Foto: BoBo
Foto: BoBo

Za prve priporočajo prilagojen urnik in drugačne oblike pouka, za druge pa različne oblike pomoči.

Redni proces vzgoje in izobraževanja za oboje se bo začel z enotedenskim zamikom, 25. maja, medtem ko bodo čez dva dni odšli v šolo učenci od 1. do 3. razreda osnovne šole ter dijaki zaključnih letnikov srednjih šol.

Izmenjuje naj se čim manj učiteljev

Za učence 9. razreda zavod priporoča, naj ravnatelj in učitelji načrtujejo prilagojen urnik s fleksibilno izvedbo na dnevni in tedenski ravni ter razmišljajo o drugačni obliki izvedbe pouka. Ravnatelj lahko organizira delo učiteljev posameznega razreda/oddelka na šoli tako, da učitelji izmenično oziroma po dnevih izvajajo pouk v 9. razredu in izobraževanje na daljavo z drugimi razredi/oddelki/učenci.

"Pri načrtovanju pouka priporočamo, da se v enem dnevu v oddelku/skupini izmenjuje čim manj učiteljev različnih predmetov. Organizacija pouka naj zato omogoča izvedbo več ur istega predmeta na dan. To omogoča tudi lažjo organizacijo izobraževanja na daljavo za učence od 4. do 8. razreda in izvajanje pouka v skupinah," so zapisali na zavodu.

Sorodna novica V vrtce se vrača polovica otrok, navodila kljub preklicu epidemije ostajajo enaka

Učiteljem svetujejo, naj usklajeno načrtujejo preverjanje pridobljenega znanja v času izobraževanja na daljavo in ocenjevanje znanja ter zaključevanje ocen, tistim učencem, ki bodo odsotni, pa naj zagotovijo podporo s posredovanjem gradiva in navodil, obveščanjem staršev ipd. Zavod priporoča tudi, naj skupaj z učenci premislijo o nadomestnem simbolnem zaključku osnovnošolskega izobraževanja kot zaključku pomembnega življenjskega obdobja.

Najmanj od dve do tri ure pomoči tedensko

Za učence, ki potrebujejo pomoč in podporo, oziroma za učence, ki iz različnih razlogov niso zmogli v času izobraževanja na daljavo usvojiti temeljnih ciljev in ne dosegajo minimalnih standardov znanja, pa zavod priporoča, naj učiteljski zbor določi način in oblike pomoči ter pri tem upošteva razlike med učenci.

"Načrtovanje in organizacija različnih oblik pomoči za učence z učnimi težavami naj bosta takšna, da bodo posamezni učenci v strnjeni obliki deležni najmanj od dve do tri ure pomoči na teden za posamezni predmet," piše v priporočilih.

Kot so še poudarili na zavodu, naj šole smiselno uporabijo tudi priporočila in usmeritve, ki so jih prejele kot priloge k okrožnicam ministrstva za izobraževanje, znanost in šport v obdobju izobraževanja na daljavo.