Lojze Posedel, poslanec Zaresa in član komsije DZ-ja po zakonu o preprečevanju korupcije, ki jo vodi Branko Marinič (SDS) je za MMC povedal, da se je skupaj s še dvema poslancema koalicije (Antonom Kampušem, SD in Francem Juršo, DeSUS) že na začetku seje komisije, ki je potekala za zaprtimi vrati, odločil za obstrukcijo.
Posedel: Spremembe poslovnika kršijo zakon o preprečevanju korupcije
Tej njihovi odločitvi so bile vzrok spremembe poslovnika o delu Mariničeve komisije, po katerih mora protikorupcijska komisija pod vodstvom Draga Kosa Mariničevo komisijo do vsakega 10. dne v mesecu obvestiti o vseh prispelih prijavah, postopkih, prijaviteljih, "pri čemer mora podati tudi kup osebnih podatkov". Prav tako mora protikorupcijska komisija po besedah Posedela po novem seznamu prijav priložiti obrazložitve, v kateri fazi so prijave - ali so zavržene ali sprejete. Torej bi se politiki seznanjevali tudi s prijavami, ki niso uspele, je opozoril.
"To ni v skladu z zakonom o preprečevanju korupcije," trdi Posedel, ki se mu zdi to, da se politika tako natančno seznanja z operativnim delom protikorupcijske komisije, nesprejemljivo. "Gre za poseg v suverenost in samostojnost komisije za preprečevanje korupcije," je dodal.
Marinič pooblaščen za pravno ukrepanje
Sedemčlanska komisija DZ-ja po zakonu o preprečevanju korupcije je ob obstrukciji koalicije predsednika Mariniča pooblastila, da izrabi vsa pravna sredstva, da jim Komisija za preprečevanje korupcije posreduje seznam vseh prijav korupcije, ki jih je prejela. Marinič razmišlja o kazenski ovadbi.
Po pred časom sprejetih spremembah bi morala namreč Komisija za preprečevanje korupcije, ki jo vodi Drago Kos, komisiji DZ posredovati podatke o vseh prijavah sumov kaznivih dejanj, ki jih je prejela, vendar tega po Mariničevih besedah do zdaj, kljub štirim pozivom, ni storila.
Člani komisije so tudi sklenili, da bodo na naslednjo sejo komisije povabili vse člane Kosove komisije, da bi se skupaj dogovorili, kje so temeljni razlogi za oviranje nadzora s strani komisije DZ. Komisija je opravila tudi vpogled v premoženje funkcionarjev Kosove komisije, pri čemer je ugotovila, da podatki za enega funkcionarja manjkajo, zato je komisijo
zaprosila za dodatna pojasnila.
Kot je povedal, je njegova razrešitev predvsem stvar poslanske skupine SDS-a, ki ji pripada. Sam sicer, kot je dejal, nikoli ni želel prevzeti vodenje omenjene komisije, pač pa jo je sprejel na željo poslanske skupine.
Tanko: Koalicija in Kos sta se ustrašila parlamentarnega nadzora
S tem pa se ne strinja vodja poslanske skupine SDS-a Jože Tanko. "Šele koalicijska podpora spremembi poslovnika je omogočila, da mora predsednik t. i. Kosove komisije (to je g. Kos) redno, do 10. v mesecu poročati, kaj se je dogodilo na področju korupcije v preteklem mesecu (stanje prijav, stanje zadev, odločitve komisije ...). Ker je bila odločitev državnozborske komisije sprejeta z več kot dvotretjinsko podporo članov komisije, torej tudi s kar primerno podporo koalicije, smo utemeljeno sodili, da je povečan parlamentarni nadzor nad t. i. Kosovo komisijo tudi v interesu koalicije. Zato je neumno in neodgovorno koalicijsko trosenje govoric, da poslanec SDS-a Branko Marinič politično zlorablja komisijo," je v sporočilu za javnost zapisal v sredo.
Tanko je prepričan, da sta se Kos in koalicija ustrašila izvajanja resnega parlamentarnega nadzora, "zaradi česar je v Domžalah zavladala panika, saj bi bile s tem preprečene mnoge nove manipulacije in najbrž tudi zlorabe t. i. Kosove komisije v politične namene. Ker pa mora t. i. Kosova komisija dopolniti tudi poročilo za leto 2008 z nekaterimi zadevami, o katerih ni poročala ustrezno - taka je npr. afera Patria, je politična zadrega koalicije še toliko večja".
Kos spremembe poslovnika poslal v ustavno presojo
Na MMC-jevo vprašanje, kaj bo z njegovim sodelovanjem na sejah komisije v prihodnosti, je Posedel odgovoril, da bodo skupaj s Kampušem in Juršo delo nadaljevali, ko bo znova spremenjen poslovnik, ki je zdaj v ustavni presoji.
Na ustavno sodišče je določene člene poslovnika vložil prvi mož protikorupcijske komisije Kos. Sodišče ga je najprej zavrnilo, ker je protikorupcijska komisija državni organ, ki po mnenju ustavnih sodnikov za tako presojo nima pravnega interesa. Kos je zato prejšnji teden vložil novo pobudo za ustavno presojo, in sicer kot fizična oseba.
"Mariničeva komisija ni bila ustanovljena zato, da preprečuje korupcijo"
Za našo spletno stran je pojasnil, da odločitve ustavnega sodišča še ni prejel. "Komisija DZ-ja s svojim poslovnikom ne more posegati prek zakona, kar je storila. Mi ne moremo in ne smemo tej komisiji posredovati podatkov, za posredovanje katerih bi nas lahko zadolžil le zakon. S tem bi kršili ravno zakon, ki nas je ustanovil," pa je povedal za STA. "Državnozborska komisija ni bila ustanovljena zato, da preprečuje korupcijo v Sloveniji, ker za to že imamo komisijo, ki jo vodim sam, ampak je bila ustanovljena zato, da nas nadzira na točno določenih področjih."
Kot omenjeno na začetku, je Mariničeva komisija dopoldne obravnavala premoženjsko stanje članov protikorupcijske komisije, kar se Posedelu sicer ne zdi sporno, saj gre za običajne podatke, ki jih javni funkcionarji morajo posredovati.
Kos ne nasprotuje nadzoru premoženjskega stanja članov protikorupcijske komisije
Nadzoru premoženjskega stanja ne nasprotuje niti Kos, ki pa ob tem zavrača očitke, da ovira delo Mariničeve komisije. Z nadzorom premoženjskega stanja funkcionarjev komisije za preprečevanje korupcije ni težav, saj je bila komisija DZ-ja za to tudi ustanovljena, je pojasnil. Kar se tiče očitkov o oviranju dela, pa je po njegovem treba opozoriti, da je bila komisija DZ-ja ustanovljena z jasnim namenom, da na točno določenih področjih nadzira njihovo delo. "Bojim se, da predsednik državnozborske komisije ne razume pomena in bistva dela svoje komisije," je sklenil.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje