Dolenjska hitra cesta je samo letos zahtevala sedem smrtnih žrtev, zaradi česar so se pojavili očitki o predolgem čakanju na avtocesto. Javnost je še posebej razburila nesreča pretekli konec tedna, ko so bila v trčenje vpletena tri vozila tujih državljanov, umrla pa je dveletna deklica.
Kot je znano, je sporni odsek med Plusko in Hrastjem dolg slabih 15 kilometrov, gradnja pa se je zamaknila zaradi dveh lastnikov zemljišč, saj se prvi ne želi odpovedati parkirišču, drugi pa noče zapustiti hiše tik ob avtocesti. Kot so za MMC dejali na Darsu, se morajo z lastnikoma dogovoriti še v tem mesecu, če želijo "ujeti" rok dograditve in avtocesto odpreti prihodnje poletje.
Zgodbi se vlečeta od leta 2007
Kot so nam še pojasnili na Darsu, se obe zgodbi "vlečeta" že dve leti. Prvemu lastniku je bila najprej podana ponudba za odkup nepremičnin, nato ponudba nadomestnih nepremičnin in zatem nova ponudba za odkup, a je tudi nanjo lastnik podal ugovor. Po več neuspešnih skupnih sestankih je bil vložen predlog za razlastitev, oktobra lani pa je bila izdana tudi odločba o razlastitvi. Sočasno pred Okrajnim sodiščem v Novem mestu teče nepravdni postopek o odškodnini. "Ves čas si prizadevamo tudi za sporazumno rešitev zadeve, saj sodni postopki vzamejo precej časa," še pojasnjujejo na Darsu.
Drugi lastnik je od Darsa zahteval nadomestne nepremičnine, a menjalnih pogodb še zmeraj ni podpisal. Tudi v tem primeru so bile vložene zahteve za razlastitev, ko pa so bile izdane delne odločbe, se je lastnik pritožil na okolijsko ministrstvo, ki mu je ugodilo. Na Darsu menijo, da gre za zavlačevanje, in dodajajo, da "rešitve te zadeve po upravni in sodni poti ni pričakovati v doglednem času".
V igri precej zemlje
"Gre za odvzem tako velikega obsega nepremičnin, da sami niti nismo mogli zagotoviti zaključene celote zemlje take površine v bližini prebivališča enega izmed lastnikov, s katerim imamo še vedno nerešeno zemljiško vprašanje," dodajajo.
Dars potrebuje za gradnjo 7,2 kilometra odseka avtoceste Ponikve–Hrastje še 2.550 kvadratnih metrov zemljišč, za gradnjo 7,6 kilometra dolgega odseka avtoceste Pluska–Ponikve pa še 17.829 kvadratnih metrov zemljišč.
Na očitke, da dela ne potekajo tam, kjer zemljišča niso sporna, pa Dars odgovarja, da to ne drži. Dela, kot zatrjujejo, povsod drugod opravljajo z nezmanjšano intenzivnostjo.
Za komentar smo prosili tudi zastopnika enega izmed lastnikov, a nam ga za zdaj ni uspelo priklicati.
Statistika nesreč na dolenjski hitri cesti (vir: PU Novo mesto):
Leto | Število nesreč | Smrtne žrtve |
2004 | 163 | 9 |
2005 | 123 | 16 |
2006 | 103 | 2 |
2007 | 72 | 2 |
2008 | 33 | 2 |
2009 | 22 | 7 |
SKUPAJ | 516 | 38 |
Tudi vozili bi lahko previdneje
Na policiji so nam sicer povedali, da na tem delu ceste izvajajo različne ukrepe. Med Plusko in Hrastjem, kjer je bilo nesreč največ, tako zagotavljajo 24-urno navzočnost patrulje. Ob konicah zagotovijo še dodatno patruljo, pogosti so tudi nadzor prometa in meritve hitrosti. Samo letos so na tem odseku ugotovili 2.141 kršitev in izdali 1.318 nalogov za plačilo globe.
Minister za promet Patrick Vlačič je pred kratkim v zvezi s tem dejal, da se zavzema bolj za dogovor kot za razlastitev. Na ministrstvo smo naslovili vprašanje, ali se jim zdi smiselno, da kljub številnim nesrečam vztrajajo pri dogovarjanju. Kot opozarjajo tudi tu, pa so postopki razlastitve izjemno dolgotrajni. Kot dodajajo, se zavedajo velikega pomena dokončanja avtocestnega križa za Slovenijo, tako z vidika varnosti kot gospodarskih in okolijskih učinkov. Kot opozarjajo, so v tej zvezi dali tudi pobudo za spremembo zakona o lastninski pravici.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje