Po poročanju koprske dopisnice Radia Slovenija Nataše Ugrin Tomšič se je protest začel pred vhodom v Luko Koper, kamor so se pripeljali avtobusi iz celotne Slovenije v podporo luškim delavcem. V bistvu gre za protivladni protest, saj zaposleni opozarjajo na škodljivo delovanje vlade.
Predsednik sveta delavcev Luke Mirko Slosar je ob tem dejal, da gre v bistvu za razširjeno sejo sveta delavcev, na kateri so sprejeli pet zahtev. Tako do četrtka zahtevajo ureditev novega vhoda v pristanišče, razširitev državnega prostorskega načrta koprskega pristanišča, sprejetje programa razvoja Luke Koper do leta 2020 ter takojšnjo razrešitev in sankcioniranje odgovornih za nastali položaj v Luki.
Sporočilo današnjega shoda je po besedah predsednika Konfederacije sindikatov 90 Petra Majcna ta, da je "skrajni čas, da se reče konec plenilskemu, elitističnemu delovanju določenih krogov, ki vidijo v našem gospodarstvu le svoj interesni kotiček, kjer naj si ustvarjajo svoje osebno bogastvo". Predsedniku vlade Miru Cerarju je ob tem sporočil, "naj nemudoma kaj stori v smislu ustavitve teh nespametnih predlogov in odstavitve odgovornih za škodo Luki, ki prav gotovo pri vsem tem nastaja, saj v nasprotnem lahko zadeva eskalira v še hujšo politično krizo".
Protestniki so svoje nestrinjanje zlasti s potezami Slovenskega državnega holdinga (SDH) izrazili s transparenti, kot so "Primorske ne damo", "Ustavimo privatizacijo!" ter "Cerar in ostali, prodajajte, kar ste vi ustvarili".
Gašperšiča motijo očitki
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je glede očitkov delavcev Luke Koper v Studiu ob 17. povedal, da so v zadnjih mesecih z vodstvom pristanišča imeli že več sestankov. Glede parcele za tretji pomol je pojasnil, da so Luki že marca poslali najemno pogodbo, s katero bi uredili željo pristanišča, da na tej parceli uredi parkirišče, a odgovora še niso dobili. O zahtevi po ureditvi dveh vhodov v pristanišče, serminskega in bertoškega, pa so zadeve bolj zapletene, je dodal, ker je lastništvo zemljišč razpršeno, a so nekatere rešitve že dali na mizo, tudi glede bertoške vpadnice, a bo morala tudi Luka Koper predlagati svoje rešitve. "Žogica je zdaj na njihovi strani," je pristavil.
"Težko je poslušati očitke, da želi vlada privatizirati Luko, ker te namere ni nikjer. Usklajeni razvojni načrt Luke bo v četrtek potrjen na vladi," se je odzval na očitke, da želi vlada Luko Koper prodati. V povezavi z gradnjo drugega tira je dejal, da morata biti udeležena z vložkom tudi Luka in Slovenske železnice, saj bosta od njega imele največ koristi.
V pristanišču jih zanima, od kod naenkrat toliko nejasnosti
V ponedeljek so iz Luke Koper odgovarjali državnemu sekretarju Metodu Dragonji, ki v koprsko pristanišče pošilja Računsko sodišče, finančno upravo in inšpekcijo. Svet delavcev pa je na ministra Petra Gašperšiča naslovil pismo, v katerem mu očitajo, da ves čas ponavlja enake floskule in nasprotujoče si izjave.
Kršenje koncesijske pogodbe, izogibanje plačevanju davkov, prenizek donos dividend. V Luki so začudeni, zakaj ravno zdaj toliko nejasnosti. Koncesijska pogodba je bila podpisana leta 2008, do danes še nihče ni opozoril na kakršno koli kršitev. O donosu na dividende, na kar opozarja tudi Društvo malih delničarjev, pa: do leta 2013 dividend niso izplačevali. Drago Matič predsednik uprave Luke pojasnjuje: "Dividende? Kje so bili delničarji v letih, ko niso dobili nič?"
Inšpekcije jih redno nadzirajo, prav tako institucije, zato pavšalnih očitkov ne sprejemajo. Glede rasti plač v Luki ugotavljajo, da se je spet zgodila tehnična napaka. Odkrili so, da je vir podatkov - GVIN, ki so ga objavili v časniku Finance, uporabil napačne številke.
Nobenih novih pogodb
Pogodbe o izvajalcih pristaniških storitev? Matič pojasnjuje, da jih imajo 35 oziroma 38. "V zadnjih dveh letih v času te uprave ni bila podpisana nobena nova pogodba z nobenim novim izvajalcem."
Za enako delo dobijo vsi enako plačilo. Nihče od izvajalcev pa na posameznem terminalu ne sme presegati več kot četrtine posla. Svet delavcev Luke je ministru Gašperšiču poslal pismo, v katerem mu očitajo, da ne pozna logistike. Žalostno je, da ne ve, pišejo, da Luka plačuje v državno blagajno in iz nje nič ne jemlje ter da mu še vedno ni jasno, da je drugi tir strateški projekt za državo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje