temo plat - škodljive učinke živega srebra na okolje in zdravje ljudi. A bolj kot živo srebro bi moral Idrijčane skrbeti radon.


17.06.2020

Poček – bitka za vodo med Davidom in Goljatom

Vadišče Poček je občutljivo kraško območje brez samočistilnih sposobnosti, večina voda s poligona, ki s seboj nosi zdravju škodljiva onesnažila, pa se steka naravnost proti vodnemu zajetju Malni. Krasoslovci enakovrednega vodnega vira ne morejo najti, zato so občani še toliko bolj zaskrbljeni. Svojo voljo po zaprtju so med drugim izrazili na referendumu pred 20 leti, 17.000 ljudi pa se je pod peticijo »Za Pivško kotlino brez streljanja« podpisalo leta 2011, ko je država začela pripravljati Državni prostorski načrt, ki bi na območju, le streljaj oddaljenem od prvih naselij, zakoličil 12.500 hektarov veliko vadišče. Akt so sprejeli, vendar ga je Ustavno sodišče pred dobrima dvema letoma razveljavilo, saj pripravljalcem ni uspelo dokazati, da vojaška dejavnost na Počku ne škoduje zajetju. Postojnčani bitko za vodo – pravica do nje je vpisana celo v ustavo, bijejo še danes.


10.06.2020

Prostora za sodelovanje javnosti pri oblikovanju proračuna pri nas ni

Mednarodna raziskava, izvedena v 117 državah, Odkriti proračun 2019 ocenjuje vidike preglednosti proračuna, sodelovanja javnosti in nadzora nad proračunom. Slovenija je pri sodelovanju javnosti pri odločanju o javnih financah zbrala 11 od 100 možnih točk. Svetovno povprečje je 14, povprečje držav OECD pa 27. Več o pomenu sodelovanja javnosti pri oblikovanju proračuna z raziskovalko Ajdo Pistotnik in predsednikom Računskega sodišča Tomažem Veselom.


03.06.2020

Epidemija je pokazala, da je uvedba dolgotrajne oskrbe nujna

Vito Flaker poudarja, da skupnostna oskrba zagotavlja večjo varnost v primeru epidemij, in izpostavlja, da se nobena dosedanja vlada, vključno s sedanjo, nikoli ni zares lotila dezinstitucionalizacije in uvajanja dolgotrajne oskrbe, ki bi lahko v pomembnem deležu na kvaliteten način nadomestila institucionalno varstvo. Ljudje so doma bolj suvereni kot v institucijah.


27.05.2020

Delo na daljavo bo postalo nova normalnost

Novinarji Vala 202 se posvetijo tudi majhnim in velikim težavam, ki jih poslušalci ne morejo rešiti sami. Rešujemo nerešljivo, in to po navadi uspešno.


06.05.2020

Velenje v strahu pred socialno stisko

V Gorenju so napovedali odpuščanja. Kaj pravijo delavci, sindikalisti, na zavodu za zaposlovanje, v mestu?


29.04.2020

Nevladne organizacije so pomemben steber demokratične družbe

Nevladne organizacije je močno razburil predlog ministrstva za okolje in prostor, ki po njihovem mnenju določa skoraj nemogoče pogoje za sodelovanje v postopkih, v katerih se presojajo tudi vplivi na okolje. V začetku meseca je Urad vlade za komuniciranje nevladnim organizacijam, ki so bile izbrane na razpisu UKOM 2020, v podpis poslal aneks, s katerim bi zaradi epidemije prostovoljno odstopili od pogodbe. Dopise o preusmeritvi programov za boj proti COVID-19 je razvojnim nevladnim organizacijam pošiljalo ministrstvo za zunanje zadeve. Nevladne organizacije te poteze prepoznavajo kot signal, ki jih spominja na dogajanje na Madžarskem.


11.03.2020

Okolje ne pozablja: Evidence ni

V oddaji iz serije Okolje ne pozablja smo potegnili črto pod prve štiri oddaje, torej onesnaženost Celja, Bele krajine, Mežice in Anhovega. Da ne bi pozabili. Izpostavili smo tudi, da to še zdaleč niso edina problematična območja, ki vplivajo na zdravje ljudi, pa tudi, da Slovenija še vedno nima niti evidence teh območij.


04.03.2020

Okolje ne pozablja: Anhovo

Po proizvodnji azbesta danes v Anhovem sosežigajo odpadke. Prelomljene obljube, dvom o meritvah, smrad, predvsem pa težke bolezni se že kažejo tudi v izseljevanju mladih.


26.02.2020

Okolje ne pozablja: Svinec v Zgornji Mežiški dolini

V tokratni oddaji iz serije Okolje ne pozablja opozorjamo na onesnaženost s svincem v Mežiški dolini. Svinec med drugim vpliva na živčni sistem in niža inteligenčni kvocient. Onesnaževanje s svincem se še kar nadaljuje.


19.02.2020

Dušan Plut in njegovo doživljanje afere s PCB v osemdesetih

Novinarji Vala 202 se posvetijo tudi majhnim in velikim težavam, ki jih poslušalci ne morejo rešiti sami. Rešujemo nerešljivo, in to po navadi uspešno.


19.02.2020

Okolje ne pozablja: PCB v Beli krajini

V oddaji iz serije Okolje ne pozablja tokrat o problemu PCB-ja v Beli krajini. Dušan Plut, ki je v osemdesetih razkril izjemno presežene vrednosti enega najbolj škodljivih organskih onesnaževal v reki Krupi, je prepričan, bi temu problemu morali namenjati bistveno večjo pozornost. PCB se razgrajuje zelo počasi, vendar se s tem problemom v Beli krajini danes sistematično ne ukvarja nihče. Gre za nekakšen tabu.  


Stran 1 od 34
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov