Sindikat ministrstva za obrambo je stavko operaterjev številke 112 napovedal zaradi zastoja v pogajanjih glede prenove plačnega sistema in "ignorance do krivic operaterjev v centru za obveščanje".
V sindikatu so ob napovedi stavke med drugim pojasnili, da mora operaterjem v začetnem razredu država vsak mesec doplačati razliko do minimalne plače. Nizke plače so privedle do tega, da ni več prijav za razpisana delovna mesta operaterja, obstoječi operaterji pa zaradi kadrovske podhranjenosti, preobremenitve in izgorelosti vse pogosteje iščejo zdravniško pomoč.
Predsednik Sindikata ministrstva za obrambo Marjan Lah je novembra pojasnil, da operaterji od vlade zahtevajo zagotovila, da bo njihovo delovno mesto uvrščeno v 30. plačni razred in sistematizirano primerljivo z delovnim mestom dispečer v nujni medicinski pomoči na primerljivi ravni izobrazbe.
Začetek stavke je napovedan za 19. februar, trajala pa bo do sklenitve stavkovnega sporazuma. Ob tem v sindikatu zagotavljajo, da delovanje številke 112 ne bo ogroženo.
Ministrstvo napoveduje pogovore s sindikatom
Kot so v odzivu zapisali na ministrstvu za obrambo (MORS), so po dogovoru s sindikatom z namenom ureditve statusa operaterjev v centrih za obveščanje v dogovorjenih rokih podali predlog spremembe uredbe, ki omogoča umeščanje novega delovnega mesta dispečer v centrih za obveščanje.
Spremenjena uredba o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih, ki je bila potrjena na seji vlade 14. decembra lani, zdaj v katalog delovnih mest vključuje delovna mesta dispečer v centrih za obveščanje. "To jasno kaže na naše skupno prizadevanje za ureditev primernega statusa zaposlenih v centrih za obveščanje," so navedli. Menijo, da bi bilo treba v trenutnih pogajanjih med sindikati in drugimi partnerji kolektivne pogodbe za javni sektor delovno mesto uvrstiti v ustrezen plačni razred, kar poteka v okviru celovite prenove plačnega sistema javne uprave.
Ob tem so na MORS-u še poudarili, da je delovanje klica v sili na številki 112 življenjskega pomena. "Tega se zavedamo vsi partnerji in tudi v primeru stavke bo številka delovala nemoteno," so zagotovili. Napovedali so, da bo ministrstvo v prihodnjem tednu opravilo pogovore s Sindikatom ministrstva za obrambo, na podlagi katerih bodo lahko skupaj podali več informacij o nadaljnjih aktivnostih.
Na MORS-u so odzivu priložili še dopis ministrstva za javno upravo, to pa ga je na sindikat naslovilo sredi tega tedna. V njem med drugim pojasnjujejo, da je vlada imenovala pogajalske skupine za pogajanja in usklajevanja o predpisih in kolektivnih pogodbah po posameznih plačnih stebrih. Napovedali so, da bo vladna stran v okviru pogajanj v zvezi z odpravo nesorazmerij v osnovnih plačah pripravila predlog odprave nesorazmerij, pri čemer bo predlog uvrstitev v plačne razrede pripravila tudi za delovna mesta dispečerjev, kot jih je na novo opredelila spremenjena uredba o notranji organizaciji, sistematizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih. "Uvrstitve delovnih mest v plačne razrede bodo predmet pogajanj s socialnimi partnerji," so dodali.
Lani več kot 700 tisoč klicev, odzivni čas v veliki večini primerov okoli 5 sekund
Na številko 112 sicer lahko pokličete, če se znajdete v težavah kjerkoli v Evropi ter tudi v številnih drugih država. Skupno je pomoč na številki 112 dosegljiva v 97 državah, med njimi so tudi takšne, ki imajo ob tem tudi druge nacionalne številke za klic v sili.
"Številko 112 za klic v sili pokličemo vedno, kadar potrebujemo nujno medicinsko pomoč, pomoč gasilcev, gorskih reševalcev, jamarskih reševalcev, podvodne reševalne službe in drugih služb zaščite in reševanja, pa tudi v primeru, kadar bi potrebovali policijo," je za Radio Slovenija pojasnil vodja regijskega centra za obveščanje Ljubljana Tilen Cestnik.
Kot je za Radio Slovenija poročala novinarka Katja Arhar, so klicni centri v Sloveniji lani prejeli nekaj manj kot 706.000 klicev na pomoč, največ v enem dnevu so jih imeli četrtega avgusta, na dan katastrofalnih poplav, in sicer skoraj 14.000. Operaterji so se na 90 odstotkov klicev odzvali v 5,79 sekunde.
Tudi lani pa so ljudje največkrat potrebovali nujno medicinsko pomoč. Številka 112 je dosegljiva tudi prek sistema eKlic v avtomobilih ter prek SMS-sporočil, ki so sicer namenjena predvsem gluhim in naglušnim, pa tudi v specifičnih položajih, pojasnjuje Cestnik. "Če se znajdemo v situaciji, da ne moremo govoriti, recimo, da se znajdemo sredi nekega kriminalnega dejanja in bi s tem, ko bi poklicali, izdali svojo prisotnost na tistem kraju, lahko napišemo SMS. Ali pa če bi bili prizadeti zaradi možganske kapi, ne moreš govoriti, pa lahko napišeš SMS. Ali pa v hribih, če recimo nekje ni signala, napišeš SMS in mogoče v nekem trenutku pride lažje skozi omrežje kot govorna povezava."
Biti operater v klicnem centru 112 te mora v prvi vrsti veseliti, je pa to zelo stresno delo, pojasnjuje Cestnik, saj v nasprotju s posredovalci na samem kraju operaterji nimajo zaključka zgodbe. Tudi zato so jim na voljo razbremenilni pogovori z zaupniki. Operaterji pa ob tem spomnijo tudi, da bi bilo tudi njihovo delo treba ustrezno vrednotiti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje