Agencija za varnost prometa (AVP) je pripravila široko medijsko kampanjo za večjo varnost motoristov, za prihodnje tedne pa so napovedali tudi več dejavnosti na terenu. Direktor AVP-ja Jože Hribar je dejal, da z njo želijo motoriste in mopediste opozoriti na njihovo varnost in vidnost. "Sporočilo kampanje pa je, da motoristi na cesti niso nepremagljivi, temveč najbolj ranljivi," je povedal.
V predstavitvi je poudaril, da se je letos zgodilo 40 prometnih nesreč z udeležbo enoslednih motornih vozil, v katerih je umrl mopedist, osem voznikov je bilo hudo, 19 pa lažje poškodovanih. Lani pa so našteli 1056 prometnih nesreč z udeležbo voznikov enoslednih motornih vozil oz. 17 odstotkov več kot v letu 2020. "Kot glavna vzroka za nastanek prometne nesreče izstopata neprilagojena hitrost in nepravilna stran oziroma smer vožnje," je dejal Hribar.
"Delež umrlih zaradi alkoholiziranosti se je v zadnjih letih močno povečal, zato znova opozarjamo, da alkohol nikakor ne spada v promet," je še opozoril Hribar. Ob tem je motoriste pozval, naj vožnjo na začetku sezone prilagodijo svojim sposobnostim obvladovanja motorja, "ki najverjetneje ni na ravni lanske jeseni".
Policija bo izvajala poostren nadzor
Predstavnik za odnose z javnostmi Policijske uprave Ljubljana Tomaž Tomaževic je dejal, da bo policija v času akcije skrbela za varnost na cesti, v največji možni meri pa bodo na kritičnih točkah.
V agenciji bodo letos dali velik poudarek izobraževanju motoristov. Dveh spletnih delavnic se bo v marcu udeležilo več kot 500 motoristov, v Novem mestu pa bodo pripravili brezplačne treninge varne vožnje, je povedala vodja sektorja za razvoj in koordinacijo varnosti cestnega prometa na AVP-ju Anamaria Hren.
Neljubo delo zdravnikom
Namestnik vodje Urgentnega kirurškega bloka UKC-ja Ljubljana Radoš Vidmar pa je ob predstavitvi kampanje povedal, da letno obravnavajo od 500 do 600 poškodovancev motorističnih nesreč. Med poškodbami večji del zavzemajo lažje poškodbe, kot so odrgnine, udarci ali raztrganine, pomemben delež pa predstavljajo tudi večje poškodbe, kot so odprti zlomi okončin, zlomi medenice in hrbtenice, poškodbe notranjih organov ter hude poškodbe glave.
Na novogoriški policijski upravi so poudarili, da je povsod po Sloveniji zaradi ugodnejših vremenskih razmer v zadnjem obdobju na cestah več voznikov enoslednih motornih vozil, a opozarjajo, da razmere na cestah niso idealne. Na začetku motoristične sezone je asfaltna površina namreč še vedno hladna in ne omogoča najboljše oprijemljivosti, na vozišču pa je lahko še vedno veliko udarnih jam in peska. Poleg tega poudarjajo, da je tudi sposobnost obvladovanja motorja po zimi na bistveno nižji ravni kot ob koncu sezone.
Številke niso v korist motoristom
Kot so poudarili v AVP-ju, število enoslednih motornih vozil narašča, so pa kljub temu lani policisti ugotovili več kot tisoč kršitev cestnoprometnih predpisov manj kot v letu 2020. Opažajo pa, da se je varnost motoristov in mopedistov poslabšala, saj je lani umrlo kar 33 voznikov. Za prometne nesreče teh voznikov je značilno, da se pripetijo predvsem med aprilom in oktobrom, v času motoristične sezone, največkrat med petkom in nedeljo.
Po podatkih Policijske uprave Nova Gorica pa so bili najpogostejši vzroki prometnih nesreč motoristov v letu 2021 neprilagojena hitrost, nepravilna stran in smer vožnje, neupoštevanje pravil o prednosti, nepravilno prehitevanje in neustrezna varnostna razdalja.
Prvi pogoj za varno vožnjo je vzdrževano in tehnično brezhibno motorno vozilo, nujna pa je tudi dobra psihofizična kondicija, so še opozorili v AVP-ju. Motoristi morajo za svojo varnost poskrbeti tudi z uporabo dobre zaščitne opreme, torej zaščitne čelade, kombinezona, ščitnika hrbtenice, škornjev in rokavic, ki naj bo v svetlih, živahnih, opaznih barvah, so še dodali na agenciji. Vozniki naj vedno vozijo s prižganimi lučmi, hitrost vožnje pa prilagodijo razmeram.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje