Super babica za volanom? Foto: BoBo
Super babica za volanom? Foto: BoBo

Žal vsako leto umre okoli 20 voznikov traktorjev, ki prepogosto s tehnično povsem neustreznimi traktorji opravljajo zelo nevarna dela. V trenutku, ko je umrl lastnik traktorja, je z njim ugasnila tudi kmetija. Inšpekcije bodo nadzor izvajale preventivno in z opozarjanjem.

Bojan Žlender, direktorat za promet
Patrick Vlačič
Ko so ogrožena življenja, naj bodo tudi kazni hude, pravi Vlačič. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten
policija, promocija
Na Generalni policijski upravi so pred uveljavitvijo novih zakonov pred ministrstvom za notranje zadeve pripravili stojnico, kjer so mimoidočim na voljo vse potrebne informacije o novih zakonih. Foto: MMC RTV SLO/Katja Pirnat
Nove kazni v prometu

"To je praznik. Dosežen je bil izjemen strokovni napredek," je na tiskovni konferenci o novem zakonu o motornih vozilih dejal generalni direktor direktorata za promet Bojan Žlender. Zakon so pripravljali v sodelovanju z nizozemskimi strokovnjaki, v uporabo pa šel v četrtek. Z njim so združili do zdaj zakonsko precej fragmentirana področja motornih vozil v en sam zakon, poleg strokovnega vidika pa je precej novosti tudi za uporabnike.

Kazni za prekrške strožje in višje.
Nov zakon o pravilih v cestnem prometu.


Tehnična brezhibnost vozil

Pri ugotavljanju tehnične brezhibnosti vozil bodo morali lastniki lažjih tovornih vozil do 3,5 tone kot vsa ostala tovorna vozila opraviti prvi tehnični pregled že po prvem letu - in nato vsako leto. Dogajalo se je namreč, da so ta zelo uporabljana vozila po starem prihajala na prvi pregled po 300 do 400.000 prevoženih kilometrih, saj je bil prvi tehnični pregled obvezen šele po četrtem letu, je pojasnil Žlender.
Nad traktorje tudi na zasebnih površinah
Uvaja se inšpekcijski nadzor nad traktorji za izvajanje kmetijskih in gozdarskih del tudi zunaj cestnega prometa. Vsako leto je okoli 20 smrtnih žrtev pri delu s temi stroji, zelo pogosto kmetje uporabljajo povsem tehnično neustrezne stroje. "Ko je umrl traktorist, je z njim ugasnila tudi kmetija," je pojasnil direktor direktorata in dodal, da bodo inšpekcijski ukrepi predvsem preventivni.

Prometni minister Patrick Vlačič je nove predpise in višje kazni komentiral pred sejo vlade:
"Kazni niso edine spremembe v novi zakonodaji, ampak smo naredili precej določb, ki tistim udeležencem, ki so kršitelji, pa so proaktivni, ki so se s svojim ravnanjem pripravljeni res socializirati v prometu, bistveno pomagajo na tej poti. Težko pristajam na to, da smo samo povišali kazni in da so kazni problem. Kazni so visoke. V Sloveniji so se zgodile nekatere prometne nesreče, v katerih so ljudje izgubili življenje zaradi res grobih kršitev CPP-ja. In kadar gre za taka cestnoprometna pravila, ki ogrožajo življenja, takrat jaz res nimam težav s tem, da so kazni hude, ker so v marsikateri evropski državi še hujše."


Babice s ferrariji

Zakon uvaja nekaj dodatnih pogojev za registracijo vozila, ki pa jih bodo občutili predvsem tisti, ki so pri tem "inovativni". "Ostalih 1.300.000 voznikov sprememb skoraj ne bo občutilo," je dejal. Pri vsaki menjavi lastništva vozila bo treba tablice vrniti in vozilo odjaviti. Prepogosto se je dogajalo, da je vozilo skozi leta izmenjalo več lastnikov, v evidencah pa je bila navedena oseba izpred več let, ki je ni bilo mogoče klicati na odgovornost za razgradnjo odsluženega vozila.

Po novem bo mogoče vozilo registrirati le, če imate zanj tudi ustrezno vozniško dovoljenje. "Takih primerov je zelo veliko. Gospa pri 80 letih ne bo več mogla registrirati 'svojega' ferrarija, ki ga je nekdo napisal na njeno ime ... z jasnimi nameni," je izjavil Žlender. 'Babica' bo morala s seboj pripeljati in registrirati tudi uporabnika vozila, ki bo s tem nosil odgovornost - med drugim za odčitke radarskih meritev na avtocestah. Ena administrativna ovira manj - pri prenosu lastništva se ne bo več izvajalo overjanje, temveč bo zadostovalo preverjanje istovetnosti na upravni enoti.

"Več pozornosti nevarnim cestnim odsekom"
Zakon o cestah, ki se bo prav tako začel izvajati v četrtek, bo zamenjal stari zakon o javnih cestah - urejal bo namreč vse prometne poti, tudi zasebne. Po besedah generalnega direktorja direktorata za ceste Davida Polutnika bo izboljšal gospodarjenje z infrastrukturo. Prinesel bo učinkovitejše pregledovanje nevarnih in pomanjkljivih cestnih odsekov, prepovedal vegetacijo in objekte tam, kjer bi lahko ovirali preglednost cest, ter razširil pooblastila redarstev.

Policija: "Zakon omejuje, da varuje"
Na Generalni policijski upravi so pred uveljavitvijo novih zakonov pred ministrstvom za notranje zadeve pripravili stojnico, kjer so mimoidočim na voljo vse potrebne informacije o novih zakonih. "Ne glede na to, da je nosilec nove prometne zakonodaje ministrstvo za promet in je s tem tudi pristojno za tolmačenje novosti, smo se na policiji odločili, da pristopimo k pojasnjevanju nekaterih novosti in predvsem aktivnosti policije zaradi razlogov, ki so vsem zelo jasni," je v izjavi za medije poudaril Boštjan Smolej z Generalne policijske uprave.

Smolej je še dodal, da so "prvi, s katerimi se srečajo kršitelji in občani na cesti, policisti". To je tudi razlog, da so se "odločili za tak prijazen pristop, da občanom in vsem udeležencem v prometu pojasnimo novosti in aktivnosti, ki jih bo začela policija izvajati ob uveljavitvi novih zakonov".

Žal vsako leto umre okoli 20 voznikov traktorjev, ki prepogosto s tehnično povsem neustreznimi traktorji opravljajo zelo nevarna dela. V trenutku, ko je umrl lastnik traktorja, je z njim ugasnila tudi kmetija. Inšpekcije bodo nadzor izvajale preventivno in z opozarjanjem.

Bojan Žlender, direktorat za promet
Nove kazni v prometu