Z dokumentacijo bodo v Zaresu seznanili preiskovalno komisijo DZ-ja za ugotovitev politične odgovornosti pri velikih gradbenih investicijah in komisijo za preprečevanje korupcije, pa tudi vlado.
Sekretar poslanske skupine Zares Marjan Jarkovič je prepričan, da je bila problematika pridobivanja zemljišča Srečka Lužarja na avtocestnem odseku mimo Trebnjega le priročen izgovor, da se gradnja dolenjskega kraka avtoceste ni premikala, in sredstvo, s katerim se je pri gradnji gospodarske cone Dolenja vas izsiljevalo državo glede pridobivanja prostorskega akta.
Zares dobil dokumentacijo od svetnika Novljana
Kot je na novinarski konferenci zatrdil Jarkovič, je to razvidno iz dokumentacije, ki so jo v poslanski skupini Zares pridobili konec avgusta od občinskega svetnika Mirne Peči Primoža Novljana, ki je do zdaj že večkrat zaman opozarjal na nepravilnosti pri gradnji dolenjskega kraka avtoceste.
Kot je še dejal Jarkovič, je iz pridobljene dokumentacije razvidno, da gre za sum prisotnosti klientelizma, korupcije in medsebojnih povezav med različnimi nosilci gradnje, in sicer tako na lokalni kot na državni ravni. Pojavil se je tudi sum kaznivega dejanja zlorabe uradnega položaja in ponareditve uradnih listih. "Zato pričakujemo, da bo primer doživel epilog pri organih pregona," je poudaril Jarkovič.
Nepravilnosti pri ustanovitvi družbi PLC
Kot je ugotovitve Novljana povzel Jarkovič, je občina Mirna Peč v sodelovanju z nekaterimi zasebniki ustanovila družbo PLC (občina ima v njej manjši lastniški delež), katere namen je gradnja gospodarske cone. V zvezi s tem so nastale nepravilnosti tako pri pridobitvi ustreznih podlag za ustanovitev družbe kot pri spremembi družbene pogodbe, pri čemer so pomembno vlogo igrali predvsem lokalni funkcionarji, med drugim župan Mirne Peči Zvonko Lah, ki je tudi poslanec SDS, še pravi Jarkovič.
"Problem je, da družba PLC nima zadostnega kapitala, občina pa je zato mimo veljavne zakonodaje nase prevzela bremena, ki bi jih morala nositi družba," je pojasnil Jarkovič. Dodal je, da je iz dokumentacije razvidno, da so breme gradnje premostitvenih objektov na avtocesto hoteli prevaliti na Dars, kar pa jim ni uspelo.
Kek: Krivec za zamudo ni Lužar
Poslanec Zaresa Franci Kek je v zvezi z gradnjo dolenjskega kraka opozoril tudi na dogovore nekaterih gradbenih podjetij, med drugim družbe SCT, za padec razpisov, ki jih je bilo nato treba ponavljati. S tem so si podjetja pridobivala čas, ko, denimo, niso imela dovolj mehanizacije, da bi začela delati. "Lužar ni glavni krivec za dolgotrajno gradnjo dolenjskega
avtocestnega odseka," je poudaril Kek.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje