V izdelavo krpana je vključenih več kot 40 slovenskih podjetij in inštitucij. Naložba je vredna 10 milijonov evrov, oklepnik krpan 8x8 pa vključuje 55 odstotkov slovenskih delov.
Boljši od Pandurja
V primerjavi s predhodnikom pandurjem ima krpan več pomembnih izboljšav - predvsem večjo protiminsko in drugo zaščito, močnejši motor, boljšo mobilnost. Od konkurence naj bi bil po mnenju proizvajalcev boljši, ker je enostavnejši, varčnejši in varnejši. Krpan ima v primerjavi s predhodnim vozilom, to je valukom 6x6, okoli 40 odstotkov izmenljivih delov. To lastnost v Sistemski tehniki, ki je letos za Slovensko vojsko izdelala zadnjega od 85 valukov, izpostavljajo kot zelo pomembno pri zmanjševanju stroškov logistike in vzdrževanja vozila. Vozilo ima okoli 20 let življenjske dobe.
Krpan ima sicer boljše tehnične zmogljivosti kot pa vozilo pandur II, ki ga je Sistemska tehnika v okviru razpisa ministrstva za obrambo. Na razpisu je sicer ministrstvo izbrano vozilo patria istoimenskega finskega podjetja.
Če ne Slovenija, pa vsa Evropa
V Sistemski tehniki, kjer imajo več kot deset let izkušenj pri razvoju vozil valuk 6x6, s krpanom merijo na celotni evropski trg, pa tudi na Bližnji in daljni Vzhod. Na Ravnah so pripravljeni na takojšnjo redno proizvodnjo oklepnika, sklenili pa so že predpogodbo z zahodnoevropsko članico Nata. Niso povedali ničesar o naročniku in količinah, neuradno naj bi šlo za Portugalsko.
Vrednost osnovnega modela je nekaj manj kot 300 milijonov tolarjev, v načrtu pa so za zdaj štiri različice vozila: transportno, poveljniško, bojno in vozilo z minometom. Zanimiva razprava o nakupu novega oklepnega vozila slovenske vojske poteka tudi na forumu RTV SLO.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje