Uprava za pomorstvo izvaja nadzor vsak dan, a ob koncih tedna je prometa na morju največ, pravi pristaniški nadzornik Robert Škrokov. "Največ prometa je na določenih priljubljenih točkah, domačini jih poznajo kot bele skale, pod cerkvijo v Piranu, del ankaranske obale. A več kršitev zaznamo tam, kjer je tekoči promet, kjer se izvaja plovba in promet ni stacionaren," je za Radio Slovenija povedal Škrokov.
Morjeplovci so se torej v veliki meri navadili na pravila na zavarovanih in kopalnih območjih. A tudi ob morju in na njem nadzorniki še posebej letos opažajo ljudi, ki morja niso vajeni. Zato so imeli že nekaj iskanj. "Opažamo neko lahkomiselnost – ko se gre nekdo kopat in je pogrešan za določen čas, sorodniki so seveda v skrbeh in prejmemo klic na pomoč. Mi se seveda odzovemo vsakemu klicu, če je stiska, ljudem moramo pomagati," je dejal Škrokov in ob tem kopalce pozval, naj bodo obzirni tudi do svojih bližnjih in tudi do drugih na morju.
Zaradi dostopnosti desk za stoječe veslanje je na morju veliko supov, tudi zvečer. "Ko sonce zahaja, povzroči zrcaljenje na morju, to je slepota za pomorščake. Suparji v takšnem času niso dobro vidni na morju," opozarja Škorov. Suparji v večernih urah, ko se stemni, sicer ne smejo biti na morju, saj nimajo pomorskih označb in luči.
Pravila veljajo tudi za tovorne ladje, ki pa se jih ne držijo vedno. V nekaj mesecih so v Koprskem zalivu ujeli 135 prehitrih ladij. Uprava za pomorstvo je konec aprila urgentno predpisala znižanje hitrosti tovornih ladij na šest vozlov, ko pridejo na sidrišče. Odločbo o največji predpisani hitrosti so dobili vsi v verigi, Luka, agenti in tudi nadzorniki uprave za pomorstvo, da ne bi več spregledali nevarnosti. Prekoračitev ne zaznavajo več.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje