Po podatkih Darsa se je v obdobju 2005-2007 v predorih in pokritih vkopih v Sloveniji zgodilo 228 nesreč, od januarja 2007 do konca februarja letos pa je bilo samo v predorih, daljših od 500 metrov, 53 nesreč in 71 incidentnih dogodkov.
Branka Videtič, izvršna direktorica za prodajo in marketing na Darsu, je za MMC povedala, da so se hitrosti vozil v predorih v zadnjem času znižale do meje predpisane hitrosti, za kar gre zasluga predvsem učinkovitosti sistemov za nadzor in vodenje prometa ter radarjev, "vendar stanje še ni optimalno". "Je pa veliko prekoračitev na ožjem območju pred in za predorom, kar pomeni tudi negativen vpliv na predorsko varnost. Druga, še večja težava je neprimerna varnostna razdalja v predoru, predvsem pri tovornih vozilih," je za MMC pojasnila Videtičeva.
Varnost v slovenskih predorih
Z vprašanji o varnosti slovenskih predorov smo se obrnili tudi na Avto-moto zvezo Slovenije (AMZS). Blaž Poženel iz AMZS-ja je za MMC pojasnil, da varnost vseh daljših slovenskih predorov ocenjujejo v okviru konzorcija EuroTAP, ki pripravlja in objavlja teste evropskih predorov. V mednarodnem ocenjevanju predorov so med daljšimi pregledanimi poredori najboljšo oceno zelo dobro dobili predori Dekani, Kastelec, Trojane, oceno dobro predora Jasovnik in Ljubelj, oceno zadovoljivo pa predor Karavanke.
Prav v tem 7.864 metrov dolgem mejnem predoru med Slovenijo in Avstrijo se je pred dvema letoma zgodila nesreča, ko je v predoru zgorel avtomobil makedonskega voznika. Takratni požar je pokazal, da požarna varnost v predoru ni najboljša.
AMZS in avstrijski avtomobilski klub OAMTC sta po nesrečnem dogodku v okviru EuroTAP-a še enkrat ocenjevala varnost mejnega predora. Končna ocena zadovoljivo je bila posledica predvsem pomanjkanja dodatnih zasilnih izhodov in reševalnih poti ter prešibke osvetljenosti predora. Do leta 2019 pa so v karavanškem predoru predvidene še številne druge izboljšave, in sicer spremenjen način prezračevanje v sredini predora, obnovitev sistema za javljanje požara in sistema za dovod vode za gašenje ter vgradnja videosistema z analizo slik.
Kako varno skozi predor?
O tem, kako lahko poskrbite za varno vožnjo pred predorom in skozi njega ter o ravnanju ob morebitni nesreči, si lahko preberete v zgibanki Varno skozi predor, ki so jo pri AMZS-ju izdali skupaj z Darsom. Pred predorom je treba preveriti, ali imate v avtu dovolj goriva, vklopiti radio in nastaviti sprejem radijske postaje s prometnimi informacijami, prižgaiti zasenčene luč, sneti sončna očala in biti pozoren na semaforje in druge prometne znake.
Državna vaja: trčenje treh vozil v predoru Karavanke
Kot smo že omenili, je bil zaradi državne vaje Karavanke 2009 karavanški predor zaprt osem ur. V predoru so uprizorili verižno trčenje treh vozil, na obeh straneh predora so nastale dolge kolone vozil, v njem pa je obtičalo vozilo z zelo nevarnimi snovmi. Predor je bil ovit v dim, nastali položaj pa je skušalo rešiti 300 reševalcev. Vajo, ki je pravzaprav preizkus novega načrta ukrepanja ob nesrečah v enocevnih predorih po posodobitvah po prej omenjeni nesreči pred dvema letoma, si je ogledala tudi ministrica za obrambo Ljubica Jelušič.
Ana Medved
ana.medved@rtvslo.si
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje