Ivan Kapun: Od policistov zahtevamo, da uporabljajo raznovrstne metode dela, predvsem pa delo s civilnimi vozili in civilnimi opazovalci, saj so na ta način pri preganjanju objestnih voznikov manj predvidljivi. Foto: MMC RTV SLO/M. N.
Ivan Kapun: Od policistov zahtevamo, da uporabljajo raznovrstne metode dela, predvsem pa delo s civilnimi vozili in civilnimi opazovalci, saj so na ta način pri preganjanju objestnih voznikov manj predvidljivi. Foto: MMC RTV SLO/M. N.
Milan Kapun
Ivan Kapun: Policisti spremljajo prometno signalizacijo na cestah. Ko ugotovijo pomanjkljivosti, o tem obvestijo vzdrževalce cest, ki so pristojni za posamezno cesto. Mi jim seveda samo predlagamo, oni pa lahko to upoštevajo ali pa ne. Če pa pride do prometne nesreče in se ugotovi pomanjkljiva prometna signalizacija, pa se ugotavlja tudi odgovornost vzdrževalcev ceste. Foto: MMC RTV SLO/M. N.

To je stvar odločitve radijskih postaj, saj tega ne moremo prepovedati. Kljub temu menim, da to ni tako zelo problematično. Saj kljub tem obvestilom še vedno ugotovimo veliko število prehitrih voznikov. Ta radijska obvestila tudi niso natančna tako, da vozniki s to informacijo ne dobijo natančne lokacije našega radarja. Poleg tega pa imamo avtoceste pokrite s stacionarnimi radarji, katerih lokacije so znane in kljub temu vozniki še vedno kršijo predpise.

Ivan Kapun o radijskih obvestilih o lokalcijah radarjev.
Kapun za MMC: Borimo se s kadrovsko stisko

Vodja sektorja prometne policije pri Generalni policijski upravi je v MMC-jevi klepetalnici ob tem povedal, da so sicer v Sloveniji najnevarnejši mlajši vozniki med 18. in 24. letom, bolj pa so v tem smislu izpostavljeni tudi vozniki med 34. in 44. letom. Zelo nevarni so po njegovih besedah tudi kolesarji in pešci, medtem ko največ nesreč, kot je znano, povzročajo vinjeni vozniki.

Vabljeni tudi k ogledu ob strani priloženega MMC-jevega videonintervjuja, v katerem je Ivan Kapun spregovoril o:
- primerjavi med policijsko skrbjo za prometno varnost doma in drugod po Evropi;
- boju proti kadrovski stiski;
- o ideji, da bi prometni policiji pomagala posebej usposobljena podjetja s koncesijo;
- uspešnosti avtošol pri učenju varne vožnje.


Z akcijami do zmanjšanja števila nesreč
Na skeptično vprašanje uporabnika rollinga ali akcije, kakršna je bila nedavna Alkohol ubija - največkrat nedolžne, v okviru katere so policisti poostrili nadzor nad vinjenostjo voznikov, sploh pomagajo, je odgovoril pritrdilno, saj je bilo v 14 dneh v času martinovanj zaznanih manj kršitev kot pretekla leta. Manj je bilo tudi prometnih nesreč.

Beseda je po pričakovanjih tekla tudi o (visokih) kaznih za prometne prekrškarje. Kapun trdi, da je od leta 2008, ko je v veljavi novi zakon, ki je dvignil kazni, prometnih nesreč manj za okoli 25 odstotkov. A mici s tem odgovorom ni bila zadovoljna in jo je zanimalo, ali ne bi bilo vendarle pametno, da bi se pred dvigom kazni popravilo nevarne ceste.

Rešitev v hkratnem obnavljanju cest in zakonskem urejanju
"Jaz mislim, da je rešitev nekje na sredini. Ceste je seveda potrebno sproti popravljati, predvsem državne ceste, ki so bile ob gradnji avtocestnega omrežja nekoliko zapostavljene. Poleg tega pa je potrebno tudi nadgrajevati zakonodajo in jo s tem narediti bolj učinkovito. Pa ne za kaznovanje, ampak kot neke vrste preventivo, ki bo odvračala udeleženca v prometu od tega, da bi storil prekršek," je na to odvrnil prvi prometnik v državi.

Celoten klepet si lahko preberete tukaj.

Kazni seveda pišejo policisti in Japsner je MMC-jevega gosta zato opozoril, da bi bilo treba kljub temu, da je mož v modrem premalo, na cestah povečati njihovo število. "In potem so inkasanti, namesto, da bi ljudi opozarjali /.../. In večja prisotnost bi bistveno zmanjšala število nesreč, saj bi 'polovili' veliko tistih, ki so nestrpni, pijani, agresivni, ki se obnašajo, kot da so cesto kupili zase in bi jim morali vsi dati prostor," je dodal. Kapun je v komentarju na te besede zatrdil, da si policisti zelo prizadevajo, da bi nadzor izvajali na mestih, kjer se pojavljajo težave. "Vendar se morajo pojaviti tudi na mestih kjer je veliko kršitev (sicer v manjši meri), zato morda kdaj izpade, da je to samo inkasanstvo," je dodal.

Policist mora biti zgled
Nov očitek, ki je letel na policiste, je izpostavil saso39, ki je Kapuna vprašal, zakaj policistov ne motivirajo, da v prostem času ne bi pili alkohola in vozili v vinjenem stanju. "To je popolnoma nesprejemljivo. Pri policistih se vedno poudarja pomembnost vzgleda, ki ga policist daje v družbi. Vedno poudarjamo, da take stvari, ki ste jih opisali, niso sprejemljive za lik policista. V policiji takšne zadeve spremljajo policistovi nadrejeni, poleg tega so ustanovljene posebne službe, ki spremljajo in v primeru takšnih dogodkov ustrezno reagirajo," je navedel gost.

Policijsko delo pa še zdaleč ni lahko. Po Kapunovih besedah možje v modrem pri svojem delu doživijo marsi katero nevšečnost: "Če se omejim na promet, bi dejal, da je najbolj specifično delo obravnavanje prometnih nesreč, kjer se srečujemo predvsem s travmami udeležencev prometnih nesreč in nevšečnostmi, ki so s tem povezane. Pri ugotavljanju prekrškov gre velikokrat za zelo agresivne ljudi, ki nočejo ustaviti, ki celo napadejo policista. Ukvarjamo se tudi z raznimi intervencijami, prijetji roparjev, tatov in podobno."

Policist največ znanja dobi v praksi
In kako se policiste prometnike usposablja za delo? Urjenje za dela na cesti je del učnega procesa vsakega policista na policijski akademiji. Za policiste, ki izvajajo kontrolo prometa, potekajo tudi posebni kratkotrajni tečaji, kjer še na poseben bolj skoncentriran način prejemajo potrebno znanje. Seveda pa največ znanja sprejmejo v praksi, kjer je njihov vir informacij mentor, je pojasnil vodja sektorja prometne policije.

To je stvar odločitve radijskih postaj, saj tega ne moremo prepovedati. Kljub temu menim, da to ni tako zelo problematično. Saj kljub tem obvestilom še vedno ugotovimo veliko število prehitrih voznikov. Ta radijska obvestila tudi niso natančna tako, da vozniki s to informacijo ne dobijo natančne lokacije našega radarja. Poleg tega pa imamo avtoceste pokrite s stacionarnimi radarji, katerih lokacije so znane in kljub temu vozniki še vedno kršijo predpise.

Ivan Kapun o radijskih obvestilih o lokalcijah radarjev.
Kapun za MMC: Borimo se s kadrovsko stisko