"Ker na predmetno javno naročilo ni prispela nobena dopustna ponudba, se javno naročilo ne odda," so zapisali na portalu javnih naročil.
Ministrstvo je za pomorske policiste iskalo vsestranski in okreten patruljni čoln, ki bi ustrezal razmeram v našem morju in bi ga bilo mogoče uporabljati tudi v ekstremnih vremenskih razmerah. Dobili so dve ponudbi. Ljubljansko podjetje Imexa, ki se ukvarja s trgovino z opremo in orodji za industrijo in obrt, je oddalo ponudbo skupaj s finskim podjetjem Marine Alutech, njena vrednost je bila dobre tri milijone evrov (z DDV-jem), italijanska navtična družba Ferretti pa bi plovilo izdelala za slaba dva milijona evrov (z DDV-jem).
Finska ponudba je bila predraga, ponudila ni niti načrta ali fotografije ponujenega čolna, oba potencialna dobavitelja pa sta "predložila tehnično nepopolno dokumentacijo in tudi sicer nista izpolnila zahtev naročnika", še piše na portalu. Zato sta bila izključena iz nadaljnjega postopka.
Pri tem najbolj preseneča neustreznost Ferrettijeve ponudbe, saj mu je razpis brez dvoma šel na roko. Kako je potekala predpriprava na razpis? Najprej so z ministrstva spraševali pomorsko policijo v Kopru, kakšen čoln bi jim ustrezal. Policisti so preučili izredno uporaben in dobro delujoč čoln uprave za pomorstvo, dodali specifične potrebe policije in ministrstvu sporočili, da bi bil glede na razpoložljivost posadk in skromen slovenski akvatorij povsem primeren 12–13-metrski patruljni čoln. Odgovora na to niso dobili, je pa z ministrstva prišla zahteva, naj prevedejo razpis italijanskih karabinjerjev, ki so pred kratkim kupili čolne od družbe Ferretti. Po naših informacijah so si namreč v vrhu ministrstva zaželeli skoraj 17 metrov dolgo in okoli pol milijona evrov dražje patruljno plovilo – prav tako, kakršne ima italijanska policija. Preveden italijanski razpis z nekaj dodatnimi zahtevami je bil nato tudi objavljen in italijanski proizvajalec se je nanj prijavil.
Neizbrana ponudnika imata do jutri čas za vložitev revizije, ministrstvo pa je že objavilo, da bodo po neuspelem javnem razpisu ponudnike izbirali s pogajanji brez predhodne objave, kar pomeni, da bodo k oddaji ponudb povabili potencialne proizvajalce plovil, ki jih bodo izbrali sami. Tak postopek sicer dopušča povabilo tudi obeh, na tokratnem javnem razpisu zavrnjenih ponudnikov.
Komisija za preprečevanje korupcije je v preteklosti že večkrat opozorila na nekritično uporabo postopka s pogajanji brez predhodne objave, češ da tak postopek ni zagotovilo za gospodarno porabo javnih sredstev, pomeni odstop od transparentnega javnega naročanja in ne zagotavlja konkurenčnosti ponudb.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje