Na skupni novinarski konferenci ministrstva za promet, ministrstva za notranje zadeve, ministrstva za obrambo in Agencije za varnost prometa so ministri podali oceno stanja prometne varnosti v letu 2010, ukrepih za večjo varnost v prihodnje in analizo množične prometne nesreče, ki se je zgodila novembra lani pri Grosupljem.
Manj smrtnih žrtev na cestah
Katarina Kresal je zatrdila, da so zakoni, ki so jih sprejeli lani, pripomogli k večji varnosti v prometu. Visoke kazni pa so po njenih besedah namenjene preventivi, "saj so v prometu še vedno najbolj nevarni tisti, ki vozijo pod vplivom alkohola, in tisti, ki ne upoštevajo omejitev hitrosti. Teh kršiteljev je še vedno preveč, čeprav nam je uspelo njihovo število zmanjšati," je zagotovila ministrica, ki je prepričana, da vožnja pod vplivom alkohola v očeh ljudi ni več "frajerska".
Kresalova je poudarila tudi, da je na naših cestah manj smrtnih žrtev, kar naj bi bilo rezultat usklajenosti različnih ministrstev, ki kakorkoli sodelujejo v prometu. Ministrica je povedala, da je Slovenija z repa Evropske unije po številu smrti na cestah prišla na sredino lestvice, "kar pomeni, da naši ukrepi že kažejo pozitivne rezultate, a to nas ne bo zagotovilo. Še naprej bomo delali v smeri, ki bo na cestah prinesla še večjo varnost."
"Varnost je prioriteta ministrstva za promet"
"Varnost na cestah se bo letos še povečala," je zagotovil minister za promet Patrick Vlačič, ki je povedal, da si bodo še naprej prizadevali za čim večjo varnost v prometu, k temu naj bi po Vlačičevih besedah pripomogel nacionalni program varnosti v prometu do leta 2021 in program promocije nove prometne varnostne zakonodaje. Minister pričakuje, da bodo ti programi in zakonodaja sprejeti v DZ-ju in da bodo še omejili število nesreč. Napovedal je še sekcijsko merjenje hitrosti na cestah, hkrati pa nameravajo v preventivno delo vključiti občine in civilno družbo. Na področju preventive bo ministrstvu pomagala tudi RTV Slovenija s serijo štirih dokumentarnih oddaj o varnosti v prometu, v katerih naj bi bili posebne pozornosti deležni kolesarji in motoristi, ki sodijo med bolj ogrožene udeležence v prometu.
Analiza množičnega trčenja pri Grosupljem
Direktor agencije za varnost prometa Ljubo Zajc je povedal, da so nesrečo pri Grosupljem podrobno analizirali. Cilji analize naj bi bili različni. Izpostavil je določitev okoliščin, vzrokov in dejavnikov pri prometni nesreči in uporabi teh podatkov za preventivno uporabo v prihodnje. Prepričan je, da ugotovitve analize te nesreče lahko pomagajo pri ukrepih, da se take nesreče ne bodo več dogajale.
"Promet je takšna dejavnost, pri kateri se lahko ljudje veliko naučijo. Iz te nesreče želimo potegniti zaključke, s katerimi želimo biti bolj učinkoviti, če do take nesreče pride, in kaj lahko naredimo, da do take nesreče ne bi več prišlo," je sklepe analize komentiral Vlačič in kot enega izmed ukrepov, ki jih bodo sprejeli na podlagi te analize, omenil izboljšanje prometne signalizacije in neposrednega obveščanja na slovenskih cestah.
"Reševanje ponesrečencev odlično"
Ljubica Jelušič, ministrica za obrambo, je o omenjeni nesreči povedala, da je bilo ključno pri reševanju ponesrečencev in udeležencev pri tej nesreči hitro in učinkovito delo policistov, centra za obveščanje in upravljavca cest. Pozitivno je ocenila tudi delo gasilcev, ki so pri nesreči pomagali pri reševanju ponesrečencev iz vozil, in delo reševalcev, ki so bili kljub velikemu številu zelo dobro organizirani in usklajeni. Po mnenju ministrice za obrambo bi težko ravnali bolj učinkovito. Jelušičeva je prepričana, da je za večjo učinkovitost treba uvesti skupno usposabljanje tistih, ki pri takih nesrečah sodelujejo v reševalnih akcijah, saj meni, da je potrebno, da policisti, gasilci in reševalci delujejo še hitreje in še bolj organizirano in učinkovito.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje