Ljubljanski mestni svet je z 21 glasovi za in 17 proti sprejel sklep, s katerim se bo enkratna vozovnica za LPP iz 80 centov podražila na 1,2 evra, splošna mesečna vozovnica pa s 34 na 37 evrov. Za podražitev so glasovali samo svetniki Liste Zorana Jankovića, svetniki preostalih svetniških klubov pa so sklepu nasprotovali ali pa bili vzdržani.
Sejo mestnega sveta so spremljali tudi protesti. Preden so protestnikom Gibanja 15o prepovedali ozvočenje, so posamezniki našteli razloge, zakaj podražitvi nasprotujejo. Protestnica je tako med drugim opozorila na onesnažen zrak, ki ga v Ljubjani vdihavamo, s povišanjem cen pa bo po njenem mnenju zrak še slabši, saj se ljudje ne bodo več želeli voziti z javnim prevozom.
Razpotnikova: Razlog je tudi v višjih cenah goriva
Irena Razpotnik, načelnica oddelka za gospodarske dejavnosti in promet pri MOL-u je na seji mestnega sveta pojasnila, da želijo s povišanjem cen vozovnic povečati uporabo terminskih vozovnic za LPP in zmanjšati delež vrednostnih vozovnic, ki imajo po njenih besedah negativen vpliv na razvoj LPP-ja. Kot enega izmed razlogov za podražitev je navedla tudi povišanje cen goriva.
Razložila je še, da bo s podražitvijo potnik za dve vožnji, če bo prestopal v 90 minutah, plačal 1,2 evra, pri starem sistemu, ko so bili v uporabi žetoni, pa je potnik za dve vožnji plačal 1,6 evra.
Mojca Škrinjar (SDS) je dejala, da jo povišanje cen žalosti. "Neupravičeno dvigujemo ceno vozovnic, od tega pa prebivalci nimamo prav nič," je izpostavila in dodala, da bi se morala Ljubljana zgledovati po sodobnih evropskih prestolnicah, ki cene mestnega prometa kvečjemu znižujejo.
Njen strankarski kolega Anže Logar je dejal, da bi se Ljubljana s to podražitvijo lahko uvrstila na olimpijado najvišjih podražitev, saj so se, kot pravi, le še v Teheranu cene javnega prometa povišale za večji odstotek.
Žiga Turk (SDS) je izpostavil, da ima veliko mest, v katerih je standard življenja višji kot v Ljubljani, cenejše enkratne vozovnice za mestni promet. Poudaril je, da se je v zadnjem letu število potnikov v mestnem prometu povečalo le za en odstotek, na kar bi po njegovem lahko vplivalo že vreme.
"Ne vem, v kakšne finančne škripce je župan pripeljal mesto, da mora teden pred volitvami dražiti vozovnice," je opozoril in dodal, da bodo očitno za slabo sanje v Ljubljani plačevali tudi tisti, ki se vozijo z avtobusom.
Da je podražitev vozovnic za 50 odstotkov previsoka, se strinja tudi Meta Vesel Valentinčič (DeSUS). Kot pravi, to verjetno ne bo pripomoglo k večji uporabi mestnega prometa.
Tekavčičeva Jakiču: Če kdo politizira, politiziraš ti
Gregor Istenič (SD) pa je poudaril, da se moramo pri podražitvah vprašati, ali bomo spodbujali priložnostno ali redno uporabo LPP-ja. Oglasil se je tudi župan Zoran Janković, ki je zatrdil, da se bo število potnikov kljub podražitvam še naprej povečevalo, kar je, kot pravi, MOL-dosegel že z uvedbo Urbane.
Roman Jakič iz Jankovićeve liste je poudaril, da se bo podražila le enkratna vozovnica, ne pa tudi mesečna, letna ter vozovnica za upokojence, študente in brezposelne. Kot pravi, je tudi to ena izmed poti k trajnostnemu razvoju prometa v mestu.
Izpostavil je še, da bi zaradi predvolilnega časa marsikateri politik prestavil povišanje cen mestnega prevoza v čas po volitvah, vendar tega oni niso naredili, s tem pa so po njegovem mnenju sprožili val populizma. Na te besede se je ostro odzvala Metka Tekavčič. "Če kdo politizira, politiziraš ti," je dejala Jakiču.
Protestniki zaman čakali Jankovića
Župana so protestniki pred mestno hišo čakali približno 15 minut. Ker podpisov proti podražitvi vozovnic-LPP ni prišel prevzet, jih je stranka SMS - Zeleni v imenu kandidatov, ki kandidirajo na njihovi listi, in vseh sopodpisanih meščanov, predala svetnikoma Tomažu Ogrinu in Mihi Jazbinšku, ki protestnike podpirata v njihovih prizadevanjih.
Robert Čehić, eden izmed pobudnikov zbiranja podpisov, je za MMC povedal, da upajo, da bodo zbrani podpisi zalegli, da mestni svetniki podražitev ne bodo uveljavili.
Poudaril je, da je župan Zoran Janković že naredil spremembo in tako šolskih in študentskih vozovnic ne bodo podražili. Kar pa protestnike najbolj moti, je podražitev ene vožnje z 80 centov na 1,2 evra.
Točka naj se umakne
Omenjena svetnika sta predlagala, da se točka "predlog sklepa o cenah posameznih vrst vozovnic v mestnem linijskem prevozu potnikov" umakne z današnjega dnevnega reda. Kot razloge pa sta navedla, da je predlagatelj napačno uporabil pravni temelj za sprejetje akta, napačno ocenil razloge in cilje ter stanje, kot tretji razlog pa sta izpostavila, da je napačno ocenil finančne in druge posledice sprejetja akta. Na seji so njun predlog zavrnili.
Predlog sprememb, ki je romal na mize mestnih svetnikov, namesto dozdajšnjih 80 centov za eno vožnjo z avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa predvideva ceno 1,20 evra. Spremenila naj bi se tudi cena splošne mesečne vozovnice s 34 na 37 evrov, medtem ko prvotno načrtovanega dviga cene šolske mesečne vozovnice naj ne bi bilo, ker se župan Zoran Janković pogaja z ministrstvom za promet za pridobitev subvencije tudi za mesečne šolske vozovnice v mestnem linijskem prevozu potnikov.
Stališče svetniškega kluba NSi-ja
Napovedani podražitvi nasprotujejo tudi v stranki NSi. Panično podražitev storitev LPP-ja lahko razumemo, da je mestna blagajna bankrotirala, ocenjuje mestni svetnik Anton Kranjc (NSi). Kranjc je poudaril, da predlagatelji podražitve to upravičujejo s stroškovnimi vidiki. "Javni prevozi nikjer na svetu ne pokrivajo stroškov samih prevozov, ampak so subvencionirani. Tako je tudi v Ljubljani," je zatrdil.
LPP se je vsa leta bojeval s prenizkimi subvencijami, zdaj pa predlagajo podražitev za plačevanje z urbano za 50 odstotkov, čeprav je bila uvedba urbane upravičena s ciljem, da ostane javni prevoz cenovno čim dostopnejši, je dejal Kranjc in dodal, da se je uvedba plačilne kartice za mestni promet izkazala za pravilno, ker se je povečalo število uporabnikov javnega prevoza. S podražitvijo bo po mnenju NSi-ja število prepeljanih potnikov upadlo.
"Podražitev posledica prazne blagajne"
Po Kranjčevih besedah Ljubljani zmanjkuje denarja za subvencioniranje javnega prevoza in je mestna blagajna prazna. Zatrdil je še, da sta tudi pri javnem prevozu pomembna načrtovanje in dolgoročni koncept, namesto da se vse stvari načrtujejo iz leta v leto posebej. "Vse stvari v Ljubljani se načrtujejo na pamet, tako je tudi ta podražitev delana na pamet, brez analiz in projekcij, kaj bo podražitev prinesla za število potnikov. To je samo zato, ker je mestna blagajna prazna," je sklenil.
Na reševanje primanjkljaja v proračunu MOL-a pa je opozoril tudi Andrej Magajna, ki je skupaj z drugimi pobudniki prinesel podpise pred mestno hišo. "Vsa evropska mesta imajo subvencioniran prevoz, nikjer ne moremo govoriti o ekonomski ceni. Videti je, da bodo potniki pomagali zapolniti primanjkljaj v občinskem proračunu," je dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje