Breda Kutin meni, da bi v primeru provizij moral ukrepati Urad za varstvo konkurence. Foto: RTV SLO
Breda Kutin meni, da bi v primeru provizij moral ukrepati Urad za varstvo konkurence. Foto: RTV SLO
Bančni avtomat
Večina bank je provizije za dvig gotovine na bankomartih uvedla na isti dan. Foto: RTV SLO
Od prehoda na transakcijske račune lahko banke same, brez vednosti strank, spreminjajo cene svojih storitev. Foto: RTV SLO

Najaktualnejše je trenutno zaračunavanje provizij za dvig gotovine na bankomatih drugih bank, ki ga je uvedla večina bank, je dejala predsednica Zveze potrošnikov Slovenije.

Ker so provizije začele zaračunavati na isti dan in v enakem znesku, bi lahko šlo tudi za medsebojni dogovor bank. V zvezi menijo, da bi ob tem moral ukrepati tudi Urad za varstvo konkurence, ki primer že preiskuje.

Višji stroški bančnega poslovanja
Zaračunavanje provizije pa je bil tudi razlog za podrobnejši pregled dvigovanja stroškov plačilnega prometa. V zadnjem letu so se namreč, kot je opozorila Kutinova, cene storitev plačilnega prometa dvignile tudi do 100 odstotkov. Hkrati pa skorajda ni več obveznosti, ki bi jih državljani lahko plačali z gotovino.

Potrošnik tako skorajda nima več izbire, da plačuje z gotovino in po mnenju Kutinove bi morale biti take storitve regulirane. Potrebna bi bila zahteva po znižanju stoškov plačilnega pormeta ali pa bi morali potrošniki nazaj dobiti možnost plačevanja svojih obveznosti v gotovini.

Enostransko spreminjanje pogodb?
Tretja nepravilnost, na katero je opozorila predsednica Zveze potrošnikov pa so pogodbe, ki so jih bančni klienti podpisali ob prehodu iz tekočih na transakcijske račune. Takrat so namreč dale banke strankam v podpis pogodbe, po katerih so cene storitev določene s splošnimi pogoji poslovanja, ki pa jih banka lahko spreminja brez soglasja svojih strank. Zveza potrošnikov Slovenije meni, da bi moralo biti vnaprej javno znano, pod kakšnimi pogoji lahko banka spremnja cene storitev.

A. M.