Selitev proizvodnje iz mest je normalen proces, ugotavlja Gajšek. MOL tako načrtuje tri velike nove poslovne cone na severovzhodnem obrobju mesta. Foto: MMC RTV SLO
Selitev proizvodnje iz mest je normalen proces, ugotavlja Gajšek. MOL tako načrtuje tri velike nove poslovne cone na severovzhodnem obrobju mesta. Foto: MMC RTV SLO
Težave s parkiranjem v Ljubljani naj bi rešile garažne hiše. Foto: MMC RTV SLO

Milan Gajšek, načelnik oddelka za urejanje prostora na MOL-u, je dejal, da bo tako omogočeno dostojno prebivanje za vse sloje prebivalstva, saj se je s tržnim gospodarstvom začelo socialno razslojevanje. MOL tako sprejema nov prostorski načrt, ki poleg številnih novogradenj predvideva tudi ureditev prometa. Ljubljana naj bi dobila razširjene mestne vpadnice s pasovi, po katerih bodo vozili izključno avtobusi in taksiji.

V metropolo sodijo tudi stolpnice
Ljubljani se v okviru reševanja stanovanjske problematike obeta tudi gradnja stolpnic, vendar Gajšek zagotavlja, da bo Ljubljana še naprej ostala Ljubljana, zato je treba pri postavitvi stolpnic upoštevati vplive na človekovo okolje, kar pa je naloga urbanistov. Gajšek se zaveda, da vsem posameznim interesom ne bodo mogli ugoditi, in poudarja, da bodo pri urbanizaciji prestolnice upoštevali predvsem skupne interese in javni interes.

Nujna urbanizacija degradiranih območij
Gajšek je poudaril pomen dokončne urbanizacije Ljubljane. Težavo po njegovem povzročajo t. i. degradirana območja znotraj avtocestnega obroča, kjer je veliko napol porušenih objektov iz 19. stoletja, ki so bodisi zapuščeni bodisi slabo vzdrževani in ki so bili kupljeni zaradi špekulacij, zdaj pa se z njimi nič ne dogaja. "Dokončati moramo urbanizacijo v dobrem smislu," je dejal Gajšek.

Tudi gradnja garažnih hiš je del preobrazbe degradiranih območij, saj MOL njihovo postavitev načrtuje tudi v posameznih delih mestnega jedra. Tako bi avtomobile, ki zdaj pogosto zaparkirajo mestno jedro, prestavili pod zemljo, kar je klasičen primer reševanja težav s parkiranjem, je dejal Gajšek. Tako bi Kongresni trg, Tromostovje, Vodnikov trg in Stara Ljubljana ostali pešcem in kolesarjem.

Gajšek je izpostavil tudi težave železniškega vozlišča, za kar pa je pristojna država, in ne MOL. Poudaril je, da gre za zelo drag projekt, saj bi poglobitev železnice na širšem območju po nekaterih predvidevanjih stala več milijard evrov. Za prosto pot urbanizaciji Ljubljane bi zadostovala že manjša poglobitev, ki bi stala milijardo evrov, je dejal Gajšek.

Predvidena lokacija za vrtičkarje
MOL-ov prostorski načrt vključuje tudi reševanje vrtičkarske problematike. Vrtičke naj bi preselili na večja, lahko dostopna območja na obrobju mesta.