Ljudmila Novak, predsednica NSi-ja, je v Odmevih na uvodno vprašanje Rosvite Pesek, kako komentira, da jim javnomnenjske ankete merijo le 2,7-odstotno podporo, odvrnila, da imajo na koncu vedno večjo podporo, kot jim jo namerijo ankete.
Na podobno vprašanje, kako komentira, da jih ankete ne zaznavajo, je predsednik Demokratične stranke dela (DSD) Franc Žnidaršič odgovoril, da je prav, da je bila stranka ustanovljena, saj so bili delavci izkoriščani v imenu kapitala, in je zato potreben nov dogovor.
Prepričan je, da imajo dober program (neposredna demokracija, zagotovitev človekovih pravic in enakosti žensk, medgeneracijskega sporazuma ter ustreznega gospodarskega okolja).
Predsednik SNS-a Zmago Jelinčič je po drugi strani izrazil zaskrbljenost nad izidi anket in upa, da bodo privrženci stranke odšli na volitve, saj da je SNS »vest parlamenta in političnega dogajanja v Sloveniji«.
Žnidaršič je pojasnil tudi, kaj mislijo z vrnitvijo tajkunskega premoženja. Prek zakona o odvzemu nezakonitega premoženj bi se tovrstno premoženje zaseglo, šlo pa bi v proračun in v roke firm in delavcev, ki niso dobili plačanih prispevkov in plač.
Vsi bi nekaj prodali in nekaj zadržali
V nadaljevanj pogovora je beseda nanesla tudi na to, katera so tista podjetja, ki bi jih kandidati prodali. Jelinčič je na tej točki izpostavil, da ne bi v celoti prodal Slovenskih železnic, dal pa bi koncesijo na ceste, delno bi prodal tudi Luko Koper.
Smiselno se mu zdi dokapitalizirati NLB in NKBM in jima najti strateškega partnerja, hkrati pa poklicati na odgovornost vse ljudi, ki so povzročili trenutno stanje v državi, in jim zasesti premoženje.
Žnidaršič je ob tem poudaril, da bi morala država zadržati vsa podjetja, ki prinašajo dobiček, izgubarska pa prodati. Novakova je izpostavila, da bi ohranili podjetja, ki imajo strateški pomen, kot sta npr. Luka Koper in Aerodrom Ljubljana, medtem ko se ji Adria Airways ne zdi strateško pomembna družba.
Ni dileme, kazni morajo biti nižje
Dotaknili so se tudi visokih kazni za prometne prekrške. Po mnenju Jelinčiča voznikom ne bi smeli vzeti vozniškega dovoljenja v vseh kategorijah, če je storil prekršek v neki drugi kategoriji. Kazni se mu zdijo »svinjsko visoke« in bi jih zagotovo znižal.
Tudi Žnidaršič je prepričan, da so kazni previsoke, model kaznovanja pa bi se moral bolj približati evropskim praksam. Kazni bi morale biti visoke le za tiste, ki redno kršijo predpise, je dodal. Novakova je pri tem poudarila pomen večje preventive in nadzora v prometu, a se tudi njej zdijo kazni občutno previsoke.
Jelinčič bi sodnikom vzel trajni mandat, Novakova bi jih raje nadzirala
Vprašanje boljše učinkovitosti pravne države bi vsak od gostov reševal malce drugače. Novakova tako meni, da je sodna veja oblasti neodvisna in da bi morali zgolj nadzirati učinkovitost sodstva.
Jelinčič je po drugi strani prepričan, da bi morali uvesti kazensko odgovornost sodnika za napačno sodbo ter ukiniti trajni mandat tožilcev in sodnikov. Po Jelinčičevem predlogu bi vsakih osem let ocenili njihovo delo in jim na podlagi tega dodelili nov mandat.
Trenutna ureditev po njegovem mnenju namreč pripelje do tega, "da človek najde večino ljubljanskih sodnic ob 12. uri na tržnici, namesto na sodišču".
Žnidaršič po drugi strani ne bi ukinil trajnega mandata, saj bi to pomenilo politično odvisnost pri vsakem ponovnem imenovanju sodnika.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje