Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Balet (Štirje letni časi) v 3. dejanju Sicilijanskih večernic "na prvo žogo" deluje konvencionalno, povprečno, celo dolgočasno, kot nebodigatreba vrivek, s katerim je Verdi zadostil pariški zahtevi po razkošju. A tako je videti res samo na prvi pogled; natančnejša analiza namreč pokaže, da v kontekstu Večernic kot celote deluje več kot spodobno, sploh glede na izrazito "italijanski" značaj Verdijeve glasbe in njegovo takratno relativno neizkušenost, kar zadeva "francoski" slog.
4 epizod
Operni iztek četrtkove jutranjice prinaša antropološki, literarni, tehnični, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.
Balet (Štirje letni časi) v 3. dejanju Sicilijanskih večernic "na prvo žogo" deluje konvencionalno, povprečno, celo dolgočasno, kot nebodigatreba vrivek, s katerim je Verdi zadostil pariški zahtevi po razkošju. A tako je videti res samo na prvi pogled; natančnejša analiza namreč pokaže, da v kontekstu Večernic kot celote deluje več kot spodobno, sploh glede na izrazito "italijanski" značaj Verdijeve glasbe in njegovo takratno relativno neizkušenost, kar zadeva "francoski" slog.
Snov o Don Juanu, drznem pustolovcu in predrznem zapeljivcu, sega v dobo španskih baročnih teatra in čustvovanja, v zlato dobo španske dramatike, njen prvi oblikovalec pa je bil Tirso de Molina. Izrisal ga je kot podleža, ki pa je vendarle toliko dosleden in nepopustljiv, da se je za uresničitev svojih ciljev pripravljen boriti celo z onostranstvom. Že v 18. stoletju so oder dosegle tudi prve opere, ki so črpale iz zgodbe o Don Juanu in kamnitem gostu: Antonio Calegari, Gioacchino Albertini, Giacomo Tritto in Francesco Gardi so le nekatera izmed številnih imen dandanes tako rekoč pozabljenih italijanskih skladateljev, ki pa so brez dvoma odločilno vplivali na glasbenooblikovni razvoj legende o Juanu; najodločilnejši vpliv pa je imel Giuseppe Gazzaniga s svojo opero Don Giovanni ali kamniti gost.
"Začimbe" in tehnike, ki so jih pri "kuhanju" oper uporabljali Giuseppe Verdi, Giovanni Pacini in Gioachino Rossini.
Tokrat se bo zvrstilo nekaj opernih ansamblov, od vključno terceta naprej - ta namreč že ponuja priložnost za obogatitev harmonije v vokalnem slogu ter za hkratno slikanje razlik med protagonisti.
Neveljaven email naslov