"Gre za neupravičen prenos kontrole delovanja avtoprevozniške dejavnosti na zasebni sektor, zato je tak prenos javnih pooblastil v nasprotju z ustavo," so prepričani svetniki. Navajajo oceno ministrstva za javno upravo, da bodo te spremembe povzročile dodatnih 500.000 evrov stroškov. Foto: Reuters

Novela "kljub podanim številnim strokovnim pomislekom uvaja parcialne rešitve na področju preverjanja dovolilnic za gospodarske subjekte, 30-dnevnega plačilnega roka in solidarne odgovornosti za plačilo voznine le za avtoprevozniško dejavnost", so zapisali v obrazložitvi zahteve, da DZ o noveli ponovno odloča.

Zakon, s katerim je želela vlada zmanjšati posledice krize v avtoprevozništvu, med drugim uvaja, da mora biti voznina za prevoz blaga in potnikov poravnava 30 dni od izdaje računa oziroma 60 dni po opravljeni storitvi. Prav tako je predvidena solidarnostna odgovornost, da bi lahko prevoznik plačilo voznine zahteval od pošiljatelja ali naročnika, če je ne bi dobil od organizatorja prevoza, prenaša pa tudi pristojnost nadzora dovolilnic z državnih organov na gospodarske subjekte.

"Rešitve brez presoje posledic"
A državni svetniki menijo, da so rešitve sprejete brez predhodnih analiz in presoje posledic za ostali del gospodarstva. Podjetja nimajo ustreznega kadra za nadzor dovolilnic, kar jih bo po mnenju svetnikov še dodatno obremenilo. Uvedba 30-dnevnega plačilnega roka le v eni dejavnosti pomeni podvajanje zakonodaje pri določanju plačilnih rokov, ki veljajo za celotno gospodarstvo, so zapisali.

Poleg tega bi določitev maksimalnega plačilnega roka pomenila, da bi za gospodarske subjekte v Sloveniji veljala bistveno drugačna pravila kot za tiste, ki delujejo na enotnem trgu EU-ja, in bi predstavljala neupravičen poseg v svobodno gospodarsko pobudo in s tem kršitev ustave, še opozarjajo.