
Behin je spomnil, da je država po katastrofalnih požarih v juniju, juliju in avgustu leta 2021 zagotovila posebna letala za gašenje iz zraka in organizirala namensko enoto za gašenje iz zraka v okviru uprave za zaščito in reševanje.
Prepričan je, da jim bo ta projekt v vseh kategorijah uspelo optimalno realizirati v treh do petih letih, takšno časovno obdobje je po njegovih besedah standardno za projekte takšnega obsega.
"Glede na to, kar sem videl v zadnjem letu in pol, je to verjetno najhitrejša ustanovitev zračne enote za varovanje gozdov v svetu. Zasebna podjetja, ki so veliko prožnejša, za to potrebujejo med dve in štiri leta," je ocenil predstavnik družbe Air Tractor Europe Hugo Arceo.

Enota je vzpostavljena
Po sklepu vlade novembra 2022, da naj uprava v svoji sistematizaciji organizira posebno enoto za gašenje iz zraka, so po Behinovih besedah izvedli javna naročila in zaposlitve. Danes tako uprava razpolaga z osnovnim kadrom, ki lahko ob podpori ekip Slovenske vojske in policije izvaja gašenje iz zraka.
Uprava razvija tudi poseben izobraževalni program za gasilce, saj je gašenje s temi letali taktično precej drugačno od gašenja s helikopterji. Zato morajo biti tudi gasilci usposobljeni, saj posadke letal potrebujejo ustrezno podporo na terenu, da je zagotovljena varnost. V nasprotju s helikopterji, ki odvržejo en kubični meter vode, letala namreč odvržejo tri kubične metre, drugačen pa je tudi njihov način odmeta, saj vodo odvržejo s hitrostjo 100 kilometrov na uro, in ne iz lebdenja, kot je to mogoče pri helikopterjih, je ponazoril Behin.
V tem času so si slovenski koordinatorji izkušnje nabirali na Hrvaškem, v Franciji in Španiji. "Jaz bi ocenil vse te dejavnosti kot zelo uspešne," je dejal Behin.
Navedel je, da bo uprava kmalu imela štiri letala, dve od teh sta opremljeni s plovci, zato lahko vodo zajemata tudi na vodnih površinah, kot so reke, jezera in morje. Kljub plovcem pa lahko ti dve letali še vedno pristajata na letališčih in vodo polnita s pomočjo cevi.

Tretje in četrto letalo bosta v Sloveniji do konca meseca
V državo pa bosta še ta mesec prišli tudi tretje in četrto letalo, ki bosta opremljeni s kolesi, na upravi pa bodo jeseni ocenili, ali je rešitev s plovci primernejša.
Ob tem je Behin spomnil, da so bila letala kupljena s pomočjo civilnih skladov evropskega kohezijskega sklada, pri skupnem znesku 20 milijonov evrov so iz skladov počrpali 15 milijonov evrov.
Trenutno sta dva pilota na usposabljanju v Španiji in na Portugalskem, Behin pričakuje, da bo družba Airtractor inštruktorje zagotavljala do 15. septembra. "Naši piloti bodo lahko samostojno gasili z letali šele drugo leto, ker je tak postopek uvajanja in certificiranja pilotov," je bil jasen.
Javna predstavitev gašenja bo v začetku junija, ko se bosta slovenska pilota vrnila z izobraževanja, je še napovedal. Bo pa zrakoplove v zraku mogoče videti že pred tem na območju Divače, Ajdovščine, Bovca in Portoroža. "Ko bo rumena ptica Air Tractor v zraku, veste, da so to enote za gašenje," je še dodal Behin.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje