Predlagana uvedba novega obveznega predmeta Tehnika in digitalne tehnologije v 7. razred je skupaj z uvedbo opisnega ocenjevanja v 3. razred sprožila precej polemik tudi med šolsko stroko. Foto: BoBo
Predlagana uvedba novega obveznega predmeta Tehnika in digitalne tehnologije v 7. razred je skupaj z uvedbo opisnega ocenjevanja v 3. razred sprožila precej polemik tudi med šolsko stroko. Foto: BoBo

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je na obe noveli v času javne razprave prejelo več kot 1000 pripomb, največ od staršev, ki imajo otroke vključene v zasebni vrtec, zato se gre čuditi dejstvu, da so socialni partnerji predlagane spremembe v celoti potrdili, pravi glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj.

"Bilo je izrečenih nekaj kritičnih opozoril, zlasti kar se tiče skrajšanih programov v vrtcih, pa tudi dilem, ki se tičejo obravnave romskih otrok in ranljivih skupin, kot so migranti in drugi. Oba sta dobila podporo, pri čemer je bila podprta, po mojem mnenju nekoliko nereflektirano, tudi uvedba novega predmeta, ki se veže na znanje računalništva, digitalnih spretnosti in umetne inteligence v 7. razred osnovne šole," je povedal Štrukelj.

Prav predlagana uvedba novega obveznega predmeta Tehnika in digitalne tehnologije v 7. razred je skupaj z uvedbo opisnega ocenjevanja v 3. razred sprožila precej polemik tudi med šolsko stroko. Učiteljev na področju informatike namreč že zdaj primanjkuje, opisno ocenjevanje v 3. razredu pa je bilo pred leti že v veljavi, a ga je, takrat tudi na pobudo staršev, pristojno ministrstvo spremenilo v številčno ocenjevanje.

Uvedba novega obveznega predmeta Tehnika in digitalne tehnologije je neposreden odziv na nezadovoljive rezultate, ki jih v mednarodnih primerjavah dosegajo slovenski osnovnošolci, cilj pa je usvajanje digitalnih veščin in ozaveščanje o nevarnostih čezmerne uporabe elektronskih naprav, piše v predlogu novele.

Sorodna novica Postaviti bi si morali temeljno vprašanje, kako izobraziti mladega človeka 21. stoletja

Didaktik Damijan Štefanc z ljubljanske filozofske fakultete ob tem opozarja, da je predlog nedomišljen: "Nihče v tej državi nima čisto zares odgovora na vprašanje, zakaj potrebujemo tako rokohitrsko predmet, ki mu bomo rekli 'Tehnika in digitalne tehnologije', in to v 7. razredu osnovne šole, kjer že obstaja predmet s praktično enakim ali pa zelo podobnim imenom 'Tehnika in tehnologija'."

Predmet bi po predlogu postal obvezen s 1. septembrom leta 2028, že z začetkom prihodnjega šolskega leta pa želi ministrstvo v 3. razred znova vnesti opisno ocenjevanje, ki je bilo v veljavi do leta 2013. V obrazložitvi piše, da sprememba sledi sodobnim pedagoškim načelom ter prenovljenemu enotnemu učnemu načrtu za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje.

Mnenja ravnateljev in staršev glede uvedbe so deljena, pravita predsednici združenja ravnateljev Mojca Mihelič in zveze aktivov svetov staršev Lara Romih. "Na eni strani je to zelo smiselno, ker lahko znanje celoviteje oceniš, na drugi strani je pa strah, da bo potem šok s številčnim ocenjevanjem še večji," opozarja Mojca Mihelič.

"Bi bilo prav, da ostane opisno ocenjevanje samo v 1. in 2. razredu, medtem ko v 3. pa kar naj bo tako, kot je zdaj, ob koncu leta številčno. Da se otroci tudi prvič z isto učiteljico, ki jih je ob polletju še ocenila opisno, tudi naučijo, kaj pomeni določena ocena številčno," pa pravi Lara Romih.

V Zvezi društev pedagoških delavcev Slovenije so medtem ministrstvo pozvali, naj iz postopka umakne strokovno sporne in sistemsko nedomišljene predloge rešitev.