Festival se je začel s predstavitvijo finalistov v kategoriji medijskih kampanj pred občinstvom in žirijo ter s predstavitvijo zmagovalcev azijskega festivala Adfest 2010. Foto: MMC RTV SLO/Jaka Dijak
Festival se je začel s predstavitvijo finalistov v kategoriji medijskih kampanj pred občinstvom in žirijo ter s predstavitvijo zmagovalcev azijskega festivala Adfest 2010. Foto: MMC RTV SLO/Jaka Dijak
Sir John Hegarty
Tudi male agencije imajo možnost prodreti na mednarodni trg, meni Hegarty in dodaja, da lahko ustvarjalnost pride od koder koli. Foto: MMC RTV SLO/Jaka Dijak
Zlati boben 2010
V okviru Kreativne akademije so v sredo na Zlatem bobnu predavali Michael Conrad iz Berlinske šole za kreativno voditeljstvo, kreativni direktor agencijske mreže Lowe, Matthew Bull in svetovni kreativni direktor agencij Bartle, Bogle, Hegarty, Sir John Hegarty, ki je med drugim tudi avtor kampanj za Levi's. Foto: MMC RTV SLO/Jaka Dijak

"Ni pomembno, kako velika je agencija, ampak kako velika je ideja," je na srečanju z novinarji na oglaševalskem festivalu Zlati boben dejal kreativni direktor agencij BBH Hegarty.

Sir John Hegarty je svetovni kreativni direktor agencij Bartle, Bogle, Hegarty, na 17. mednarodnem oglaševalskem festivalu Zlati boben pa je v spremljevalnem programu tekmovanja spregovoril o prihodnosti oglaševanja in oglaševalskih agencij. Na srečanju z novinarji je dejal, da je v današnjem svetu lažje hitrim in ostrejšim manjšim agencijam kot počasnim in dolgočasnim velikim agencijam. "Danes živimo v hitrem in ustvarjalnem svetu. Manjše organizacije delajo to bolje kot velike," pojasnjuje.

"Agencije bi morale delovati kot blagovne znamke"
Dodaja, da smo v svetu, ko so stranke pripravljene zaupati posameznikom. Za svojo agencijo pa pravi, da nočejo biti največja, ampak najboljša. Težava oglaševalskih agencij je po njegovem mnenju v tem, da ne delujejo kot znamke in si ne zaupajo. Poudarja še, da lahko v recesiji prodaš le dobre ideje.

Hegarty si je na Zlatem bobnu do zdaj ogledal le nekaj prijavljenih del, a za ta, ki jih je, pravi: "Vsa dela sem že nekje videl." Poleg Hegartyja sta obiskovalce festivala nagovorila tudi Michael Conrad iz Berlinske šole za kreativno voditeljstvo in kreativni direktor agencijske mreže Lowe Matthew Bull.

Nosilna tema letošnjega festivala je prenova, organizatorji pa pričakujejo okoli tisoč udeležencev iz vsaj 35 držav. Za nagrade Zlatega bobna se bo letos potegovalo 1.718 del, za najboljši plakat Piran Portorož pa 243 del.

Slovenija sodeluje s 132 deli
Največ del so prijavile oglaševalske agencije in studii iz Rusije (255), Poljske (179) in Romunije (179). Prijavljenih del iz Slovenije je 132, s čimer se je Slovenija uvrstila na četrto mesto. Več kot sto del so prijavila še ustvarjalna podjetja iz Turčije (124), Ukrajine (122), Izraela (119), Avstrije (118) in Češke (100).

Po medijih je največ prijav v skupini tiskani oglasi (363), sledijo medijske kampanje (235), zunanji mediji oglaševanja (234), televizijski oglasi (229) in interaktivna dela (200). V kategoriji dizajn in art direkcija se poteguje 182 del, v skupini oglaševalske kampanje 120, del s področja odnosov z javnostmi je 89, radijskih oglasov pa 69. 34 članov sedmih žirij, med katerimi so tudi trije slovenski predstavniki, pa je že v torek začelo ocenjevati skoraj 2.000 del.

V okviru festivala tudi koncert skupine Laibach
Tekmovalni del dopolnjuje tudi spremljevalni program, v katerem bodo med drugim spregovorili prvi možje nekaterih oglaševalskih agencij iz Evrope in drugih delov sveta. Govorili bodo o prihodnosti oglaševanja, spremembah v oglaševalski industriji, novih potrošniških smernicah in novih pogledih na trženje.

V petek bodo svojo pot do uspeha in izkušnje s trženjem orisali vodja Studia Moderna Sandi Češko, direktorica ribogojnice Fonda Irena Fonda, lastnik podjetja Pipistrel Ivo Boscarol, ustanovitelj in vodja družbe Seaway Japec Jakopin in član skupine Laibach Ivan Novak. V okviru festivala bo tudi koncert omenjene skupine.

Razstava na Tartinijevem trgu
Na Tartinijevem trgu v Piranu je do konca festivala na ogled razstava del, razdeljena v tri dele: prijavljeni v tekmovalnih kategorijah tiskan oglas in zunanji mediji oglaševanja, 26 finalistov za najboljši plakat Piran Portorož na letošnjo temo Genius Loci ter razstava del socialnega oglaševanja ACT Responsible, za katerega letno pripravlja razpis spletni medij Ad Forum.

Zlati boben je eden izmed dveh največjih evropskih oglaševalskih festivalov in ena redkih uspešnih slovenskih in v Evropi splošno priznanih blagovnih znamk, ki pokriva 400-milijonski trg od Portoroža do Vladivostoka, od Helsinkov do Tel Aviva.