Ob izgradnji predora Markovec bosta Koper in Izola pridobila okoli pet kilometrov obalnega pasu, pot med krajema pa bo krajša za tri kilometre. Foto: MMC RTV SLO
Ob izgradnji predora Markovec bosta Koper in Izola pridobila okoli pet kilometrov obalnega pasu, pot med krajema pa bo krajša za tri kilometre. Foto: MMC RTV SLO

Predor bo dolg 2,2 kilometra, gre pa za enega največjih in najdražjih investicij v Slovenski Istri. Da ne bi povzročala deformacij in vibracij nad poseljenim delom predora, bo gradnja potekala s tehnologijo rezanja, poroča Radio Slovenija.

Od začetka iskanja izvajalca del so minila štiri leta. V tem času smo bili priča številnim razpisom, ki so bili razveljavljeni, neizbrani ponudniki so se pritoževali, opravljene so bile revizije. Povrhu vsega pa je bil za izbranega ponudnika CPM (ki se je na razpis prijavil skupaj z avstrijskim gradbincem Alpine Bau) predlagan še stečaj, kar pa je mariborsko sodišče ocenilo kot neutemeljeno. Izvajalca sta se zavezala, da bosta predor zgradila za 64,5 milijona evrov, kar je precej nižje od cen drugih ponudnikov.

Najprej so na vrsti pripravljalna dela in ureditev gradbišča, predvidoma konec januarja pa naj bi se začela gradbena dela. Še pred izkopnimi deli v predoru pod poseljenim delom hriba pa mora izvajalec izvesti še ukrepe za statično ureditev objektov nad predorom in zagotoviti potrebno projektno dokumentacijo v zvezi s tem. Dars bo opazoval začetno in končno stanje in opravljal vmesna opazovanja objektov. Če bodo nastale poškodbe, pa obljubljajo, da bodo te odpravljene in bo škoda poravnana.