"V relativno kratkem času od začetka veljave novega cestnoprometnega predpisa zaznavamo večinoma pozitivne odzive. Tudi na podlagi mnenj, ki jih prejemamo prek socialnih omrežij," so na vprašanje, kako se je novo cestno pravilo obneslo v prvih dneh po postavitvi znakov, ki omogočajo zavijanje desno tudi ob rdeči luči na semaforju, odgovorili z Mestne občine Maribor. Dodali so, da še vedno prihaja do posameznih odstopanj, ki se kažejo večinoma v nestrpnosti za volanom, a da je tovrstnega ravnanja vse manj.
Stanje na petih križiščih v mestu, kjer je odslej v ustreznih okoliščinah desno mogoče zaviti tudi ob rdeči luči, na mariborski občini za zdaj v okviru zmogljivosti spremljajo sami. Ob tem so naročili tudi monitoring, ki ga bo izvedla Srednja prometna šola. "V sklopu monitoringa se bodo zbirali odzivi voznikov, pešcev, kolesarjev in drugih udeležencev v cestnem prometu," so sporočili z mariborske občine. Potrdili so tudi, da razmišljajo o tem, da bodo v prihodnje znake postavili tudi na nekaterih drugih križiščih, kjer je nova ureditev pomembna za razbremenitev križišč, hkrati pa je zagotovljena varnost za udeležence cestnega prometa.
V nekaterih občinah še preverjajo možnosti
O tem, kako so se lotili vpeljave novega cestnega pravila, ki ga prinaša julija sprejeta novela o pravilih cestnega prometa, smo se obrnili na še dve mestni občini. Z Mestne občine Ljubljana (MOL) so sporočili, da so postopki še v teku. "Pred morebitno uveljavitvijo novosti bomo še dodatno preverili vse prometno-varnostne parametre in določili, ali bi bila kje uveljavitev možna," so sporočili z ljubljanskega Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet. V Ljubljani je zavijanje desno pri rdeči luči sicer mogoče na preseku Kolesarske poti in Celovške ceste v Vižmarjah, a gre za križišče, ki ga upravlja Direkcija za infrastrukturo RS in ne MOL.
Z novogoriške mestne občine pa so sporočili, da imajo šest semaforiziranih križišč na občinskih cestah in tri križišča občinskih in državnih cest. "Urejanja se še nismo lotili, ker še niso jasne vse smernice glede ustrezne signalizacije. Tehnično izvedljivost in prometnovarnostni vidik bomo še preverili," so zapisali.
Ministrstvo poudarja pomen varnosti vseh prometnih udeležencev
Na ministrstvu za infrastrukturo kot glavni razlog za vpeljavo novega pravila omenjajo predvsem večjo pretočnost v prometu. "Predvidevamo, da bodo v začetni fazi takšne ureditve prisotne predvsem na občinskih cestah, v enopasovnih križiščih, kjer je gostota prometa razmeroma majhna. Takšno predvidevanje temelji predvsem na dejstvu, da gre za novo prometno urejanje, ki v Republiki Sloveniji še ni vzpostavljeno, ter na prometni varnosti vseh udeležencev cestnega prometa kot temeljnem načelu Zakona o pravilih cestnega prometa," so sporočili z ministrstva.
Pri tem se pojavlja vprašanje, kje in kdaj lahko vozniki pričakujejo spremembe v prometnem režimu. Na ministrstvu težko ocenjujejo, koliko križišč v Sloveniji je primernih za postavitev novega znaka. Kot so pojasnili, je določitev prometne ureditve v pristojnosti posameznega upravljavca ceste. Če o postavitvah novih prometnih znakov na občinskih cestah odločajo občine, je na državnih cestah to v pristojnosti Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI).
Direkcija za infrastrukturo testno postavila tri znake
Iz Direkcije RS za infrastrukturo so sporočili, da je v prometnem omrežju glavnih in regionalnih cest, ki jih upravljajo, evidentiranih 380 semaforiziranih križišč. "Postavitev teh dodatnih prometnih znakov ne more biti izvedena avtomatično, saj ima zagotavljanje varnosti prvo prioriteto," poudarjajo na direkciji. Pri urejanju prometa v križiščih je namreč treba upoštevati številne dejavnike ‒ od števila in hitrosti vozil, preglednosti cestišča, predvsem pa prisotnosti ranljivejših skupin, kot so pešci in kolesarji ter osebe z omejeno mobilnostjo. Zaradi vsega naštetega DRSI vsako križišče obravnava posebej, posamezna rešitev pa se implementira šele, ko prestane prometno varnostno presojo.
Direkcija je do zdaj naročila testno postavitev znaka na treh križiščih ‒ v Vižmarjah v Ljubljani, v Novem mestu in v Metliki. Prvi znak, ki je bil postavljen na ljubljanskem križišču Celovške ceste in Kolesarske poti, je izginil teden dni po postavitvi. Na ministrstvu so za medije sporočili, da je šlo za vandalizem, in dodali, da je bil odstranjenk znak takoj nadomeščen z novim.
Direkcija bo sicer na osnovi opazovanja ravnanj voznikov in drugih udeležencev v prometu na navedenih treh lokacijah postopoma, glede na izkazane potrebe in ob upoštevanju meril prometne varnosti, pristopala k ureditvam tudi na drugih križiščih, ki so v njenem upravljanju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje