Avtomobilske nalepke za tehnične preglede so se začele uporabljati leta 2001, ukinjene pa so bile leta 2005. Foto: RTV SLO
Avtomobilske nalepke za tehnične preglede so se začele uporabljati leta 2001, ukinjene pa so bile leta 2005. Foto: RTV SLO

Oba akterja zakona o nalepkah sta se potem pojavila v podjetju Mirage, danes pa imamo na pristojnem ministrstvu zopet LDS in Katarino Kresal. Lastnik podjetja Robert Rotar je do posla prišel s pomočjo zvez v LDS-u.

Vinko Gorenak, SDS
Dragutin Mate
Nekdanji notranji minister in poslanec SDS-a Dragutin Mate je poudaril, da je bil zakon, ki je nalepke odpravil, sprejet brez glasu proti. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten


Avtomobilske nalepke za tehnične preglede so bile nepotrebne, administrativna ovira za državljane, obremenjujoče za proračun in v ničemer niso izboljšale varnosti prometa, je na današnji tiskovni konferenci povedal nekdanji minister za notranje zadeve Dragutin Mate, ki je nalepke ukinil leta 2005. Zaradi prekinitve pogodbe je država v teh dneh po večletni pravdi podjetju Mirage dosodila 3,6 milijona evrov odškodnine (Mirage je zahteval 4,4 milijona).

Ministrstvo res naredilo vse?
Poslanec SDS-a Vinko Gorenak se ob tem sprašuje, ali je ministrstvo za notranje zadeve, ki ga vodi predsednica LDS-a Katarina Kresal, res dalo vso podporo državnemu pravobranilstvu pri zagovarjanju interesa države. "Po mojem mnenju uvedba nalepk ni bila nič drugega kot klasičen klientelistični posel LDS-a," trdi Gorenak in dodaja, da sta se oba akterja zakona o uvedbi nalepk pozneje znašla v podjetju Mirage, danes pa je na pristojnem ministrstvu znova LDS. Zanimivo se mu zdi tudi, da je pred časom podjetje Mirage zastopala odvetniška pisarna Mira Senice, Dragutina Mateja pa čudi, da on, čeprav je bil sam tisti, ki je nalepke ukinil, ni bil pozvan kot priča na pravdni postopek.
Proizvajal Cetis, distribuiral Mirage
Nalepke so se začele izdajati decembra 2001, označevale so čas, za katerega je bil opravljen tehnični pregled vozila, povračilo za uporabo cest in veljavo zavarovalne pogodbe. Nalepke je proizvajalo celjsko podjetje Cetis (ki se je tožbi odpovedalo), Mirage pa je izvajal personifikacijo (tiskanje številk za posameznega uporabnika) in distribucijo nalepk v centre za tehnične preglede. Pogodba bi se iztekla decembra 2006, toda marca 2005 je vlada z zakonom nalepke odpravila in pogodbo prekinila.

Mate: Škoda znaša 70.000 evrov
Nekdanji notranji minister trdi, da je dobil dokument s točnimi podatki o strukturi stroškov izdelave nalepke. Cena brez DDV-ja je znašala 1.000 SIT, postavka "dobiček" pa 80 SIT. Podjetje v letu in pol prekinitve pogodbe ni imelo nikakršnih stroškov dela in materiala, zato je edini prava škoda izgubljeni dobiček, kar znaša 70.000 evrov, je dejal Mate. Ob tako natančni specifikaciji stroškov Mate meni, da država "enostavno mora uspeti" v pravdi, le ministrstvo mora vložiti "vse napore".

"Pretirano služenje na račun državljanov"
Mate trdi, da so bili zaslužki ogromni. Uporaba nalepk je trajala od 2001 do 2005, vozil pa je bilo okoli 1,1 milijona. "Zmnožite to številko s ceno nalepke 1.000 SIT minus stroški, ki so znašali od 250 do 270 SIT na leto, pa dobite enormne zaslužke zasebnega podjetja za popolnoma nepotrebno nalepko," trdi Mate in dodaja, da so nekaj časa služili tudi z obveznim lepljenem v znesku 400 SIT. Material in delo naj bi znašala od 250 do 270 tolarjev, vse preostalo je dobiček, Mirageeva personalizacija in distribucija, je končal.

Nujna seja odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje bo predvidoma sklicana teden dni po redni seji, SDS pa bo zahteval, da se odbor seznani s stanjem in pozove notranje ministrstvo, naj naredi vse, da se zaščiti interes države.

Oba akterja zakona o nalepkah sta se potem pojavila v podjetju Mirage, danes pa imamo na pristojnem ministrstvu zopet LDS in Katarino Kresal. Lastnik podjetja Robert Rotar je do posla prišel s pomočjo zvez v LDS-u.

Vinko Gorenak, SDS