Slovenija se lahko z zakupnikom le dogovori, letala pa ne more zahtevati. Foto: RTV  SLO
Slovenija se lahko z zakupnikom le dogovori, letala pa ne more zahtevati. Foto: RTV SLO

Pojasnil je, da vlada letalo potrebuje za priprave na predsedovanje EU-ju. Prvo potezo v tej smeri naj bi med obiskom v New Yorku naredil že zunanji minister Dimitrij Rupel. Srečal naj bi se s Petrom Georgiopoulosom, zakupnikom falcona 2000EX. O možnostih za prekinitev pogodbe naj bi poizvedovalo tudi slovensko veleposlaništvo v ZDA.

Po podatkih časopisa Finance naj bi bila vlada pripravljena plačati več milijonov dolarjev; to je razlika v najemu za Genmarjevo (najemnik) drugo letalo.

Zakupna pogodba, sklenjena 11. februarja 2004, sicer določa, da ima vlada po petih letih možnost njenega podaljšanja še za pet let. V desetih letih bi vlada tako iztržila 15 milijonov dolarjev, če pa se od tega odštejejo obresti, ki jih mora država plačati za kredit za nakup letala - stalo je 28 milijonov dolarjev -, pa bi iztržek znašal 13,1 milijona dolarjev.

Oddaja letala prek trusta, ustanovljenega v ZDA
Da je bil vpis letala v register letal ZDA sploh mogoč, Slovenija ni oddala letala v zakup neposredno, temveč prek trusta, ki ga upravlja Aircraft Guaranty Title & Trust. Ta je bil v ZDA oblikovan izključno v ta namen. Slovenija je v neposrednem pravnem razmerju samo z upraviteljem trusta, ta pa je v svojem imenu, vendar za račun Republike Slovenije, sklenil zakupno pogodbo z zakupnikom.